Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمهوری اسلامی ایران به اوج اقتدار و خودکفایی در عرصه نظامی و دفاعی رسیده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به مجاهدت رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس و دستاوردهای کشور اظهار  داشت: سراسر میهن اسلامی با همت غیور مردان و زنان، نیروهای مسلح، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی، دستگاه‌های امنیتی، نظامی، اطلاعاتی، بازنشستگان، مردم و سرمایه‌های گرانقدر دوران دفاع مقدس برای بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس نقش‌آفرینی می‌کنند و مجاهدت‌ها، خاطره‌ها و غیره را به صورت‌های مختلف از جمله بیانی، تبلیغی، فیلم، اسلاید و سایر موارد ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت مردم در زمینه‌های مختلف، وابستگی به رژیم صهیونستی و بیگانگان از نظر علمی، اخلاقی، تربیتی، رشد اقتصادی و سایر موارد در شرایط نامطلوبی بود به طوری که تاریخ بسیار تلخی را در این دوران شاهد هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: جوانان امروز به سبب اینکه دوران قبل از پیروزی انقلاب را ندیده‌اند فکر می‌کنند دوران خیلی خوبی بوده و پس از انقلاب مشکل پیدا کردیم که تبلیغات سو دشمنان نیز تاثیرگذار است اما دوران 40، 50 ساله پهلوی‌ها دوره اسارت، بندگی، بی‌هویتی و وابستگی به آمریکا و اسرائیل بود که منابع کشور را غارت می‌کردند.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پایه‌های تحصیلی وسطح سواد مردم به طوری بود که تنها 47 درصد افراد باسواد بودند و دانشگاه‌ها حدود 145 هزار دانشجو بیشتر در مقاطع فوق دیپلم، لیسانس و به ندرت کارشناسی داشتند و در حوزه بهداشت و درمان در زمینه زاد و ولد به صورت میانگین عمر حداکثر 54 سال بود اما امروز حدود 78 سال است و در آن دوران حدود 7 هزار پزشک از هند، بنگلادش و پاکستان با مدرک دیپلم و با کمترین امکانات فعالیت می‌کردند.

وی بیان کرد: جمعیت کشور در دوران قبل از ‌پیروزی انقلاب اسلامی 32 میلیون نفر بود در صورتیکه اکنون تقریبا 84 میلیون نفر است و در حوزه نظامی و دفاعی نیز کشور هیچ سلاح و تولید داخلی نداشت و نظام امنیت و دفاعی کشور به بیگانگان، آمریکا و رژیم صهیونیستی وابسته بود.

امام جمعه اراک ادامه داد: در کشور رادار فعال نداشتیم و امکان شلیک موشک هوایی، زمینی و دریایی نبود اما امروز کشور در هر بعد و زمینه‌ای بیش از 90 درصد دارای استقلال و خوداتکایی است و برای حدود 10 درصد باقیمانده باید تلاش کرد تا قطع شود، بودجه وابسته به صادرات نفت بود به طوری که در سال 56 حدود  5 میلیون و 600 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسید که در مجموع شرایط قبل از انقلاب اسلامی شرایط سخت و تلخی بود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه باید در مدارس، دانشگاه‌ها و غیره اطلاعات دقیق در اختیار دانشجویان و صاحبنظران قرار بگیرد، گفت: امام(ره) با انجمن‌های ایالتی و ولایتی انقلاب آغاز کرد و تلاش کردند تا با پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات جامعه برطرف شود اما دشمنان تصور کردند که کشور در شرایط بدی قرار دارد و تلاش می‌کردند تا تروریست‌های داخلی و کومله در نقاط مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و غیره آتش به پا کنند و فرصت برای صدام فراهم کنند بنابراین صدام با امکانات بسیار و با حمایت آل سعود، امارات، رژیم صهیونیستی و غیره به جمهوری اسلامی حمله کرد.

