Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@00:14:27 GMT

توسعه شهری، پیشگیری از جرم را به همراه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۳۲۷

توسعه شهری، پیشگیری از جرم را به همراه دارد

حسین عسگری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در توسعه شهری باید به پیامدهای نامطلوب شهرسازی توجه داشت و با شناسایی مناطق جرم‌خیز و پیش‌بینی برنامه‌های مناسب از بروز جرم در این مناطق پیشگیری کرد.

وی توجه به توسعه پایدار مدیریت محیط زیست، کاهش فقر، مدیریت حمل و نقل، بهبود اقتصادی، مدیریت زمین شهری و زیرساخت‌های آن، مدیریت کالبد شهری و حمایت از ظرفیت‌های بالقوه محلی را از زمینه‌های پیشگیری از جرم برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اظهار داشت: هنگام توسعه شهری باید بر ضرورت وجود اجتماعات با مقیاس انسانی توجه داشت و مبنای پیشگیری در اجرای طرح‌های مسکونی - تجاری به عنوان یک قاعده و اساس برنامه‌ریزی مورد توجه باشد.

عسگری ادامه داد: ایجاد و حفظ زیربناها و ارائه خدمات شهری از وظایف مدیریت شهری است بنابراین در فرایند توسعه شهری ابتدا باید مناطق جرم‌خیز را شناسایی کرده و با اتخاذ برنامه های مناسب از بروز جرم در این مناطق پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: مشکلات ناشی از حاشیه نشینی را باید با اجرای برنامه‌های حمایت اجتماعی مهار کرد که در این راستا پیشگیری از خشونت، تامین امنیت عمومی و کسب اعتماد شهروندان مورد تاکید است.

برچسب‌ها همدان دادگستری کل استان همدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان دادگستری کل استان همدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم همدان دادگستری کل استان همدان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اخبار کنکور توسعه شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

محمدرضا قاضی گفت: امروز سامانه بارشی روی نیمه جنوبی کشور فعال است و تاثیر آن برای استان قم به‌صورت افزایش ابر و سرعت وزش باد خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم عنوان کرد: با توجه به این‌که بادی که این سامانه همراه دارد از نوع باد‌های شرقی است، انتظار داریم در برخی ساعات و مناطق استان سرعت باد به ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و گرد و خاک را برای قم به همراه داشته باشد.

قاضی با بیان این‌که به دلیل کاهش کیفیت هوا و غبارآلودگی در ساعات بعدازظهر هشدار زرد صادر شده است، ادامه داد: سرعت وزش باد خطرناک نیست، ولی با توجه به جهت آن، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را در ساعاتی برای قم به‌ویژه مناطق شرقی استان وجود دارد.

به گفته قاضی، حوالی ظهر امروز وزش باد در استان قم شدت می‌یابد و حداکثر سرعت آن بین ساعت ۱۶ تا ۱۷ خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم بیان کرد: به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی دمای هوای امروز نسبت به دیروز کاهش نشان می‌دهد؛ حداکثر دمای امروز بعدازظهر به ۲۴ و امشب نیز به ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

به گفته قاضی، فردا نیز آسمان نیمه ابری است، ولی سرعت وزش باد کاهش می‌یابد.

کارشناس هواشناسی قم عنوان کرد: پنجشنبه تا جمعه شب آسمان صاف و بدون پوشش ابر است و روند افزایش دما از فردا شروع می‌شود و تا شنبه ممکن است دمای شهر قم را تا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز برساند.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • آسمان مازندران صاف همراه با افزایش تدریجی دما
  • افزایش دما در آبادان و خرمشهر
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش‌های شدید در ۵ استان طی امروز و فردا
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • مرزبندی محدودکننده شهری علی رغم افزایش جمعیت کلانشهر ها
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم