Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@06:44:27 GMT

بازگشت قرنطینه سراسری به قاره سبز

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۰۳۵

بازگشت قرنطینه سراسری به قاره سبز

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری دویچه‌وله، دولت‌های اروپایی درمورد خودداری از اعمال مجدد این تمهیدات سختگیرانه مستاصل هستند.

فاجعه بار و ویرانگر الفاظی است که رهبران اروپایی برای توصیف تبعات قرنطینه دوم از آن استفاده می کنند.

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در بهار سال جاری، زندگی عمومی در سراسر اروپا به طور کامل متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تابستان، محدودیت های اعمال شده در بسیاری از مناطق مختلف کشورهای اروپایی برداشته شد. با این حال، هفته هاست که میزان ابتلا به کرونا در تقریبا هر کشور اروپایی رو به افزایش گذاشته است.

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، هر روز در اروپا بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت می شود.

با افزایش میزان ابتلا به کرونا، نگرانی در مورد اعمال قرنطینه جدید در سراسر کشورهای اروپایی افزایش یافته است.

قرنطینه های سخت در اسپانیا و فرانسه که پیش تر در سال جاری اعمال شد، رکود شدید اقتصادی را به همراه داشت و اکنون این دو کشور با افزایش موارد ابتلا به کرونا روبه رو هستند.

با این همه، فرانسه امیدوار است از موج دوم قرنطینه سراسری تا جایی که امکان دارد، جلوگیری کند. در عوض، مقام های این کشور محدودیت ها در برخی شهرها همچون پاریس، مارسی، نیس، بوردو و تولوز را افزایش می دهند.

در این میان، مادرید شروع به اعمال محدودیت های شدید کرده است. در شش منطقه و هفت بخش شهرداری در سراسر پایتخت اسپانیا، مردم مجاز به ترک منازلشان برای اهداف ضروری همچون رفتن به محل کار، مدرسه، نزد پزشک و یا حضور در دادگاه هستند.

همچنین دستور اعمال تمهیدات قرنطینه ای مشابهی در دیگر بخش های این کشور همچون بندر مایورکا صادر شده است.

مناطق مسکونی تحت تاثیر تمهیدات جدید قرار می گیرند اگر شمار مبتلایان جدید از یک هزار نفر در هر یکصد هزار سکنه ظرف ۱۴ روز گذشته فراتر رفته باشد.

در مقام مقایسه، این رقم برابر برای آلمان طی هفت روز گذشته حدود ۱۳ نفر بوده است.

در همین حال، تبعات اقتصادی موج دوم قرنطینه سخت به فراتر از مناطق جنوبی و غربی اروپا گسترش می یابد. در آلمان، انجمن های بازرگانی نسبت به موج ورشکستی هشدار می دهند.

اگرچه شمار مبتلایان به کرونا در آلمان رو به افزایش است، احتمال قرنطینه دوم سراسری در این کشور وجود ندارد.

همچنین انگلیس برای قرنطینه دوم آماده می شود. به نظر می رسد اوضاع در انگلیس متفاوت است. «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس به تازگی با اعلام اینکه قرنطینه سراسری، آخرین موضع دفاعی است، هشدار داد که دولت برای این مساله آماده می شود.

حدود ۴۲ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کووید – ۱۹ جان باخته اند و این کشور در اروپا عنوان متاثرترین کشور حاصل از کرونا نام گرفته است.

انگلیس از هفته گذشته بر لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی شدت بخشید. در بیرمنگهام، گلاسکو و دیگر شهرهای اعضای یک خانواده نمی توانند با اعضای خانواده دیگر در محیط های بسته ملاقات کنند و دیدارها در مکان های عمومی نیز تا حدی محدود شده است.

در این بین، دانشمندان اعمال قرنطینه دو هفته های را توصیه می کنند. محققان ارشد گروه مشاوره علمی انگلیس توصیه کرده اند که دولت قرنطینه سراسری دو هفته ای را در ماه اکتبر (مهر ماه) اعمال کند.

بیماری کووید–۱۹ تاکنون ۳۱ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۳۱۷ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده است. از این تعداد، ۹۶۵ هزار و ۶۸ نفر جان باخته و ۲۲ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۵۶۳ بهبود یافته اند.

برچسب‌ها قاره اروپا ویروس کرونا قرنطینه سازمان جهانی بهداشت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا ویروس کرونا قرنطینه سازمان جهانی بهداشت قاره اروپا ویروس کرونا قرنطینه سازمان جهانی بهداشت اخبار کنکور قرنطینه سراسری ابتلا به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری

رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصدهایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا درباره تمهیدات در نظر گرفته شده در فضای مجازی در مورد کنکور سراسری اعلام کرد: از هفته اول نوروز طی ظرفیت سازی‌هایی که انجام گرفت اقداماتی را انجام دادیم.

وی افزود: طرح‌های عملیاتی توسط واحدهای پلیس فتا در سراسر کشور انجام و در حوزه‌های مختلف از جمله پلتفرم‌های خارجی مانند اینستاگرام، تلگرام و واتس آپ رصدهایی صورت گرفت.

رئیس پلیس فتای کشور خاطرنشان کرد: بر اساس رصدهایی که انجام شد حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزمون سراسری دانشگاه‌های ترکیه برچیده می شود توصیه سازمان وظیفه عمومی به داوطلبان آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1403 از این تاریخ اعمال می شود
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی/ میزان افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • دستگیری ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال های جعلی آزمون سراسری
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • سازمان سنجش آموزش کشور از وزارت علوم جدا می‌شود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!