Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعلی کارآموز گفت: اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموازن با توجه به شرایطی که وجود دارد اجباری نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی کارآموز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با صحبت‌هایی که وزیر آموزش و پرورش داشتند مبنی بر حضور دانش آموزان در روز 15 شهریورماه در مدارس، دانش آموزان حضور پیدا کردند و کتاب‌های درسی خود را تحویل گرفتند و هم اکنون نیز کلاس‌های درس  در مقطع متوسطه اول و متوسطه دوم به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم اکنون دانش آموزان دوره متوسطه اول ودوره متوسطه دوم با توجه به مصوبات شورای آموزش مدرسه و برنامه‌ریزی و گروه بندی که انجام می‌شود در سه کلاس 35 دقیقه‌ای به فاصله ده دقیقه استراحت در مدارس حضور پیدا می‌کنند و معلمان آموزش مکمل را از طریق مجازی تا ساعت پایانی مدرسه به دانش آموزان انجام می‌دهند که می‌تواند به صورت تدریس، حل تمرین، پرسش و پاسخ و ... باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: در هنرستان‌ها نیز به همین صورت است منتها به دلیل اینکه آموزش دانش آموزان هنرستان 8 ساعته است، چهار کلاس 35 دقیقه‌ای به فاصله استراحت ده دقیقه‌ای به صورت حضوری برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی و مهارتی آنها نیز حتما به صورت حضوری برپا می‌‌شود.

کارآموز عنوان کرد: با توجه به سخنان وزیر آموزش و پرورش اولویت با آموزش حضوری است اما حضور دانش آموازن با توجه به شرایطی که وجود دارد اجباری نیست و دانش آموزانی که خود بیماری‌های زمینه‌ای دارند یا پدر و مادرشان دارای مشکل و بیماری هستند با هماهنگی با مدیر مدرسه اجباری نیست و می‌توانند از آموزش مجازی از طریق شبکه شاد، شبکه آموزش و درسنامه‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سلامت دانش آموزان، معلمان و پرسنل مدرسه در اولویت و مورد تاکید است و اصل را بر سلامتی روانی و جسمی دانش‌آموزان گذاشتیم و بر این اساس روزانه ضدعفونی مدارس و کلاس‌ها توسط عوامل خدماتی و اجرایی مدرسه انجام می‌شود.

کارآموز افزود: تیم‌های نظارتی آموزش و پرورش نیز در شهرستان‌ها، مناطق و نواحی آموزش و پررش استان به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بر آنها نظارت دارند و کارشناسان حوزه بهداشت نیز در مدارس حضور پیدا کرده و بر رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی نظارت دارند.

 وی گفت: معلمان در شرایط موجود موظف هستند برابر با مدت زمانی که متعهد است در مدرسه حضور داشته باشد به صورت حضوری یا مجازی به تدریس برای دانش‌آموزان بپردازد البته برخی معلمان ما پا را از این نیز فراتر گذاشته و خارج از موظفی خود نیز آموزش را انجام می‌دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: فصل الخطاب آموزش در حوزه مجازی شبکه شاد است که مرتبا بروز شده است و امکان بارگذاری دروس در آن وجود دارد و تاکنون نیز بسیاری از دروس در ابن شبکه بارگذاری شده است و معلم می تواند بالافاصله تدریس خود را از طریق این شبکه انجام دهد و دانش آموزان از آن استفاده کنند، از طریق این شبکه می‌توان حل تمرین، پرسش و پاسخ، حضور غیاب و دیگر موارد را نیز انجام داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: صورت حضوری آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟

تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش نه صبح، اعلام تاریخ جدید بازگشایی مدارس بعد تعطیلات عید مشخص شد.

دانش آموزان تا پایان ۲۸ اسفندماه باید به مدرسه می‌رفتند. اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که فردای این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

tags # تعطیلی مدارس سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱ پایگاه مطالعاتی نوروز برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان در مدارس گلستان
  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • راهیابی ۱۵۷ دانش‌آموز کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی و نانو
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان