Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، طی مراسمی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و با حضور حجت الاسلام جلیلی محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و داوود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان طرفین به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن تقدیر و تشکر از دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور به دلیل اهتمام این نهاد به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و همچنین پیوند میان فعالیت‌های اجتماعی و مبارزه با فساد و رفع منکرات از جامعه گفت: ما از شما در ادامه مسیر فعالیت تان انتظار داریم که هر فعالیتی را با نام امر به معروف و نهی از منکر انجام دهید، چراکه کمترین فایده آن این است که یک واجب از واجبات الهی احیاء شده و نیز چارچوب‌های دینی به فعالیت‌های اجتماعی که حدود شرعی را رعایت نمی‌کنند، به نحوی تزریق و تحمیل می‌شود. ما اگر بتوانیم این واجب الهی را در کشور احیا کنیم بسیاری از مشکلاتمان با این ابزار الهی و شرعی از بین می‌رود.

 

در ادامه این جلسه داوود گودرزی، دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با مهم خواندن احیای این فریضه الهی در جامعه افزود: مطالبه‌گری اصل و اساس کار ما در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی است و در این راه همیشه مبنا را امر به معروف و نهی از منکر می‌دانیم و همواره به دنبال اجرای این فریضه عزیز الهی هستیم و ان‌شاءالله که بتوانیم قدم مؤثری در این راه برداریم.

 

وی با اشاره به تجمیع ظرفیت خوب در قرارگاه‌های استانی گفت: این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز وقوع همکاری خوب با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در زمینه برآورد عملکرد ستادهای استانی در تعریف وظایف و مأموریت‌های محوله به آنها ‌شود.

ما چندین گلوگاه فساد را شناسایی کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به مسأله شفافیت، تعارض منافع، خلأ قانونی، نظارت و ضرورت سامانه‌های الکترونیکی اشاره کرد.

 

دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور در ادامه با اشاره به اینکه تمامی اقشار و اصناف می‌توانند عضو قرارگاه مبارزه با مفاسد شوند تصریح کرد: رویکرد ما پیشگیری از فساد است و برای اینکه بتوانیم جلوی فساد در کشور را بگیریم باید رویکرد مبارزه سیستمی با فساد و اصلاح ساختارها را در پیش بگیریم. با هدایت مطالبه‌گری در جهت صحیح خود و امر به معروف و نهی از منکر، مردم متوجه این نکته می‌شوند که تنها راه ریشه‌کنی فساد، پیشگیری از فساد است.

 

در پایان، حجت‌الاسلام محبی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: فساد اقتصادی امر به معروف و نهی از منکر تفاهم نامه همکاری دبیر قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور ستاد امر به معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی و به منظور بررسی آخرین وضعیت پیشگیری و مقابله با قاچاق برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دبیر ستاد مبارزه با قاچاق ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قاچاق کالا و سوخت از مبادی ورودی رسمی و غیررسمی، به دیگر ابعاد این پدیده از جمله حجم بالای گردش مالی قاچاق، استفاده از بسترهای قانونی برای دور زدن قانون، مسیرهای قاچاق کالا و سوخت از خارج به داخل و از داخل به خارج و همچنین نقش پشتیبانان مسیر و روند قاچاق پرداخت.

رئیس جمهور پس از استماع این گزارش و همچنین نقطه نظرات اعضای ستاد اقتصادی دولت در سخنانی با بیان اینکه مبارزه و مقابله با قاچاق، کمک به تولید و اشتغال در کشور است، بر برنامه‌ریزی هماهنگ همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به شناسایی و مسدودسازی بسترهای قاچاق و همچنین هماهنگی کامل با ستاد مقابله با قاچاق برای مقابله بی‌امان با این معضل اقتصادی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به آثار سوء ضد تولیدی قاچاق، تبیین ابعاد خسارت‌های قاچاق به زیرساخت اقتصادی کشور را برای مدیران و همه استانداران ضروری دانست و تصریح کرد: مبارزه با قاچاق امری فرادستگاهی است و همه مدیران دولتی موظفند بدون هرگونه تاخیر با بهره‌گیری از قانون موجود و به کارگیری همه ظرفیت‌ها، مقابله قاطع با قاچاق را جزو اولویت‌های کاری خود قرار دهند.

همچنین رئیس جمهور در این جلسه بر اجرای دقیق و کامل قانون تازه به تصویب رسیده ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری، ملوانی و ته‌لنجی) با همکاری همه دستگاه‌های مسئول و اعمال نظارت جدی بر نوع و میزان کالاهای وارداتی و ثبت اطلاعات آن در سامانه‌های گمرکات کشور تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود
  • رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود
  • تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • لزوم ساماندهی بازار پوشاک/ حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در آبادان