Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:44:47 GMT

روزی برای پاسداشت اقتدار چهل ساله سربازان وطن

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۸۱۳

روزی برای پاسداشت اقتدار چهل ساله سربازان وطن

امسال هفته دفاع مقدس را همانند دیگر برنامه ها و آیین ها به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت آغاز کردیم، به رسم هر سال این هفته باید با رژه نیروهای مسلح در استان های مختلف آغاز می شد اما در شرایط خاص بیماری، مراسم تجلیل و تکریم یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت همزمان در سراسر کشور از طریق ارتباط تصویری و با سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم و پیش از آغاز سخنرانی رهبر انقلاب، سردار سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح از برنامه‌ها، اقدامات و دستاوردهای حوزه دفاع مقدس گزارشی خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه کرد.

در  این مراسم از خانواده شهید حسن طهرانی مقدم، سردار علی فضلی، امیر سرتیپ احمد دادبین، مرتضی سرهنگی، حمید حسام و تعدادی دیگر از پیشکسوتان نظامی و فرهنگی حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

دلاورمردان دفاع مقدس در سراسر کشور نیز از طریق ویدئو کنفرانس گوش دل سپردند به فرمایشات مقام معظم رهبری و در این محفل که هر چند از طریق امواج تلویزیونی حرف ها شنیده شد، اما دل ها همچنان به هم پیوند خورده بود، همانند دوستی ها و رفاقت ها در کنار اروند، فکه، دهلاویه، طلائیه و در کنار نخل های استوار جنوب که مدت ها با خون شهیدان آبیاری می شد.

در کرج نیز این مراسم در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد و پیشکسوتان دفاع مقدس استان البرز با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست را سردادند.

در خراسان شمالی نیز آیین تکریم و تجلیل از پیشکسوتان مقاومت و دفاع مقدس با سخنرانی ویدئوکنفرانسی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، و با حضور مسوولان استانی در سالن ایثار بجنورد برگزار شد. 

قزوین نیز امروز با حضور سردار عبدالله عراقی رییس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری از طریق ارتباط تصویری میزبان رهبر معظم انقلاب بود و قرار است از ۱۱ هزار پیشکسوت دفاع مقدس به مرور در روزهای آینده تجلیل شود.

همچنین آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با حضور هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و فرماندهان نیروهای مسلح در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) برگزار شد.

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس آیین رژه موتوری نیروهای نظامی و انتظامی به صورت خودرویی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرکرد و شهرستان لار برگزار شد و بیش از صدها موتور و خودروی نیروی های مسلح اعم از سپاه ، بسیج، نیروی انتظامی وبسیاری از دستگاه های اجرایی و جوانان بسیجی با حمل و نصب تصاویری از تمثال شهدای هشت سال دفاع مقدس ، حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس آیین رژه موتوری نیروهای نظامی و انتظامی به صورت خودرویی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرکرد و شهرستان لار برگزار شد و بیش از صدها موتور و خودروی نیروی های مسلح اعم از سپاه ، بسیج، نیروی انتظامی وبسیاری از دستگاه های اجرایی و جوانان بسیجی با حمل و نصب تصاویری از تمثال شهدای هشت سال دفاع مقدس ، حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.

و اینک سال ها از آن دوران می گذرد، اما آنچه بیش از هر چیز در دنیای تکنولوژی و تغییر و تحولات هرگز کمرنگ نشده همان روحیه ایثار وشهادت طلبی در میدان جنگ دیگری است، جنگی متفاوت با سلاح تحریم و فضای مجازی، دشمن هنوز هم در اطراف مرزهای این سرزمین کمین کرده است برای حمله ای نابرابر و ناجوانمردانه و البته غافل است از اینکه سربازان وطن همچنان پای کار هستند و در لباس مدافع حرم و گمنام و بی نشان، آماده تواضع و جانفشانی برای سرزمین مادریشان هستند تا این خاک سرافراز و استوار بماند.