وی افزود:  صدام در شرایطی که سپاه و ارتش هنوز ساماندهی نشده و آمادگی نداشتند و مشکلاتی در درون انقلاب و حکومت نظامی در شرایط بسیار سخت به کشور حمله کرد اما کارنامه انقلاب و دفاع مقدس بسیار درخشان و کارنامه عزت، افتخار و عظمت است و استان بزرگانی از جمله شهید محلاتی، شهید چمران، شهید هاشمی سنجانی، شهید دانش آشتیانی  و غیره تقدیم کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: استان مرکزی افتخارآمیز با وجود نخبگان و فرهیختگان، امیرکبیر و امام راحل است که بیش از 6 هزار و 200 شهید استان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران هرکدام سند افتخار و عزت و کرامت هستند که همه برای دفاع کشور یکپارچه بسیج شدند، پل خیبر به طول13 کیلومتر اقدام بزرگی و دوران بازسازی هم افتخار بزرگی بود.

دری نجف‌آبادی افزود: در این سال‌ها مقام معظم رهبری در همه زمینه‌ها موضوع امنیت ملی و منطقه‌ای و آمادگی دفاعی، رزمی، تجهیزاتی، تسلیحاتی برای قدرت مقابله در برابر دشمن تاکید کردند که این آمادگی به برکت مقام معظم رهبری، رزمندگان، سپاه، بسیج، مدیران، مسئولان، دولت، مجلس، مراجع عالیقدر و غیره است که امروز قدرت جمهوری اسلامی قدرت بی‌نظیر در منطقه است.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌ها و گام بلند در انقلاب در زمینه هسته‌ای افتخار بزرگ است به طوری که در آن دوران دنیا به ما سلاح موشکی نمی‌داد در صورتیکه از منابع هسته‌ای در زمینه‌های مختلف کشاورزی، زیرساختی، پزشکی نیاز داشتیم به همین سبب حتی یک لامپ رادار هم به ما ندادند اما امروز در همه زمینه‌ها هوایی، دریایی، زمینی تا 2 میلیون کیلومتر در اقیانوس هند با اقدامات سپاه، بسیج و غیره می‌توانیم عملیات انجام دهیم در صورتیکه در گذشته چنین امکاناتی نداشتیم.

استاندار هرمزگان: دفاع مقدس حیات و بقای نظام جمهوری اسلامی را تضمین کردخطیب‌زاده: مردان دیپلماسی و مقاومت دو بال قدرت جمهوری اسلامی هستندفرمانده قرارگاه جنوب شرق ارتش: ولایتمداری و ولایت محوری شاخصه اصلی ارتش جمهوری اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بر اساس گفته مقام معظم رهبری امنیت در عرصه منطقه‌ای، ملی و جهانی باید حرف اول را بزند و کشور را باید قدرتمند کرد تا در برابر هر تجاوزی برخورد و دفاع کند به همین سبب باید با قدرت و عظمت منافع ملی حفظ کنیم و عمق استراتژیک جمهوری اسلامی است.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: سید حسن نصرالله را تهدید به ترور می‌کنند و با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی به دنبال افتخارآفرینی هستند و ما در برابر چنین گرگ‌های آدم‌خوار ایستاده‌ایم و در برابر داعش، حشدالشعبی و غیره نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم، امنیت ملی ما در امنیت این مناطق است زیرا با حمله به سوریه در کنار مرزهای ما هستند و امام(ره) مسیر و هسته‌های مقاومت را  بیان کردند و مقام معظم رهبری خطوط کلی دستورات و راهنمایی‌های  امام را به روشنی تبیین کردند.

وی تصریح کرد: برای 40 ساله بعدی باید ضریب آمادگی را چند برابر کرده و با جدیت بیشتر مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و منتظر آمریکا و سایر کشورها نباشیم زیرا هیچ‌گاه خیر ما را نخواستند بنابراین همانطور که خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران برای کشور افتخار آفریدند برای 40 سال آینده نیز باید از این سرمایه‌های عظیم استفاده کرد و راه گذشتگان که راه تکریم، انسانیت، عزت و استقلال و آماده‌سازی برای ظهور حضرت مهدی(عج) است با تلاش مضاعف، امید به خدا، وحدت کلمه، اطاعت از مقام معظم رهبری هر مسیری که نقطه نظر مقام معظم رهبری است با قاطعیت و جدیت دنبال کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نسل جوان و نوجوان جامعه باید با جدیت و تلاش مضاعف راه شهدا، پیشکسوتان جهاد و شهادت ادامه دهند و امیدواریم برگزاری چنین برنامه‌هایی وحدت و انسجام داخلی را حفظ کند و در زمینه مقابله با بیماری کرونا باید همه مردم با دستگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه علوم پزشکی همکاری کنند، استان مرکزی تقریبا در 3 مرحله حضور بسیار موثر و فعال داشته است به طوری که در ابتدا در زمینه میزان آلودگی رتبه دوم داشتیم اما اکنون تقریبا در رتبه‌های انتهای جدول هستیم .

