Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشتر ماینرهای استان قزوین در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی راکد فعالیت می‌کنند تا بتوانند از برق ارزان صنعتی استفاده کنند. - اخبار استانها -

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با اشاره به کشفیات اخیر ماینر توسط نیروی انتظامی در استان اظهار داشت:‌ طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشتر ماینرهای استان قزوین در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی راکد و تعطیل ‌شده فعالیت می‌کنند تا بتوانند از برق ارزان صنعتی برای استخراج ارز الکترونیک مانند بیت ‌کوین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش بالای مصرف برق صنعتی استان در اثر فعالیت ماینرها اضافه کرد: متاسفانه افراد فعال در حوزه ماینینگ و استخراج ارز با رفتن به واحدهای تولیدی غیرفعال مانند مرغداری‌ها از برق ارزان این واحدها در جهت درآمدزایی کلان خود سوءاستفاده می‌کنند چرا که بهای مصرف برق برای واحدهای تولید نرخ پایینی است. ‌

حبیبی با بیان اینکه فعالیت بیشتر‌ ماینرها در حال حاضر به صورت غیرمجاز انجام می‌شود، ادامه داد: البته برخی مجوزها برای انجام کار ماینینگ در دست برخی اشخاص از بخش خصوصی وجود دارد که البته هنوز اقدام جامعی برای ساماندهی این مجوزها انجام نشده است.

از گوشه و کنار اصفهان| کشف 27 دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال و جانمایی پهنه مراکز لجستیک بندر خشک در اصفهاناز گوشه و کنار اصفهان| از ثبت ملی 200 اثر فرهنگی تا کشف 115 دستگاه ماینر قاچاقجایگاه بیت کوین در نظام بانکداری اسلامی

نحوه فعالیت ماینرها ساماندهی می‌شود

معاون استاندار با ذکر اینکه نحوه و گستره فعالیت ماینرها به‌زودی در استان قزوین ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در این زمینه کارگروهی متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت توزیع نیروی برق مامور شده که برنامه جامعی را در خصوص نحوه فعالیت ماینرها تهیه کند. البته با توجه به مصرف بالای برق ماینرها شرکت توزیع نیروی برق در این کار با سازمان صمت همکاری می‌کند.

حبیبی با یادآوری اینکه هنوز تصمیم رسمی، قطعی و قانونی برای فعالیت ماینرها در استان گرفته نشده است، گفت: قرار است در جلسه بعدی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و پس از استماع اظهارنظرهای دستگاه‌های یادشده در مودر فعالیت ماینرها در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: ماینرها ظرفیت جدیدی برای دریافت ارز به صورت الکترونیکی هستند که البته باید بهره‌برداری درست از آن صورت بگیرد و طوری فعالیت‌های آنها را سازماندهی کرد که به ورطه قاچاق ارز نیفتند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قاچاق استانداری قزوین بیت کوین قاچاق استانداری قزوین بیت کوین فعالیت ماینرها واحدهای تولیدی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با پیگیری‌های خبر خوزستان، در پی گزارش از مشکلات آبرسانی به واحد‌های تولیدی از خبر خوزستان طرح آبرسانی به این واحد‌های تولیدی آغاز شد.

رئیس آب و فاضلاب سالمد دزفول گفت: این واحد‌های تولیدی در طول ۱۰ سال گذشته آب مورد نیاز خود را از طریق تانکر تامین و همین امر موجب راکد ماندن و غیر فعال شدن بعضی از طرح‌های اشتغالزایی و‌تولیدی شده بود.


محمد باقر منش افزود: با اجرای این طرح که به طول ۶ کیلومتر انجام می‌شود،   مشکل آبرسانی به واحد‌های تولیدی سردشت دزفول برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد:  در مجاورت این طرح   دو روستا عباس آباد و غریب آباد نیازمند تامین آب شرب هستند که با تامین لوله مورد نیاز به این روستا‌ها آبرسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد