Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:40:32 GMT

تردد خودروها در ٢٢ معبر تهران فردا ممنوع است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۳۳۴

تردد خودروها در ٢٢ معبر تهران فردا ممنوع است

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، وهاب میزانى، معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران درباره برنامه‌هاى شهردارى تهران در روز جهانى بدون خودرو اظهارداشت:  همایش هم‌رکابى شهردار تهران و جمعى از مدیران شهرى فردا صبح در راستای پویش سه‌شنبه‌هاى بدون خودرو برگزار می‌شود و طى این روز  با ممنوعیت تردد خودرو از ساعت ١٦ تا ١٨ در ٢٢ معبر مشخص از مناطق ٢٢ گانه پایتخت، شهروندان لذت حضور در معابر شهری به صورت پیاده یا با دوچرخه را تجربه خواهند کرد و تشویق می‌شوند سفرهای شهری خود را با استفاده از وسایل نقلیه‌ عمومی انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های انجام شده با پلیس راهور تردد هرگونه خودرو در مسیرهاى مشخص شده در سطح مناطق ٢٢ گانه ممنوع است، تصریح کرد: برپایی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی برای جلب مشارکت شهروندان و پیوستن آنان به پویش سه شنبه‌های بدون خودرو، استفاده از ظرفیت سمن‌های فعال در سطح مناطق، اطلاع رسانی عمومی از اجرای همایش، آگاهی بخشی و آموزش شهروندان به ویژه کودکان و نوجوانان از مزایای استفاده از حمل ونقل پاک و مخاطرات خودرو محوری از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

به گفته میزانى این اقدام با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی در راستای تحقق اهداف شهرداری تهران در بحث استفاده از دوچرخه و ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و حمل و نقل پاک همزمان با 22 سپتامبر «روز جهانی بدون خودرو» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: روز جهانی بدون خودرو بدون خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد

 

به گزارش تابناک، میزان و زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه ۱۴۰۳  اعلام شد.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی، بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد؛ همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • کشف خودروهای ۱۵۰ میلیاردی قاچاق در البرز
  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • تغییر نام ۱۷ معبر شهر تهران
  • ورود سگ به بوستان‌های تهران ممنوع است
  • ورود سگ‌ها به بوستان‌ها ممنوع است
  • ثبت سفارش ۱۳۳ هزار خودروی وارداتی/ بازبینی آیین‌نامه واردات خودروهای دست دوم
  • تردد خودروها در خیابان استانبول؛ عکس زیبای ۷۵ سال قبل را ببینید
  • محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری رژه روز ارتش در شهر کرمان