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: خیران سلامت و احسان نیز اقدامات خوبی داشتند که در مرحله نخست بیش از 170 هزار بسته حمایتی توزیع شد و در مرحله دوم هم در سه مقطع بیش از 100 هزار بسته توزیع می‌شود.

انتهای پیام/713/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی دری نجف آبادی دوران قبل استان مرکزی دفاع مقدس زمینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر؛ ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی ارتش است که به‌همین مناسبت آیین مشترک نیرو‌های مسلح در استان بوشهر همگام با دیگر نقاط کشور برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این آیین با تبریک روز ارتش گفت: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، ارتش قهرمان، سپاه سرافراز و نیرو‌های انتظامی و امنیتی منظومه‌ای از قدرت ملی و اقتدار فراملی را برای ایران اسلامی آفریده‌اند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: با هدایت‌های فرمانده کل قوا، چنان در عرصه دانش مدیریت نظامی و دفاعی، قدرت بالای عملیات سخت میدان در جغرافیای کلان ایران، پیشرفت حاصل شده که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین نیرو‌های مسلح جهان هستند.

او اضافه کرد: طراحی نرم‌افزاری دانش‌بنیان عرصه مدیریت و تولید سخت‌افزار‌های دفاعی و نظامی در برد‌های مختلف، موجب این شده که دیگر کشوری اجازه فکر کردن برای تعرض به مرز‌های ایران را به خود ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: عملیات اقتدارآفرین پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران، ضد رژیم منحوس، نامشروع و جعلی صهیونیستی، نشان از قدرت بالای دانش دفاعی و نظامی و توانمندی در عرصه‌های عملیات در جغرافیای وسیع فراملی بود و به همگان نشان داد که نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران این‌چنین حماسه‌آفرین و توانمند هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: این آغازی است برای کاری بزرگ در عرصه دفاعی ایران و نشان از اقتدار روزافزون و جامع نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت‌الله صفایی بوشهری تأکید کرد که استان بوشهر استان دارالحماسه و ولایتمدار و خط مقدم مقاومت در تمامی عرصه‌ها است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر هم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره توانسته است در عرصه‌های گوناگون خدمت‌رسانی به مردم ایران حضوری چشمگیر داشته باشد.

امیر صدقی افزود: نیرو‌های هوایی، دریایی، زمینی و پدافند ارتش در لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی و صلابت دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکردند و این تلاش‌ها هرگز فراموش نخواهد شد.

او اضافه کرد: اعلام می‌داریم که ارتشیان دلاور با توکل بر خدا و توجه بقیه‌الله و با فرماندهی فرمانده کل قوا، در کنار دیگر نیرو‌های مسلح از ارزش‌ها و آرمان‌های ایرن اسلامی و انقلاب دفاع کرده و لحظه‌ای در این راه مقدس کوتاهی نخواهیم کرد.

در پایان یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح مستقر در استان بوشهر با انجام رژه و نمایش بخشی از جنگ‌افزارها، آمادگی خود برای دفاع از مرز‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را نشان دادند.

دیگر خبرها

  • نهایت آمادگی دفاعی از الزامات یک کشور اسلامی است/ سپاه مجموعه ای از جوانان مؤمن و ولایتمدار است
  • اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی در سایه وجود ولایت فقیه است
  • اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور
  • عملیات وعده صادق، نماد اقتدار کشور
  • عملیات وعده صادق آغاز کاری بزرگ در عرصه دفاعی است
  • رژه نیرو‌های مسلح استان بوشهر در روز ارتش
  • نمایش اقتدار و توان رزمی دفاعی ارتش در بوشهر+ تصویر
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی
  • ارتش سبب اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان شده است