Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:45:37 GMT

ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان گیلان کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۱۱۰

ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان گیلان کاهش یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در گیلان با ۴ درصد کاهش ۴۰ درصد متوسط کشوری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرزاد توکلی امروز در جلسه بررسی عملکرد سه ساله استان‌های گیلان، مازندران و گلستان به رشد 1.2 برابری میزان تلفن ثابت منصوبه در گیلان اظهار داشت: این میزان هم‌اکنون به یک میلیون و 400 هزار تلفن رسیده است اما ضریب نفوذ تلفن ثابت استان با 4 درصد کاهش 40 درصد متوسط کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان کاهش خطوط تلفن ثابت در روستاهای این استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: به‌دلیل حذف اپراتور کوه نور، در حال حاضر 2 هزار و 436 روستای گیلان خطوط تلفن ثابت دارند اما در حال حاضر هیچ روستای تک ارتباطی در گیلان نداریم.

وی با بیان اینکه همه روستاهای گیلان از طریق تلفن ثابت و یا زیرساخت‌های تلفن همراه ارتباط دارند تصریح کرد: با دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 96 تمامی 112 روستا که دارای زیرساخت WLL بودند جمع‌آوری و هم‌اکنون 60 سایت از این تعداد به نسل سوم و چهارم ارتقا پیدا کرده است.

تعمیر تلفن ثابت و بیسیم پاناسونیک از غرب تا شرق تهرانآیا مشکل نبود تلفن ثابت خانگی در زنجان مربوط به مسکن‌های مهر است؟جزئیات افزایش حق اشتراک تلفن ثابت در کشور/ تهرانی ها باید 8 هزار تومان بپردازند

توکلی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود 2 هزار مشترک تلفن ثابت گیلان از سوی شرکت‌های FCP سرویس دریافت می‌‌کنند بیان کرد: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار با رشد 30 درصدی به 103 درصد رسیده و ضریب نفوذ مشترکین اینترنت پهن باند سیار نیز به 89 درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه گیلان جزو 5 استان نخست کشور در زمینه شاخص رتبه‌بندی ضریب نفوذ تلفن همراه است خاطرنشان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان گیلان امسال به 161 درصد رسیده است.

وی از افزایش 1.4 برابری تعداد مشترکان اینترنت تلفن همراه اپراتور همراه اول در استان گیلان خبر داد و عنوان کرد: این موضوع مختص زیرساخت‌هایی است که تعداد سایت‌های نسل سوم خود را در بین 1.5 تا 2 برابر، تعداد سایت‌های نسل چهارم خود را تا 1.8 و سایت‌های نسل 4.5 را تا 2 برابر افزایش داده‌اند.

توکلی اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد روستاهای تحت پوشش اینترنت در استان گیلان هزار و 881 روستا است و هزار و 400 روستای استان نیز به تلفن خانگی ‌های‌وب دسترسی دارند که منجر به رفع بخش زیادی از مشکلات روستاییان در حوزه تلفن خانگی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان به مشکلات ناشی از عدم وجود باطری پشتیبان در 336 مرکز روستایی اشاره کرد و افزود: تنها 12 شهرستان گیلان پروتکشن فیبر نوری دارند و در صورت تامین منابع تا 548 کیلومتر فیبر نوری کلیه پروتکشن‌های فیبر نوری استان تکمیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 40 سایت برای افزایش میزان پوشش اینترنت از طریق مودم‌های داخلی برای روستاییان گیلانی در حال نصب بوده است گفت: هم اکنون 4 هزار و 9 مشترک پهن باند روستایی در استان از طریق های‌وب تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/613/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان استان گیلان ضریب نفوذ تلفن تلفن ثابت تلفن همراه هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد در میان استان‌ها رتبه‌های برتر تبدیل مجوز‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا متعلق به لرستان، گیلان، همدان و چهارمحال و بختیاری است که به ترتیب ۳۰.۴ درصد، ۲۳ درصد، ۱۷.۴ درصد و ۱۷ درصد از پروانه‌های صنفی معتبر را به شناسه یکتا تبدیل کرده‌اند.

اما در میان استان‌ها کمترین میزان تبدیل پروانه‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا در بوشهر، ایلام و گیلان انجام شده است. در این استان‌ها میزان تبدیل مجوز‌های صنفی کاغذی به شناسه یکتا به ترتیب ۶.۳ درصد، ۵.۵ درصد و ۴.۸ درصد است.

از ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ مجوز‌های کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمات نمی‌دهند. اگر فعال اقتصادی هستید ولی شناسه یکتا ندارید یعنی نام‌تان در سامانه qr.mojavez.ir نیست از طریق نشانی اینترنتی mojavez.ir می‌توانید به صورت غیرحضوری و راحت شناسه یکتا بگیرید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟
  • کدام استان‌ها کمترین سهم را از تبدیل مجوز‌های صنفی دارند؟
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین نرخ ارزهای مبادله ای/ قیمت دلار ثابت ماند
  • جزئیاتی از سود ۳۰ درصدی سپرده بانکی و درآمد‌ثابت
  • جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقمِ ۸ ساله رسید
  • بانک جهانی: شکاف درآمدی در ایران به کمترین رقم در ۸ سال رسید
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت