Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@09:09:48 GMT

هکرها اطلاعات ۲۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را فاش کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۵۸۸

هکرها اطلاعات ۲۰۰۰ افسر پلیس بلاروس را فاش کردند

هکرهای ناشناس در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به سرکوب اعتراضات خیابانی علیه رئیس جمهوری بلاروس و بازداشت معترضان که اغلب از شکنجه و ضرب و شتم در زندان شکایت کرده‌اند، اطلاعات شخصی دو هزار افسر پلیس بلاروسی را افشا کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، در بیانیه منتشر شده توسط کانال خبری اپوزیسیون "Nexta Live" در تلگرام آمده است: همزمان با ادامه بازداشت معترضان در بلاروس، ما به انتشار اطلاعات شخصی افسران پلیس در مقیاس گسترده ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیگر هیچ‌کس حتی با داشتن نقاب و ماسک صورت هم ناشناس نخواهد ماند.   

دولت مینسک ضمن رد اتهام بدرفتاری با بازداشت‌شدگان، اعلام کرد مسئولان این افشاگری را پیدا و آنها را مجازات خواهد کرد؛ اطلاعاتی شخصی که بخش عمده آن عصر شنبه منتشر شد.

اولگا چمودانووا، سخنگوی وزارت امور داخلی بلاروس گفت:‌ نیروها و تجهیزات در اختیار نهادهای وزارت امور داخلی شناسایی هویت و پیگرد قانونی اکثر مسئولان این افشاگری اطلاعات شخصی در اینترنت را ممکن می‌سازد.

ده‌ها هزار تن از طرفداران اپوزیسیون بلاروس روز یکشنبه علی‌رغم حضور شدید پلیس در خیابان‌های مینسک تظاهرات کردند. این راهپیمایی یک روز پس از آن صورت گرفت که پلیس بلاروس صدها معترض را در جریان راهپیمایی زنان در مینسک بازداشت کرد.

وفاداری نیروهای امنیتی برای توانایی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس برای حفظ سلطه خود بر قدرت آن هم پس از انتخابات ریاست جمهوری جنجالی ماه گذشته حیاتی است؛ انتخاباتی که لوکاشنکو ادعای پیروزی قاطعانه در آن را دارد، در حالی که مخالفانش می‌گویند که در این انتخابات تقلب شده است.

نیروهای امنیتی برای مقابله با موج اعتراضات و اعتصاب‌ها هزاران تن از مردم را بازداشت کرده‌اند. آنها اغلب صورت‌های خود را با ماسک، نقاب یا کلاه‌های نیروهای ضدشورش پوشانده‌اند. برخی معترضان در جریان درگیری‌های فیزیکی ماسک‌های افسران پلیس را از صورت‌هایشان بر می‌داشتند.

نخستین فهرست از نام یک هزار افسر پلیس روز شنبه و عمدتا در تلگرام منتشر شد. دومین فهرست از نام بیش از یک هزار افسر پلیس دیگر عصر یکشنبه منتشر شد و افسران پلیس در شهر "برست" را هدف گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلاروس آلکساندر لوکاشنکو افسر پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران

به گزارش خبرآنلاین، فرمانده انتظامی شهرستان ملارد از دستگیری چهار نفر از عوامل نزاع و درگیری مسلحانه در یکی از روستاهای این محدوده خبر داد.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ کیانوش نورمحمدی در تشریح جزئیات این خبر اظهارکرد: چند روز پیش وقوع یک فقره درگیری و تیراندازی با سلاح کلت کمری در روستای زرین آباد به کلانتری ۱۴ اخترآباد شهرستان ملارد اطلاع داده شد که درپی آن ماموران در محل حاضر شده و درجریان تحقیقات خود متوجه شدند که در جریان این درگیری، گلوله شلیک شده به یکی از اهالی که در محل حضور داشته اصابت کرده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت، گفت: ماموران کلانتری ۱۴ اختر آباد با انجام اقدامات فنی، تعقیب و مراقبت‌های صورت گرفته، متهمان را شناسایی و با هماهنگی قضائی، هر چهار نفر آنها را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین یک قبضه کلت کمری را نیز از این افراد کشف و ضبط کردند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه برای متهمان دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: این افراد به همراه پرونده متشکله و برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شدند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897823

دیگر خبرها

  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • نخستین اطلس کامل تنها قمر زمین منتشر شد
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد
  • یک افسر آمریکایی به ضرب گلوله کشته شد
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • بازداشت عاملان درگیری و تیراندازی در غرب تهران
  • کشف ۲۰۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خرمشهر
  • پلیس آمریکا با ورود به دانشگاه کلمبیا یکصد دانشجوی حامی فلسطین را بازداشت کرد + فیلم