هفته دفاع مقدس که از راه می رسد، قلم به دستان دست به کار می شوند و می نویسند از ناگفته ها، خاطرات، خلوص و تواضع و هر آنچه که باید نسل امروز از پدران و مادران فداکار هشت سال اقتدار بدانند، خبرنگاران مراکز ایرنا نیز همزمان با این مناسبت تلاش دارند تا از زوایای مختلف هنر مردان خدا را به رشته تحریر درآورده و یا با انتشار تصاویر آرشیوی از آن دوران، یاد دلاورمردی ها را در خاطره ها زنده نگه دارند.

مرکز شیراز از جمله مراکز ایرنا است که امروز و همزمان با اولین روز هفته دفاع مقدس بغضی که پس از ۳۲ سال ترکید را منتشر کرد، این مطلب روایت شهید سعید رحیمی نوجوان ۱۷ ساله ای است که پس از ۳۲ سال دوری به آغوش خانواده و وطن باز می گردد و بغض پدر و مادر چشم انتظار پس از سال ها می ترکد.

این مرکز همچنین در گفت و گو با همرزم سردار شهید سلیمانی با عنوان همرزم سردار سلیمانی:‌ ورود مردم در جنگ، دشمن را عقب راند به بیان خاطرات این رزمنده با سردار دل ها و رشادت های وی در میدان جنگ پرداخته است.

دفاع مقدس؛ آوردگاه ایستادگی یک ملت عنوان مطلبی است که توسط مرکز تبریز منتشر شده که در آن به ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دفاع مقدس و تحولات ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی پرداخته شده است.

اما حکایت دفاع مقدس از زبان رزمندگان نیز شنیدنی است، کسانی که در سال های نوجوانی و جوانی گوش جان سپردند به رهنمودهای امام خمینی (ره) و راهی میدان نبرد شدند تا مرز حق و باطل را خط کشی کنند، مرکز گیلان این موضوع را دستمایه گزارشی کرده است با عنوان دفاع مقدس؛ یادآور شکوه بزرگ مردان افتخارآفرین که به بیان خاطرات ایثارگران از آن دوران 

پرداخته است.

خاطرات تلخ و شیرین سه برادر رزمنده گنبدی از دیگر گزارش های ایرنا است که توسط مرکز گنبدکاووس تهیه شده، این مطلب روایتی است از جبهه رفتن عبدالحسین، عباسعلی و محمود دوستی سه برادر از جمع هشت برادر یک خانواده گنبدی که از اولین روزهای آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به مقابله با دشمن شتافته بودند.

شهر مشهد در قاب هشت سال مقاومت عنوان گزارشی است از مرکز خراسان رضوی در تشریح حال و هوای این روزهای سرزمین خورشید، که با رنگ و بوی دفاع مقدس و ایثارگری‌های بی بدیل در دفاع از میهن، جلوه‌هایی از رشادتهای آن دوران در قاب تصویر تجلی یافته ‌است. از نکات خواندنی این مطلب می توان به اکران ۵۳ قاب عکس شهری، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس به صورت مجازی و حضوری و "هر کوچه شهید، یک حسینیه" اشاره کرد.

دفاع مقدس، گنجی پایان‌ناپذیر و سرمایه‌ای ماندگار عنوان دل نوشته ای از یکی از خبرنگاران ایرنا در یزد است که دوران دفاع مقدس را مقطعی حساس و تاریخ ساز در تحولات کشور برشمرده است و در پایان آماری از تعداد افراد شرکت کننده در جنگ و شهدا ارائه کرده است.

مرکز بوشهر نیز در مطلبی با عنوان دفاع مقدس گنجینه حماسه و ایثار مروری دارد بر روزهای ایثار و شهادت و به بازخوانی اتفاقات آن دوران پرداخته است.

مرکز سنندج نیز با انتشار گزارش تصویری بمباران شهر سنندج در قاب تصاویر نوشته است: نگاهی به آمار شهدا در طول هشت‌سال دفاع‌مقدس نشان می‌دهد بیشترین تعداد مربوط به سال ۶۵ است. انجام عملیات‌های کربلای ۱ تا ۶ در فاصله تیر تا دی‌ ماه ۶۵ همان سال شکست‌های پیاپی نظامی عراق در جبهه‌ها را رقم زد، رژیم بعث در تلافی این شکست‌ها مناطق مسکونی شهرها را هدف بمباران و موشک‌باران قرار داد. روز ۲۸ دی سال ۶۵ در ۶ دقیقه بمباران ۲۲۰ نفر از ساکنان غیر نظامی سنندج به شهادت رسیده و ۱۲۳ نفر هم زخمی شدند.

