Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:42:49 GMT

شرط اخوان‌المسلمین برای به رسمیت شناختن سیسی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۲۵۸

شرط اخوان‌المسلمین برای به رسمیت شناختن سیسی

معاون رهبر گروه اخوان‌المسلمین مصر گفت که به رسمیت شناختن سیسی در ازای آزادی زندانیان اخوان و منوط به تصمیم رهبران دربند این گروه است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم منیر، معاون رهبر اخوان‌المسلمین در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اظهار کرد، یکی از افراد نزدیک به نظام مصر در بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ با این گروه تماس گرفته و خواستار به رسمیت شناختن عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری این کشور از سوی اخوان‌المسلمین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما پیش از بررسی درخواستش شروطی را برای وی مطرح کردیم؛ از جمله خواستار آزادی زندانیان شدیم اما تمامی شروط رد شد.

منیر در پاسخ به سؤالی درباره به رسمیت شناختن سیسی در زمان فعلی در مقابل آزادی زندانیان اخوان، گفت: صادق خواهم بود؛ این تصمیم رهبران دربند اخوان‌المسلمین است اما ما در بیرون از زندان، اتخاذکننده این تصمیم نیستیم.

وی ادامه داد: وقتی آنها تصمیم خود را بگیرند، ما تسلیم آنها خواهیم شد اما مشخص شده است که تمامی این تاکتیک‌ها فقط تلاشی از سوی نظام برای کشاندن ما به سنگر خودش است.

به دنبال بازداشت محمود عزت، از رهبران اصلی گروه اخوان‌المسلمین  و قائم‌مقام این گروه، طلعت فهمی، سخنگوی اخوان‌المسلمین سه‌شنبه گذشته اعلام کرد که این گروه ابراهیم منیر را به عنوان قائم‌مقام رهبری خود تعیین کرده و وی اکنون مسئول اول اخوان‌المسلمین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخوان المسلمین مصر مصر رسمیت شناختن اخوان المسلمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد

ایتنا - حامیان حقوق کودکان بر این باورند که این تصمیم جدید واتس‌اپ، احتمال قرار گرفتن بیشتر نوجوانان و جوانان در معرض طیف گسترده‌ای از آسیب‌های آنلاین را افزایش می‌دهد.
غول رسانه‌های اجتماعی متا حداقل شرط سنی برای استفاده از واتس‌اپ در اروپا را از 16 سال به 13 سال کاهش داده است. این اقدام متا  انتقاد طرفداران حقوق کودکان را برانگیخته است.

به گزارش ایتنا، متا اعلام کرد که این تغییرات حداقل سن ثابت را برای واتس‌اپ در سطح جهانی تضمین می کند.
  مدافعان حقوق کودکان
حامیان حقوق کودکان بر این باورند که این تصمیم جدید واتس‌اپ، احتمال قرار گرفتن بیشتر نوجوانان و جوانان در معرض طیف گسترده‌ای از آسیب‌های آنلاین را افزایش می‌دهد.

گروه کمپین کودکی رایگان تلفن‌های هوشمند مستقر در بریتانیا نیز از واتس‌اپ خواست تا این تصمیم را لغو کند. توجیه این گروه برای لغو این تصمیم این است که این امر سود واتس‌اپ و سهامداران را در درجه اول و ایمنی کودکان را در درجه دوم قرار می‌دهد.

این گروه تصمیم برای کاهش حداقل سن بدون تایید والدین را غیرمسئولانه توصیف کرد و هشدار داد که متا، سن، زنگ خطر فزاینده‌ای را که دانشمندان، پزشکان، معلم‌ها، کارشناسان ایمنی کودکان، والدین و کارشناسان بهداشت روان درباره مضرات استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای کودکان به صدا در می‌آورند نادیده می‌گیرد.

از سوی دیگر، یکی از سخنگویان واتس‌اپ گفت که این اپلیکیشن به همه کاربران گزینه‌هایی را می‌دهد تا کنترل کنند چه کسانی می‌توانند آنها را به گروه‌ها اضافه کنند و اولین باری که پیامی از یک شماره ناشناس دریافت می‌کنید، واتس‌اپ به شما این امکان را می‌دهد که حساب را مسدود کرده و آن را گزارش کنید.

    زاکربرگ علیه زاکربرگ
متا در گذشته نیز به دلیل تلاش برای کاهش محدودیت‌های سنی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد حداقل سن اپلیکیشن واقعیت مجازی خود را (علیرغم فشار قانونگذاران برای عدم عرضه چنین خدماتی به کاربران جوان) از 13 به 10 سال کاهش دهد. برخی گزارش‌ها حتی می‌گویند که مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، مکرراً  ایده‌ها و برنامه‌ها را با هدف بهبود رفاه نوجوانان در فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ رد کرده است.

برخی شایعات نیز می‌گویند که در مواردی، زاکربرگ مستقیماً تلاش‌های برخی از مدیران ارشد خود را که برای حمایت بیشتر از نوجوانان تلاش می‌کردند، نادیده گرفت.
  اقدامات سختگیرانه در برابر اخاذی
در یک بیانیه مطبوعاتی غیرمرتبط با تغییر در سیاست سنی واتس‌اپ در اروپا، متا اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی‌هایی برای محافظت از جوانان در برابر خطرات "باج‌گیری" و "سوء استفاده از تصاویر محرمانه" در پلتفرم اینستاگرام است.

این غول فناوری تاکید کرد که امیدوار است این ویژگی‌های جدید، پیدا کردن و تعامل با نوجوانان را برای  کلاهبرداران و مجرمان احتمالی دشوارتر کند. باج‌گیرها  اغلب قربانیان نوجوان را فریب می‌دهند تا فکر کنند با افراد هم سن و سال خود صحبت می‌کنند، آنها را متقاعد می‌کنند که عکس‌ها و فیلم‌های شخصی خود را ارسال کنند و کمی بعد، تهدید می‌کنند در ازای دریافت پول، عکس و فیلم‌ها را برای آنها ارسال می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اسپانیا: برای عضویت فلسطین در سازمان ملل تلاش خواهیم کرد
  • بایدن: با رهبران گروه 7 درباره حمله ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • موضع جدید بایدن پس از جلسه با رهبران گروه هفت درباره ایران
  • بایدن: با رهبران گروه هفت درباره حمله بی سابقه ایران به اسرائیل صحبت کردم
  • تلاش رهبران گروه ۷ برای تقویت روحیه مقامات اسرائیل در پی عملیات وعده صادق ایران
  • بیانیه رهبران گروه ۷ علیه ایران
  • واتس‌اپ سن استفاده را به 13 سال کاهش داد
  • اسپانیا: باید به هر قیمتی از تشدید تنش در خاورمیانه جلوگیری شود
  • حمله هوایی ایران بی‌سابقه بود؛ با گروه ۷ برای واکنش دیپلماتیک تشکیل جلسه خواهم داد
  • رسانه صهیونیستی: هکر‌های ایرانی به سامانه رادار‌های اسرائیل نفوذ کردند