Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:32:23 GMT

شیوع طاعون در همسایگی البرز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۵۱۶

شیوع طاعون در همسایگی البرز

ایسنا/البرز مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در زیستگاه‌های استان البرز نداشته‌ایم گفت: اما با توجه به اینکه این بیماری در استان تهران مشاهده شده است، استان البرز هم در آمادگی کامل برای پیشگیری قرار دارد.

فردین حکیمی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز گفت: آخرین بار این بیماری در سال ۹۷ در شهرستان طالقان مشاهده و ۲۶ مورد تلفات هم ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیمی افزود: طبق پروتکل، تمام دام‌های شهرستان طالقان به دلیل اینکه آخرین شیوع در آن نقطه بوده است در برابر طاعون نشخوار کنندگان واکسینه شده است. علاوه بر این جاده چالوس هم دیگر نقطه حساس استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان است که در این نقطه هم واکسیناسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع طاعون نشخوارکنندگان در زیستگاه‌های البرز نداشته‌ایم اما با توجه به شیوع بیماری در برخی استان‌ها از جمله تهران، خطر سرایت به استان البرز را در نظر گرفته‌ایم و اقدامات پیشگیرانه انجام شده است.

حکیمی با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه واکسیناسیون دام‌ها  در طالقان و جاده چالوس بوده است گفت: جلسات مشترک با دامپزشکی برگزار، تجهیزات لازم تأمین و هماهنگی‌های مورد نیاز انجام شده است و ظرف هفته آینده یک مانور مشترک با دامپزشکی به منظور ایجاد آمادگی در برابر شیوع طاعون نشخوارکنندگان برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که احتمال شیوع طاعون نشخوارکنندگان را در این مقطع زمانی کاهش می‌دهد پایان زمان چرای دام در مراتع استان و آغاز خروج گله‌ها از زیستگاه‌هاست اما با این وجود باید در برابر بیماری به طور کامل آماده باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز در خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هم افزود: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال بروز این بیماری، اولین جلسه هماهنگی با دامپزشکی برای آمادگی در برابر این بیماری فردا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حفاظت محیط زیست البرز البرز استان تهران طاعون نشخوارکنندگان کوچک شیوع طاعون نشخوارکنندگان استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی عصر پنج شنبه در بازدید سرزده از یکی از واحدهای تولیدی سرآمد در عرصه صنعت و استاندارد، واحدهای تولیدی را در زمان تحریم ظالمانه امپریالیسم جهانی، جهادگران عرصه صنعت و استاندارد عنوان کرد.

مدیرکل استاندارد استان البرز بیان کرد: این جهادگران با سخت کوشی و خوداتکایی به دانش بومی و پژوهشگران و محققان داخلی، صنایع کشور را با استانداردهای روز دنیا همگام می‌کنند و در خط مقدم ارائه محصولات و خدمات با کیفیت به مشتری قرار دارند.

وی مطرح کرد: انجام ارزیابی و بازرسی کارشناسی با دقت حداکثری، تحلیل نقاط ضعف و قوت و همچنین شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در تولید فرآورده‌های باکیفیت منجر به تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: شعارهای انتخابی مقام معظم رهبری همیشه نصب العین مدیران اجرایی بوده و شعار امسال نیز با توجه به ویژگی‌های ذاتی آن و ارتباط ویژه با تولید، مصباح الهدی صنعت و استاندارد است.

کد خبر 6082132

دیگر خبرها

  • کاهش شیوع سالک در سمنان
  • شدت گرفتن بارش‌ها در مناطق مستعد
  • واحدهای تولیدی جهادگران عرصه صنعت و استاندارد هستند
  • حال خوب یک روز بهاری در البرز
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • پیش بینی غبار محلی و افزایش دما در البرز
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • ثبت آئین پخت سمنوی سادات از البرز در فهرست میراث ملی
  • ویژه نامه جام جم البرز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی افزایش دما در البرز