برنامه استان ها در هفته دفاع مقدس

شهرداری تهران برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت هفته مقدس در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به اجرای لیزریوم بدنه برج میلاد، نمایشگاه «یاد یاران» و کاروان‌های نمادین اعزام رزمنده در خیابان ها، تئاترهای خیابانی دفاع مقدسی، پخش فیلم مستند کوتاه و فتوکلیپ راجع به دفاع مقدس، در نمایشگرهای شهرداری در مترو، رادیو مترو و نمایشگرهای بوستان های سطح شهر، ایستگاه سلامت و توزیع اقلام بهداشتی و فرهنگی، مسابقه نقاشی در مترو، نصب استیکرهای دفاع مقدسی پشت شیشه تاکسی ها، خاطره گویی در تپه‌های عباس آباد و دیدار با خانواده‌های ایثارگران اشاره کرد.دیگر استان ها نیز در این روزها برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برنامه های مختلفی تدارک دیده اند از جمله اینکه در استان یزد چهار هزار ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی و بخشی به صورت حضوری در پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها و مساجد برگزار می شود و  ۲۰۳ برنامه فرهنگی برای مردم شهرستان دشتستان بوشهر در نظر گرفته شده است.

برگزاری ۱۶۰ برنامه در ۱۵ عنوان به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان نایین اصفهان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای استانی دفاع مقدس و مقاومت در خراسان رضوی، غبارروبی مزار شهدا در مشهد در گلزار شهدای بهشت رضا (ع)، مجموعه آرامگاه خواجه ربیع، مزار شهدای گمنام کوهسنگی و بهشت ثامن الائمه(ع) حرم مطهر رضوی، برپایی نمایشگاه ۴۰ سال اقتدار نیروهای مسلح در محل پایگاه هوانیروز کرمان، ۶۰ عنوان برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در چهارمحال و بختیاری، برپایی نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح در مجموعه فرهنگی موزه دفاع مقدس اصفهان، برگزاری ۱۵۰ برنامه متنوع و با شکوه و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در لارستان و ۸۰ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در ماکو آذربایجان غربی در هفته دفاع مقدس که از امروز (۳۱ شهریورماه) آغاز شده و تا ششم مهرماه ادامه دارد، تدارک دیده شده است.

برگزاری ۱۴۰ عنوان برنامه به منظور حفظ و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح مساجد، پایگاه ها، مدارس و سپاه ناحیه دامغان،  انتشار خاطرات ۴۰ نفر از رزمندگان ۸ سال دفاع به صورت خاطرات ۱۰ دقیقه‌ای در فضای مجازی توسط حوزه هنری آذربایجان شرقی و  اجرای تئاتر «پروانه‌های منتظر» در همدان که با نگاهی متفاوت به جنگ تحمیلی قصه انتظار دختر نوجوانی را برای دیدن پدرش روایت می‌کند، از دیگر برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

همچنین امروز به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، مراسم ادای احترام به شهدای حادثه تروریستی رژه ۳۱ شهریور سال 97 با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده شهدا در اهواز انجام شد و امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور از آغاز احداث یادمان شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز در پارک شهید سبحانی این شهر (محل وقوع حادثه در بلوار قدس ) خبر داد.

مراجع تقلید، ائمه جمعه و فرمانده هان نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش در سراسر کشور نیز امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در برنامه های مختلف به صورت حضوری و یا از طریق ارتباط تصویری دوران دفاع مقدس را یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی دانستند که نیروهای مسلح در این مقطع با وحدت و همدلی در مقابل رژیم بعث عراق، جانفشانی کردند که در ادامه مهمترین مطالب آورده می شود:

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید: دفاع مقدس از الطاف خفیه خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه و جهان بی‌نظیر است و سرمایه‌ ارزشمند نظام اسلامی محسوب می‌شود که باید با اطاعت از رهبری و تقویت اتحاد و دشمن شناسی آن را حفظ و تقویت کرد.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد: دفاع مقدس یک حماسه جهت‌دهنده ماندگار در تاریخ ایران است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز: نقش تبلیغی و ترویجی روحانیون در این دوران بسیار برجسته و ممتاز بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز: موج بیداری اسلامی در منطقه ناشی از برکات هشت سال دفاع مقدس مردم ایران در برابر زورگویان جهان است.

  

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید: دفاع مقدس از الطاف خفیه خداوند بود که انقلاب اسلامی ایران را تثبیت کرد.

حجت الاسلام حسن شیبک مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش سیستان و بلوچستان: دفاع مقدس عزت، اقتدار و عظمت ایران سربلند را در دنیا تثبیت و ابهت اسلام و انقلاب را به رخ جهانیان کشید.

 امیر داوود حمدی فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید مخبری زنجان: دوران دفاع مقدس یکی از زرین‌ترین برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی است که نیروهای مسلح در این مقطع با وحدت و همدلی در مقابل رژیم بعث عراق، جانفشانی کردند.

سردار عبدالله عراقی رییس اداره امنیت معاونت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح: ایمان محوری موجب افزایش تصاعدی توان رزم نیروهای ایران در دوران دفاع مقدس شد که دشمنان در محاسبات جنگی خود از آن غافل شده بودند.  

مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین: ملت مسلمان و رزمندگان سلحشور ما در هشت سال دفاع مقدس باسلاح ایمان توانستند در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کرده و به پیروزی برسند و حماسه‌ای ماندگار خلق کنند.

سردار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان: آثار و برکات جنگ تحمیلی با تحکیم انقلاب اسلامی عجین شده است و مردم همچنان پای ارزش‌های دفاع مقدس ایستاده‌اند.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری شهدای مدافع حرم تکریم و تجلیل هفته دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری شهدای مدافع حرم تکریم و تجلیل هفته دفاع مقدس مقام معظم رهبری شهدای مدافع حرم تکریم و تجلیل هفته دفاع مقدس اخبار کنکور نماینده ولی فقیه هشت سال دفاع مقدس هفته دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب دوران دفاع مقدس نیروهای مسلح گرامیداشت هفته انقلاب اسلامی حجت الاسلام امام جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی سراسر کشور برنامه ها برگزار شد آیت الله آن دوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه

  اهدافی که ایران طی این عملیات «وعده صادق» مورد حمله قرار داد، همگی در صحرای نقب قرار داشت. این حمله، پیام مهمی به سران رژیم‌صهیونیستی محسوب می‌شود و مهم‌ترین و حساس‌ترین بعد اهمیت این منطقه برای رژیم‌صهیونیستی، بعد نظامی و امنیتی آن است. دیروز هم رئیس‌جمهور در سخنرانی روز ارتش به این عملیات اشاره کرد که این موضوع سبب شد رژه ارتش جمهوری اسلامی همزمان با نمایش توان نظامی ــ دفاعی ایران در رسانه‌های غربی بازتاب گسترده‌ای داشته باشد. این مراسم با حضور رئیس‌جمهور، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و دیگر فرماندهان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این آیین سیدابراهیم رئیسی و چندی از فرماندهان ارتش سخنرانی کردند که رسانه‌های جهان با انعکاس این مراسم بیشتر به موضوع پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم اسرائیل و بازتاب‌های آن در منطقه پرداختند. خبرگزاری فرانسه با انعکاس خبر این مراسم نوشت: ایران موفقیت حمله پهپادی و موشکی آخر هفته خود به اسرائیل را همزمان با برگزاری رژه نظامی سالانه در روز چهارشنبه جشن گرفت. به نوشته این خبرگزاری، جمهوری اسلامی اولین اقدام مستقیم خود علیه اسرائیل را روز شنبه در پاسخ به حمله هوایی اول آوریل به کنسولگری این کشور در دمشق که به‌طور گسترده اسرائیل متهم شده است، آغاز کرد. خبرگزاری رسمی فرانسه با انتشار تصاویری از مراسم روز ارتش و نمایش قدرت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به هشدار روز چهارشنبه ایران نیز اشاره کرد که کوچک‌ترین اقدام تجاوزکارانه توسط اسرائیل با پاسخ شدیدتری روبه‌رو خواهد شد. روزنامه واشنگتن‌تایمز آمریکا نیز ضمن پوشش سخنان آیت‌ا... رئیسی در مراسم روز ارتش به موضوع پاسخ شدیدتر ایران در صورت تکرار اقدام تحریک‌آمیز از سوی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که رئیس‌جمهور ایران هشدار داده است در صورت انجام کوچک‌ترین تهاجم از سوی اسرائیل با شدیدترین پاسخ روبه‌رو خواهند شد. شبکه الجزیره نیز در سایت خبری خود با پوشش کامل سخنان آیت‌ا... رئیسی و دیگر مقام‌های نظامی جمهوی اسلامی نوشت: رئیس‌جمهور ایران درحالی‌که نگرانی از تهدید جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه همچنان ادامه دارد، تاکید کرده است که کوچک‌ترین حمله اسرائیل پاسخی عظیم و خشن خواهد داشت. خبرگزاری آمریکایی ان‌بی‌سی نیز به قطعیت پیام رئیس‌جمهور ایران در پاسخ به حملات احتمالی اسرائیل اشاره کرد و نوشت که ایرانی‌ها برای پاسخ شدیدتر مصمم هستند. این درحالی‌است که ارتش اسرائیل اصرار دارد به موشک‌های ایران پاسخ دهد ولی اکثر متحدان اسرائیل از این مسأله وحشت دارند که این پاسخ به تنش‌های شدیدتر منجر شود.
   
رئیس‌جمهور چه گفت که چنین طنین پرآوازه‌ای ایجاد کرد؟
سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک این روز اظهار داشت: ارتش کنار ملت قرار گرفته است و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی خود را از سایر ارتش‌های دنیا ممتاز کرده است. وی ادامه داد: ارتش ما ارتش بامهارت و آموزش‌دیده‌ای است، اطلاعات نظامی‌اش به‌روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به‌روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به‌دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به‌دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به‌روز می‌شود. استقلال فنی، صنعتی، نظامی و بومی در کشور به ‌برکت تلاش جوانان ما در ارتش، سپاه و نیروهای مسلح پیدا شده است. رئیس‌جمهور افزود: ساخت جنگنده‌ها، شناورهای سطحی و زیرسطحی، تانک‌ها و خودروهای زرهی و سامانه‌های هوشمند قدرت نظامی ما را نه‌فقط در منطقه بلکه در جهان می‌تواند به‌عنوان قدرت برتر مطرح کند. این اقتدار نه عاریه‌ای، بلکه بومی است. این اقتدار، اقتدار ملت بزرگ ملت ایران است. رئیسی ادامه داد: ارتش مجهز و به‌روز، سپاه مقتدر و نیروهای مسلح ما پشتوانه اقتدار کشور هستند. نیروهای منطقه می‌توانند به نیروهای مسلح ما اتکا کنند. وی با اشاره به انسجام ارتش، سپاه، بسیج، فراجا و مردم گفت: نیروهای مسلح از مردم و کنار مردم هستند و در کرونا و بلایای طبیعی کنار مردم و غمخوار مردم هستند و در دل و جان مردم هستند. دفاع از مردم و وطن و انقلاب اسلامی و ایستادگی مقابل گروه‌های تروریستی و حفاظت از مرزهای کشور از ویژگی‌های نیروهای مسلح ماست. مردم منطقه و دنیا به نقش نیروهای مسلح ما واقف هستند.
   
وعده صادق اقدامی محدود بود
رئیسی خاطرنشان کرد: بعد از طوفان الاقصی، وعده صادق هیمنه اسرائیل را فروریخت و ثابت کرد قدرت آنها تارعنکبوتی است. سپاه و ارتش اقتداری آفریدند و کاری کردند که به ‌فرموده فرمانده‌کل قوا، رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات دقیق و حساب‌شده و اعلامی بود به همه جهان و قدرت‌های به‌ظاهر مجهز، به آمریکا و حامیان رژیم‌صهیونیستی که ایران در صحنه است و نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرمانده‌کل قوا هستند. وی اضافه کرد: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می‌دیدند چیزی از رژیم‌صهیونیستی باقی نمی‌ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم‌صهیونیستی باشد و با مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک‌ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.
   
