Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عبدی ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل تعاون،کار و راه اجتماعی استان با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و ادامه دادن راه شهدا اظهار کرد: در بحث مشاغل خانگی اعتبارات با توجه به در نظر گرفتن شاخص‌های مختلف با عدالت بین شهرستان‌ها توزیع شده است و در این راستا کیفیت طرح‌های معرفی شده و در ادامه منجر شده به اشتغال برای ما بسیار با اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: سعی شود طرح‌های پشتیبان که دارای کیفیت عالی باشند جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به الکترونیکی شدن کلیه امور ارائه خدمت در بحث مشاغل خانگی به ویژه در بحث صدور مجوزها از سامانه مربوطه از هر گونه ارائه خدمات به صورت سنتی خودداری شود.

این مسئول با اشاره به پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بیان کرد: با تلاش ادارات شهرستان‌ها و مسئولان مرتبط تا کنون بیش از 280 میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه به صاحبان مشاغل طبق رسته های اعلام شده پرداخت شده است.

عبدی اظهار کرد: بحث باشگاه کارآفرینان نوجوان طرح بسیار مهمی است و تأثیر بسزایی در تغییر نگرش دانش آموزان دارد که تا کنون در شهرستان‌های تنکابن و قائمشهر برگزار شده است و امیدواریم بتوانیم با تلاش ادارات شهرستانی در تمام استان برگزار کنیم.

عبدی تأکید کرد: تشکیل موثر و مستمر جلسات گروه کاری اشتغال نیز برای این حوزه بسیار با اهمیت است.

مدیر پشتیبانی و توسعه منابع انسانی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز اظهار کرد: 400 سرمایه و نیروی انسانی در این اداره کل در سطح استان مشغول ارائه خدمت به مردم شریف هستند.

شهرام ابراهیمیان افزود: در حوزه توسعه منابع انسانی در سال جاری بیش از 70 مورد صدور احکام ارتقاء برای کارکنان داشته ایم.

ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همواره به فکر رفاه همکاران در سطح استان بوده و هستیم و امیدواریم بتوانیم در صورت حمایت سازمان مدیریت و وزارت متبوع امسال نیز خدمات خوبی را به همکاران ارائه نماییم.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به انجام اقدامات مطلوب و مهم در بحث فناوری اطلاعات اداره کل تصریح کرد: با همه کمبود اعتبارات تجهیزات خوبی را در حوزه فناوری اطلاعات فراهم کرده‌ایم و همواره بدنبال بهبود و بروزرسانی تجهیزات در سطح استان هستیم.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به برگزاری آموزش ها به شیوه مجازی افزود: بدنبال توسعه آموزش ها از طریق مجازی و در بستر اینترنت مانند جلسه امروز هستیم و برنامه ریزی لازم را نیز در این زمینه انجام داده ایم.

ابراهیمیان بیان کرد: همکاران در ستاد و ادارات شهرستانی باید در زمینه ورود اطلاعات به موقع و درست در سامانه برته پیگیری لازم را انجام دهند.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تأکید بر اهمیت بخش تعاون در سطح کشور  و ضرورت توجه به راهبردهای توسعه بخش تعاون اظهار کرد: توسعه شفافیت، توسعه نو آوری، توانمندی سازی تعاونی ها، توجه مالی به تعاونی ها، شبکه سازی و ایجاد شبکه های بازارچه مجازی و سامانه جامع هوشمند تعاون از راهبردهای مهم توسعه بخش تعاون می باشند که مورد تأکید اداره کل است.

علی باقری افزود: در همین راستا طی تفاهم نامه منعقد شده با استانداری مازندران راه اندازی و فعال نمودن کمیته راهبردی توسعه بخش تعاون در سطح استان برنامه ریزی شده است و باید مورد توجه ویژه ادارات شهرستانی قرار گیرد.

این مسؤول با اشاره به راه اندازی سامانه جامع هوشمند تعاون در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمامی خدمات قابل ارائه در بخش تعاون، حتی برگزاری مجامع نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد و ضرورت دارد روسای ادارات و کارشناسان تعاون اقدامات ویژه ای را در راستای فعالیت و ورود اطلاعات همه تعاونی ها در این سامانه انجام دهند.

وی ادامه داد: آموزش های مجازی بخش تعاون و تعاونگران نیز از طریق این سامانه انجام خواهد شد.

باقری افزود: در بحث تشکیل تعاونی ها تمامی الزامات علی الخصوص بحث 10 درصد سرمایه ثبتی باید رعایت شود و در حوزه نظارت نیز بازدید مستمر از تعاونی ها و شناسایی و تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال مورد تأکید می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه تعاون و تخصیص اعتبارات لازم باید دقت شود که تسهیلات به طرح های با کیفیت تعلق گیرد.

انتهای پیام/86018/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مازندران کار و رفاه اجتماعی مازندران رضا عبدی تسهیلات کرونایی کار و رفاه اجتماعی مازندران کار و رفاه اجتماعی مازندران ادارات شهرستان اداره کل تعاون سطح استان بخش تعاون تعاونی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣

بانک مرکزی بند‌های مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.

گفتنی است، مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مؤسسات اعتباری و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط است. عدم اجرای هریک از بند‌های این تبصره (مشتمل بر تأخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت فراتر از حدود این قانون) تخلف محسوب شده و در مراجع ذی‌صلاح قابل پیگیری است.

پرداخت وام ازدواج با یک ضامن​

پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

او افزود: این که بانک مطرح می‌کند دو ضامن برای تسهیلات قرض‌الحسنه نیاز است موارد استثنایی است که توجیهاتی مانند این دارد که گاهی ضامن اول که فرد معرفی می‌کند توان بازپرداخت ضعیفی دارد که در اینجا ممکن است بانک‌ها برخلاف مصوبه بانک مرکزی اعلام کنند که متقاضی یک نفر دیگر را هم معرفی کند تا دو نفر ضامن شوند.

در همین راستا و با توجه به قانون بودجه ۱۴۰۳ هم روز گذشته اعلام شد: در رابطه با تسهیلات ازدواج پس از اعتبارسنجی متقاضیان و در صورت عدم تکافوی اعتبار آنها، به منظور تأمین رکن ضامن، مؤسسات اعتباری موظفند با توثیق حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان درجه اول از طبقه اول آنها یا سایر دارایی‌های مالی وی یا تنها دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام نمایند.

امکان گزارش دهی تخلفات حوزه تسهیلات ازدواج فراهم است

بانک مرکزی هم اعلام کرده است: مردم می‌توانند هر گونه ناهماهنگی از سوی شبکه بانکی را به بانک مرکزی اطلاع دهند و چنانچه افراد به شعب مراجعه می‌کنند و شکایت و درخواستی دارند، می‌توانند با تماس با سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی (شماره تلفن ۲۷۰۶) یا «سامانه رسیدگی به شکایات و ارتباط مردمی»، درخواست‌ها و شکایت‌های خود را ثبت کنند و حتماً بانک مرکزی این مهم را پیگیری می‌کند که از جمله مواردی که افراد حتما باید آن را گزارش کنند درخواست ضمانت‌های فراتر از قانون و بخشنامه‌ها است.

گفتنی است، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به هیچ وجه دوبار پرداخت نمی‌شود و هر فرد تنها یکبار می‌تواند از تسهیلات ازدواج استفاده کند.

منبع: خبر آنلاین

tags # وام ازدواج سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • بسترسازی برای پرداخت کلیه تسهیلات خرد بانک توسعه تعاون از طریق تی تی پلاس
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • وجود ۱۴۸ هزار و ۷۴۲ کارگر دارای بیمه اجباری در استان
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان