Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@00:28:45 GMT

واریز حق بیمه به حساب نماینده ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۱۷۶

واریز حق بیمه به حساب نماینده ممنوع است

در پی برخی ناهماهنگی ها و اعمال سلیقه ها از سوی برخی از نمایندگان شبکه فروش پیامی از سوی نهاد ناظر منتشر شد که می تواند نقطه پایانی بر این ماجرا باشد.

به گزارش  گروه بانک و بیمه پول نیوز ، در این پیام بر ضرورت اجرای موضوع بند ۵ ماده ۱۲ آیین نامه شماره ۷۵ مصوب شورای عالی بیمه در ارتباط با نحوه وصول و واریز حق بیمه توسط نماینده به شرکت بیمه، الزاماتی از سوی نهاد ناظر به شبکه فروش ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش ممنوع بودن واریز حق بیمه به حساب نماینده به صراحت عنوان شده و در همین خصوص اخذ هرگونه چک حق بیمه در بیمه نامه های اقساطی از اشخاص غیر بیمه گذار غیرقانونی است.

اختصاص شماره حساب مشخص شرکت بیمه برای واریز حق بیمه یک ضرورت است و پس از این هر نماینده بیمه ای باید با همکاری بانک ها نسبت به اختصاص شناسه پرداخت، اقدام کند.

در این گزارش به موضوعاتی نظیر اتصال کارتخوان نماینده به شماره حساب مشخص شده از سوی شرکت بیمه، کنترل هوشمند فرایند واریز حق بیمه و صدور آن از طریقه سامانه شرکت و اختصاص صندوق با حساب مشخص برای واریز حق بیمه های اقساطی نیز اشاره شده است.

شایان ذکر است در صورت تخطی نمایندگان شبکه فروش از مفاد این ابلاغیه، تمهیداتی نظیر مسدود شدن یا ایجاد محدودیت صدور بیمه نامه برای نمایندگان از سوی نهادناظر و شرکت های بیمه ای قابل اعمال خواهد بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بیمه مرکزی پول نیوز حق بیمه بیمه نامه صنعت بیمه واریز حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در راستای ماده ۳ آیین نامه ممنوع توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی به منظور حفظ محیط زیست قانون محدودیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی از هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت) شروع می‌شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای دیگر کیسه رایگان توزیع نخواهند کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی خادم ثامنی، در جلسه شیوه نامه ماده ۳ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی که صبح امروز (۲۷ فروردین ماه) در سالن سرو پارک طبیعت پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: بدون داشتن محیط زیست سالم و امن، انسان قادر به ادامه حیات نیست و این یکی از نیاز‌های انسان است همچنین محیط زیست سالم و امن یکی از حقوق بشر است.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌نامه ماده ۳ قانون محدودیت استفاده و توزیع کیسه‌های پلاستیکی گفت: بحث مصرف کیسه‌های پلاستیکی به یک بحران اجتماعی و جهانی تبدیل شده است. پلاستیک‌ها نه تنها اکوسیستم‌های آبی و خشکی را تهدید می‌کند بلکه به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد زنجیره غذایی می‌شوند و سلامت انسان را هم تهدید می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به نقش تاثیرگذار انسان در بهبود چرخه محیط زیست و طبیعت اظهار کرد: درست است که می‌گویند انسان اشرف مخلوقات است و حق استفاده از منابع و نعمت‌های الهی را دارد، ولی در کنار آن هم مسئولیت مهم حفظ محیط زیست را نیز بر عهده دارد.

خادم ثامنی ادامه داد: متاسفانه آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که ما در چند دهه گذشته داد و ستد خوبی با محیط زیست نداشتیم یعنی عملکرد زیست‌محیطی خوبی در جامعه نداشته‌ایم و باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع بسیاری شده‌ایم. در نتیجه گونه‌های نادر و گیاهی زیادی را از دست دادیم و مهمترین منابع زیستی خود آب و هوا و خاک را هم آلوده کردیم.

وی در ادامه گفت: در کشور‌های پیشرو تلاش می‌کنند که که روز به روز آلودگی‌های خود را کاهش دهند و تخریب محیط زیستی کمتری داشته باشد، ولی متاسفانه در ایران روز به روز مصرف پلاستیک‌ها افزایش پیدا می‌کند، به‌طوری که روزانه در کشور حدود ۵۷ هزار تن پسماند تولید می‌شود. آمار‌ها حاکی از آن است که حدوداً ۱۰ تا ۱۲ درصد پسماند‌ها پلاستیکی هستند و این پسماند‌های پلاستیکی به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد آب‌های زیرزمینی می‌شوند و خاک، آب و هوا را آلوده می‌کنند و سبب بروز مشکلات زیست محیطی و تهدید سلامت انسان می‌شوند.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یک پروژه مطالعاتی در چند سال پیش در میادین تهران انجام و مشخص شد سالیانه حدوداً ۲۱ تن فقط کیسه پلاستیکی در میادین تهران مصرف می‌شود و این آمار بالایی از مصرف پلاستیک را نشان می‌دهد که جالب نیست همچنین کیسه‌های پلاستیکی به دلیل اینکه سبک وزن هستند با کم‌ترین وزش باد به حرکت در می‌آیند و توجیه اقتصادی هم برای بازیافت ندارند.

وی اضافه کرد: در آبان ماه سال ۱۴۰۱ آیین نامه اجرایی کاهش کیسه‌های پلاستیکی تدوین، تصویب و ابلاغ شد و در ماده ۳ این آیین‌نامه توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع شد.

مدیرکل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به گرامیداشت هفته زمین پاک طی هفته اول اردیبهشت ماه، گفت: این مناسبت فرصتی است تا بتوانیم با تغییر روش‌ها و تغییر رویکردها، ذهنیت و رفتار مردم را به کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی سوق دهیم.

خادم ثامنی با اشاره به نقش مردم در جهت فرهنگسازی برای کاهش مصرف پلاستیک در چرخه محیط زیست گفت: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نقش مردم مهم و موثر است تا ما بتوانیم مصرف کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهیم. این امر مستلزم آن است که فرهنگسازی ابتدا از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شروع شود، یعنی توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیگی ممنوع شود.

در در پایان این نشست، نمایندگان وزارت صمت، شهرداری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اتحادیه‌ها نظر‌ها و پیشنهاد‌های خود را در جهت اجرای ماده ۳ آیین‌نامه ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی بیان کردند.

دیگر خبرها

  • روایت خط حزب‌الله از «شب قدر غرب آسیا» +دانلود
  • واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب شاگردان نویدکیا!
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • چرا سود سهام عدالت سه مرحله‌ای شد؟ برای دریافت سود به سایتی مراجعه نکنید | سهامداران برای آگاهی بیشتر با این شماره تماس بگیرند
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع می‌شود
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی در سراسر کشور ممنوع است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی ممنوع است
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • زمان واریز یارانه نقدی فروردین ۱۴۰۳ + جدول واریزی تمامی دهک‌ها