Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@21:33:17 GMT

چطور همسرم را آرام کنم؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۰۹۳۷

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احتمالا برای آرام کردن همسر خود در وضعیت ناآرام بسیاری از راه‌هایی که در ذهن داشتید را انجام داده اید. گاهی موفق به آرام کردن همسر خویش شده اید، ولی در مواقعی نه تنها آرام نشده بلکه خودتان هم در آتش خشم وی دچار شده اید.

راههای آرام کردن همسر

صبر کنید تا وی آرام شود

زمانی که منطقی شد، خشم خویش را بیان کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعجب نکنید که شوهر شما هنوز عصبانی است، حتی هنگامی که همه چیز مطابق میل او باشد. درک کنید که بدن یک سیستم انرژی است و زمان می‌برد تا انرژی حل شود و پایان یابد. معمولاً لااقل ۲۰ دقیقه طول میکشد تا اثر آدرنالین کاهش یابد. وقتی او خونسرد و آرام شد، رفتار نامعقولش را بررسی کنید.

دلیل عصبانیت را فوری پیدا کنید

زمانی‌هایی وجود دارد که بطور ناگهانی با عصبانیت همسرتان روبرو می‌شوید بدون آنکه بدانید او چرا عصبانی است. گاهی رفتار عصبی همسرتان امکان دارد، علتی بیرون از منزل و رابطه زناشویی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است زن یا شوهر از دلیل عصبانیت همسرشان اگاهی پیدا کنند. در این مواقع ترک کردن شخص عصبانی کار عاقلانه‌ای نیست برای این که تصور بر این است که چنانچه وی را ترک کند، او ارامش پیدا می‌کند. در حالیکه این مسأله نه تنها بهبود پیدا نمی‌کند بلکه اوضاع را بدتر خواهد کرد. زیرا حمله افکار همراه با تنش و عصبانیت در مواقع تنهایی وی را رها نخواهد کرد.

در احترام گذاشتن پا فشاری کنید

هر کسی امکان دارد در حین عصبانیت حرف‌هایی گفته یا کار‌هایی بکند که بعدا از آن‌ها پشیمان شود. پس درصورتی که در زمان عصبانیت به صحبت‌های همسرتان جواب دهید، وضعیت بدتر می‌شود. چنانچه شروع به سرزنش و دعوا با شما کرد، خود را از آن وضعیت بیرون نموده و از وی بخواهید که بعد از آرام گرفتن با هم صحبت کنید.

به عنوان مثال همسرتان با عصبانیت شروع به دعوا و سرزنش شما می‌کند؛ به آرامی به او بگویید" می‌دونم عصبانی هستی، من هم دلم می‌خواهد به صحبت‌های تو گوش دهم، ولی تا هنگامی که بتوانی با من با احترام صحبت کنی به اشپزخانه می‌روم". برخورد درست در بسیاری از موارد سبب تمام شدن بحث و دعوا می‌شود.

بیشتر بخوانید

چگونه از همسرمان پول بگیریم؟

با همسرتان همدردی کنید

چنانچه شما هم حس عصبانیت می‌کنید و از حس عصبانیت همسرتان غمگین هستید این حس خویش را به زبان آورید، زیرا اگر شخص عصبانی بداند که همسرش احساسات واقعی اش را انکار نموده و نسبت به مسئله پیش آمده بی تفاوت است، خشم اش بیشتر می‌شود.

برای صلح پیش قدم شوید

هنگامی که از علل عصبانیت همسرتان با خبر شدید و بطور واقع بینانه متوجه شدید شما هم در این ماجرا مقصر بوده اید برای آشتی چند قدم بردارید این قدم‌ها بیانگر این است که خواستار صلح هستید و قسمتی از خطا‌های خود را پذیرفته اید و تصمیم دارید مشکل پیش آمده را هر چه سریعتر حل کنید. البته در این راه چند قدم واقعی‌تر هم باید بردارید.

در جواب به عصبانیتش عصبانی نشوید

عصبانی شدن در واکنش به عصبانیت او عاقلانه نیست. اگر شما حمله کلامی او را تحمل میکنید و ارام هستید، احتمالا از رفتارش خجالت زده خواهد گردید و به این فکر می‌کند که آنرا تصحیح کند، و به شما احترام بیشتری بگذارد.

روش مه آلود

این روش به شما کمک می‌کند تا ایرادگیری‌های بی سبب را دفع کنید، زیرا ایرادگیری سبب می‌شود عصبانیت همسرتان اوج گرفته و اوضاع بد‌تر شود، به جای جدل کردن با همسرتان در مورد مسئله پیش آمده تلاش کنید وی را از فضای عصبانیتش منحرف نموده و وارد جاده مه آلود کنید.

به طور مثال هنگامی که او بخاطر خودپسندی شما عصبانی است به وی بگویید «موافقم بعضی اوقات در مورد تبعات کار‌ها فکر نمی‌کنم، ولی در این راه تلاش خودم را بیشتر می‌کنم» یا چنانچه وی بخاطر تأخیرتان عصبانی است به جای دلیل آوردن تنها به او بگویید «می‌دانم تاخیر داشته ام تلاش می‌کنم همین امروز این مسأله را طور دیگری جبران کنم.»

خوابیدن در محیطی ارام را به وی پیشنهاد دهید

گاهی اوقات خواب ناکافی سبب می‌شود شخص تمرکزش کم شده و نتواند درست تصمیم بگیرد و حلقه معیوبی (استرس بیشتر می‌شود و استرس بیشتر مشکلات را بیشتر می‌کند و مشکل بیشتر هم باز استرس را بیشتر می‌کند) شکل می‌گیرد که وضعیت را وخیمتر می‌سازد؛ بنابراین یک توصیه مناسب به همسرتان، به ویژه چنانچه می‌بینید اخیرا خوابش کم شده، این است که به اندازه کافی برای خوابیدن وقت بگذارد.

به حل مسأله فکر کنیم

بهتر است به جای پرداختن به رفتار همسرمان و انتقاد و گله به فکر راه حلی باشیم تا وی بتواند مسأله‌ای را که سبب عصبانیتش شده حل کند. می‎توانیم باهم به این مسئله بپردازیم که چطور باید این خشم را مدیریت کنیم تا دفعه بعد به رفتار نامناسبی منجر نشود. مراقب باشیم نصیحت نکنیم؛ انتقاد، توهین و تحقیر هم به هرجهت، شیوه مناسبی نیست بلکه با همسرمان هم عقیده شویم.

جواب‌های احتمالی در وضعیت استرس زا

- جواب‌های زیر میتواند به کم کردن تنش در رابطه شما بسیار کمک کند.

- متاسفم که ترا دلخور و عصبانی کرده است.

- چه وقاحتی! این خیلی غیرمنصفانه است.

- تقصیر تو نبوده، این میتواند برای هر کسی اتفاق بیفتد.

- خوب می‌فهمم چه احساسی داری!

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: همسرداری شوهرداری عصبانیت همسرتان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۰۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

 

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر ۲۳ سال آب‌های آرام شد
  • این سریال مشهور، صداوسیما را به شدت عصبانی کرد
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • عصبانیت ژاوی پس از شکست 3-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید به روایت انیمیشن عمر مومنی / فیلم
  • رئیس لاتزیو از تصمیم اینزاگی خیلی عصبانی شد
  • کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ
  • عصبانیت صهیونیست‌ها از هوا خوری یحیی سنوار
  • عصبانیت جرارد پیکه: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ توپ از خط رد شد!