Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سیمرغ، مجتبی حبیب‌نژاد بعد از ظهر امروز در جمع دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای بخش تالارپی شهرستان سیمرغ، ضمن تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: از اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کرونا به جهت جلوگیری از انتشار این ویروس نشست‌های منطقه‌ای که در سطح روستاها برگزار می‌شد متوقف شد و پس از یک وقفه 6 ماهه این نشست از سر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با رعایت پرتکل‌های بهداشتی وضعیت شهرستان خوب است که استمرار این وضعیت منوط به رعایت پرتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه مسائل و مشکلات مطرح شده توسط دهیاران، پیگیری خواهد شد و در دستور کار قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ما و همه مجموعه دولت افتخار می‌کنم خدماتی به مردم شهرستان ارائه دهیم و علی‌رغم همه مشکلات و شرایط خاص کشور مدیران شهرستانی کارنامه خوبی داشته‌اند.

وی افزود: دولت طی سال گذشته حدود 100 میلیارد تومان در شهرستان سیمرغ هزینه کرد که برخی طرح‌ها در هفته دولت افتتاح شد.

حبیب‌نژاد با اشاره به اینکه طی چند سال اخیر خدمات ارزنده‌ای توسط جهاد کشاورزی در شهرستان صورت گرفت، اظهار کرد: عملیات تجهیز و نوسازی هزار و 800 هکتار از اراضی شالیزاری انجام شد و بنا داریم اجرای طرح‌های زیرساختی در شهرستان را اولویت بندی کنیم.

وی ادامه داد: حرکت با برنامه بسیاری از مشکلات شهرستان را مرتفع خواهد کرد.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه در حوزه مرکز مازندران قرار گرفتیم و با ترافیک بالایی رو به رو هستیم، تصریح کرد: تعریض محور سیمرغ به قائمشهر و سیمرغ به جویبار به اتمام رسیده و محور سیمرغ به بهنمیر هم در حال اجرا است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: سیمرغ در حوزه کشاورزی حرفی برای گفتن دارد اما نگاه سنتی به بخش کشاورزی آفت بوده و کشاورزان ما را ضعیف کرده است که باید این نگاه تغییر کند.

حبیب‌نژاد با گلایه از اینکه 3هزار نفر در تعاونی دهیاران شهرستان عضو هستند که می‌توان به این تعاونی به عنوان یک بنگاه اقتصادی و یک سرمایه‌گذار در شهرستان فعال باشد تا دیگر مشکلی در بحث خرید و فروش برنج و مرکبات و سایر محصولات کشاورزی شهرستان نداشته باشیم اما اینگونه نیست، اظهار کرد: باید تغییر را از خودمان آغاز کنیم و این انتظار را دارم تعاونی‌های شهرستان فعال شوند و تعاونی‌های جدید هم تشکیل شود.

وی افزود: خواسته ما و کشاورزان منطقه ارتقا توان اقتصادی کشاورزان است.

فرماندار سیمرغ با بیان اینکه محدودیت‌هایی وجود دارد که قبول داریم اما جز به جز موارد مطرح شده باید پیگیری شود تا به سرانجام برسد، تصریح کرد: آبندان‌های شهرستان فرصتی مناسب برای افزایش توان اقتصادی روستاها است همچنین همه اراضی ملی شهرستان در بحث زراعت چوب در اختیار دهیاران قرار گرفت تا توان اقتصادی روستاها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: امکان ایجاد طرح بوم‌گردی و ایجاد گلخانه در روستاهای شهرستان وجود دارد و ما نباید در روستاها جوان بیکار داشته باشیم.

حبیب‌نژاد با تاکید بر اینکه سیمرغ از همه شاخصه‌های توسعه یافتگی برخوردار است و شهرستانی دارای استعدادهای نهفته است، اظهار کرد: اگر این استعدادها شکوفا شود از شهرستان‌های همجوار جلو می‌زنیم که این اتفاق نیازمند یک همت، برنامه مدون و طولانی مدت است.

این مسئول در پایان به سیل سال گذشته در شهرستان و انجام لایروبی 13 کیلومتر از رودخانه تِلار اشاره کرد و گفت: بیش از 100 میلیارد تومان خسارت به شهرستان وارد شد که لازم است لایروبی کانال‌های انتقال آب جدی گرفته شود.

انتهای پیام/86036/غ

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی فرماندار سیمرغ سیمرغ ویروس کرونا حبیب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فعال شدن صنایع راکد در لرستان و رفع مشکلات بیکاری نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه استاندار لرستان بیان کرد: مسئولیت در نگاه اسلام سختگیرانه است.

وی با اشاره به اینکه فرهاد زیویار انسانی اخلاق‌مدار و نجیب است، افزود: زیویار تمام توان خود را در مأموریتی که داشتند به کار گرفتند و تلاش‌های پیدا و پنهان در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: لرستان با وجود ظرفیت‌های فراوان و نیروهای انسانی متعهد و متخصص به علل داخلی و بیرونی در وضعیت موجود قرار گرفته است و تا وضعیت مطلوب فاصله دارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر برنامه‌ریزی صحیح برای خروج استان از وضعیت موجود گفت و آرزوی موفقیت برای شفقت استاندار جدید لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های لرستان اگر برنامه‌ریزی درستی صورت پذیرد می‌تواند به گونه‌ای عمل کرد که بیکاران استان‌های دیگر هم در این استان مشغول به کار شوند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: در لرستان ۳۵ هزار میلیارد تومان صنایع راکد وجود دارد و بارها در تریبون نماز جمعه اعلام کردیم و برای فعال کردن آن نیاز به توجه ویژه دارد، همچنین مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور باید با تخصیص اعتبار فعال شوند و انتظار می‌رود استاندار جدید با ارتباط وسیع خود با مرکز بتواند در راه رفع این مشکلات اقدام کند و نگاه دولت به استان لرستان عوض شود.

وی با اشاره به اینکه گره‌ها در استان لرستان به دست مرکزنشینان حل می‌شوند، افزود: مردم لرستان، مردمی ولایتمدار و علاقه‌مند به نظام اسلامی هستند و امیدواریم تدابیری اندیشه شود که عمر خدمتگزاری استانداران ما به معدل خوبی برسد.

کد خبر 747319

دیگر خبرها

  • ضرورت تبدیل هر خانه روستایی به یک کارگاه تولیدی
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • تأثیر رایحه درمانی از نگاه طب سنتی
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی