Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان پزشکی قانونی از مرگ ۶۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازمان پزشکی قانونی، در پنج ماهه نخست سال جاری شش هزار و ۳۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات هفت هزار و ۵۶۰ نفر بود، ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد کاهش یافته است.طی این مدت از کل تلفات تصادفات، پنج هزار و ۱۸۶ نفر مرد و یکهزار و ۱۴۶ نفر زن بودند.

در این مدت چهار هزار و ۱۷۱ نفر در مسیرهای برون شهری، یکهزار و ۷۱۳ نفر در مسیرهای درون شهری، ۴۱۵ نفر در مسیرهای روستایی، پنج نفر در راه های اختصاصی و ۲۸ نفر نیز در سایر مسیرها جان خود را از دست دادند.

همچنین در پنج ماهه نخست امسال استان های تهران با ۴۸۷، فارس با ۴۵۴ و اصفهان با ۴۰۰ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۴۳، چهارمحال و بختیاری با ۹۴ و یزد با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

در پنج ماهه امسال ۱۱۷ هزار و ۳۷۶ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۸۸ هزار و ۳۷۸ نفر از آنان مرد و ۲۸ هزار و ۹۹۸ نفر زن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مصدومان ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر بود، ۲۶.۲ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش در این مدت استان های تهران با ۱۲ هزار و ۷۷۹، خراسان رضوی با ۱۰ هزار و ۲۲۲ و اصفهان با هشت هزار و ۹۶۲ مصدوم بیشترین و استان های هرمزگان با ۹۸۰، ایلام با یکهزار و ۲۰ و بوشهر با یکهزار و ۲۳۴ مصدوم کمترین آمار مصدومان تصادفات را داشته اند.

مطابق آمارها در پنج ماهه امسال آمار مصدومان تصادفات در همه استان های کشور روندی کاهشی داشته. آمار تلفات نیز به استثنای شش استان، در باقی استان ها با کاهش مواجه بوده است.

در حوادث رانندگی مرداد امسال یکهزار و ۴۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است. آمار مصدومان ارجاعی به پزشکی قانونی نیز در مرداد ماه با ۲۱ درصد کاهش نسبت به مرداد سال قبل، به ۲۷ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پزشكي قانوني تصادف حوادث رانندگی آمار مصدومان پزشکی قانونی پنج ماهه درصد کاهش سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نشست ۱۳۵ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، به ابلاغ احکام برنامه هفتم توسعه در خصوص کاهش سالانه ۱۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای اشاره کرد و تحقق آن را به‌عنوان یکی از نقاط آسیب، جدی دانست که باید در کانون برنامه‌ریزی دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در نوروز (۱۴۰۳)، هماهنگی میان دستگاه‌ها با کاهش جان‌باختگان جاده‌ای در طرح نوروزی همراه شد که آمار نهایی آن توسط مراجع مسئول اعلام خواهد شد؛ اما حتی یک جان‌باخته هم زیاد است و باید برای پیشگیری از آن تدابیری اتخاذ کرد. تحقق هدف‌گذاری کاهش ۱۰ درصدی برنامه هفتم توسعه به‌عنوان نقشه مسیر، ایمنی بخشی به راه‌های کشور، در رأس سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی رفع نقاط پر تصادف را یکی از اصلی‌ترین محورهای کار وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در همین راستا در سال گذشته ۷۲۵ نقطه پر تصادف رفع شد و طبق هدف‌گذاری انجام شده با مجموعه پلیس، ۴۲۵ نقطه پر تصادف دیگر تا پایان دولت برطرف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های اقدام کننده و مسئول در کاهش تعداد جان‌باختگان تصادفات، به اقدامات هماهنگ دستگاه‌ها اشاره کرد و افزود: از جمله این موارد، امدادرسانی‌های فوری به سانحه‌دیدگان تصادفات رانندگی، رساندن هرچه سریع‌تر آن‌ها به مراکز پزشکی و ارائه خدمات درمانی به هنگام و اثربخش، برنامه‌های تبلیغی و ترویجی با هدف هشدار به رانندگی پر خطر، اعمال قانونی جرایم رانندگی برای کسانی که قوانین و الزامات رانندگی ایمن را رعایت نمی‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، است.

بذرپاش عنوان کرد: پیگیری توسعه ناوگان، کنترل سرعت و رفتارهای شبکه حمل‌ونقل عمومی کشور با استفاده از سامانه‌های هوشمند مثل «سامانه سپهتن» که باید در آینده توسعه بیشتری یابد، به صورت توأمان می‌تواند به سفر ایمن در جاده‌ها منجر شود.

کد خبر 6084086 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات
  • فوت هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • افزایش ۲۲ درصدی حوادث غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • کاهش ۱۰ درصدی تعداد کشته‌های تصادفات جاده‌ای از امسال اجرایی می‌شود
  • هدفگذاری برای کاهش سالانه ۱۰ درصدی فوتی‌های تصادفات