Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@21:43:37 GMT

استقبال دوباره مدیر کل آژانس از توافق با ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۴۵۲

استقبال دوباره مدیر کل آژانس از توافق با ایران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس از توافق انجام شده در ماه گذشته میان ایران و آژانس در زمینه مسائل اجرایی پادمانی استقبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی،  رافائل گروسی مدیرکل آژانس  در شصت و چهارمین کنفرانس عمومی آژانس درباره ایران گفت: ماه گذشته برای مذاکره با حسن روحانی رئیس جمهور ایران و دیگر مقامات ارشد این کشور به ایران رفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به توافقی در زمینه برخی مسائل  اجرایی پادمانی مطرح شده از سوی آژانس رسیدیم. سپس آژانس طبق پروتکل الحاقی به یکی از دو محل تعیین شده توسط ما دسترسی پیدا کرد. بازرسان ما نمونه برداری محیطی کردند که مورد تحیلی و بررسی قرار خواهد گرفت. دسترسی تکمیلی به محل دوم تعیین شده بعدا در ماه جاری انجام خواهد شد. 

گروسی ادامه داد: از توافق میان آژانس  و ایران استقبال می کنم که امیدوارم موجب تقویت همکاری و اعتماد دوجانبه شود. 

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر  اخیر  «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

بیانیه مشترک معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی - تهران، ۴ شهریور ١٣٩٩ (٢۶ آگوست ٢٠٢٠)

آژانس بین المللی انرژی اتمی و جمهوری اسلامی ایران توافق نمودند تا همکاری های خود را بیش از پیش تقویت کرده، و اعتماد متقابل را به منظور تسهیل اجرای کامل موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی به آن، که از ١۶ ژانویه ٢٠١۶ بصورت موقت توسط ایران در حال اجرا است، ارتقاء بخشند.

بعد از مشورت های فشرده دوجانبه، ایران و آژانس در خصوص حل و فصلِ توأم با حسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند. در این ارتباط، ایران به طور داوطلبانه به دو مکان مشخص شده توسط آژانس دسترسی داده و فعالیت های راستی آزمایی آژانس را برای حل و فصل این موضوعات تسهیل خواهد کرد. تاریخ های مربوط به دسترسی های آژانس و فعالیت های راستی آزمایی، مورد توافق قرار گرفته است. فعالیت های راستی آزمایی آژانس مطابق با موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی و رویه استاندارد راستی آزمایی آژانس، همان گونه که برای همه کشورهای دارای موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اجراء می شود، به صورت برابر و بدون تبعیض اجراء خواهد شد.

در چارچوب قطعنامه GOV/2015/72 که در تاریخ ١۵ دسامبر ٢٠١۵ توسط شورای حکام به تصویب رسید، آژانس و ایران تایید می کنند که این موضوعاتِ مرتبط با اجرای پادمان، منحصرا مربوط به مواد و فعالیت های هسته ای تحت پادمان براساس موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی می باشند.

در این چارچوب حاضر، براساس تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ در اختیار آژانس، آژانس هیچ سؤال دیگری از ایران، و هیچ درخواستی برای دسترسی به مکان هایی فراتر از آنچه که توسط ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی اظهار شده اند، ندارد.

دو طرف تصدیق می کنند که استقلال، بی طرفی و حرفه‌ای‌گری آژانس همچنان لازمه اجرای فعالیت های راستی‌آزمایی هستند.

آژانس با حفاظت از تمامی اطلاعات محرمانه پادمانی مطابق با اساسنامه آژانس، مفاد مرتبط در موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی، و محرمانگی رژیم، استانداردها و رویه های تثبیت شده‌ی آژانس، نگرانی های امنیتی ایران را همچنان مدنظر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: موافقتنامه جامع پادمان و پروتکل الحاقی آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت های راستی آزمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: مدیرکل آژانس اتمی به‌زودی به ایران سفر می‌کند
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • مدیر کل آژانس اتمی: حمله به تاسیسات هسته ای کشورها یک اشتباه وحشتناک است که تبعات بسیار جدی دارد/ از طرف های درگیر ( ایران و اسرائیل) خواستیم که خویشتن داری نشان دهند
  • مدیرکل آژانس: مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشت
  • مدرکی از ساخت سلاح نیافتیم/تنش‌های اخیر برفعالیت آژانس اثر نداشته