گزینه‌ نظامی‌ای روی میز نیست
وی همچنین گفت: در ادبیات آمریکایی‌ها سخن از گزینه نظامی روی میز نیست و این به‌خاطر اقتدار نیروهای مسلح ماست. شکست رژیم‌صهیونیستی، شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بود اما بالاتر از اینها شکست راهبردی بود. برخی کشورها دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی بودنداما الان پیش ملت‌های خود سرافکنده هستند و این شکست راهبردی برای آن رژیم بود. مردم ایران و بسیاری از مردم دنیا درروز قدس، دفاع از مردم فلسطین و مقاومت را در برابر راهبرد تسلیم و سازش فریاد زدند.
   
قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
همچنین امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رژه ۲۹ فروردین و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: درحال‌حاضر ما در یک حالت آمادگی برای مقابله با شرارت‌های احتمالی هستیم و آنچه در سراسر کشور امروز به نمایش گذاشتیم بخش کوچکی از توانمندی‌ها بود و آن بخشی از تجهیزات که در حالت آماده‌باش هستند در رژه حضور نداشتند. فرمانده کل ارتش افزود: آنچه شما امروز دیدید گوشه‌ای از قدرت نیروهای مسلح برای دفاع از آرمان‌های کشور و ملت بود. هر تجاوزی که به منافع کشور صورت گیرد با پاسخ محکم و پشیمان‌کننده‌ای روبه‌رو خواهد شد و اگر دشمنان اقدامی کنند با تجهیزات مهلک‌تری پاسخ خواهیم داد. وی درباره آمادگی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح معمولا با توجه به دشمنانی که کشور دارد در آمادگی همیشگی قرار دارند تا ماموریت‌ها را به بهترین نحو اجرا ‌کنند. همه می‌دانند که دشمنان ما چگونه پیشرفت‌های نیروهای مسلح ایران را رصد می‌کنند و به همین خاطر مدت‌هاست که رجزخوانی گزینه نظامی را کنار گذاشته‌ و به حرف‌های جدیدی روی آورده‌اند. فرمانده کل ارتش در پایان خاطرنشان کرد: این روزها همه نیروهای ما در سنگر‌های دفاعی آماده هستند تا در برابر حمله احتمالی اقدام متقابل کنند و در آمادگی کامل هستیم تا مأموریت خود را به‌خوبی انجام دهیم.

اسکورت کشتی‌های ایران 
از سوی دیگر دریادار ایرانی در جمع خبرنگاران حاضر در رژه نیز با اشاره به اتفاقات منطقه گفت: مدت‌هاست که موازنه قوا در منطقه با وجود نیروی مقاومت تغییر کرده است و با عملیات وعده صادق به همه ثابت شد که مسلمانان کنار هم یک حرف می‌زنند و آن حرف، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم است. فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: با عملیات وعده صادق به همه جهان ثابت شد که چگونه یک قدرت واقعی و یک قدرت پوشالی در صحنه عمل می‌کنند. دریادار ایرانی گفت: ان‌شاءا... دولت‌های منطقه بیدار شوند و خواست مردم خود را انجام دهند و متوجه می‌شوند که ملت‌های خود چه می‌خواهند.  فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ناوگروه‌های نداجا برای اسکورت کشتی‌های تجاری‌مان در حال انجام مأموریت هستند و هم‌اکنون ناوشکن جماران با همه توان در خلیج‌عدن حضور دارد و ادامه این مأموریت تا دریای‌سرخ هم خواهد بود.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار و آمادگی هستند
  • رژه اقتدار؛ ارتش آماده‌تر از همیشه
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح شیراز در روز ارتش + تصاویر
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • قدردانی وزیر دفاع از حمایت‌های راهبردی رئیس‌جمهور در عملیات «وعده صادق»
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • نمایش شکوه اقتدار نیروهای مسلح
  • برگزاری مراسم روز ارتش در کرمان
  • رژه اقتدار نیروهای مسلح لرستان در روز ارتش
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد صلابت و اقتدار در کشور است