Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@21:36:34 GMT

فساد و اختلاس های جامعه ناشی از نبود معنویت است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۱۷۹

فساد و اختلاس های جامعه ناشی از نبود معنویت است

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه معنویت یکی از شاخصه‌های رزمندگان اسلام بود و آن ها اهل نماز اول وقت و مناجات بودند، اضافه کرد: برخی فسادها، تکبرها، اختلاس‌هایی که امروز مشاهده می‌کنیم از نبود معنویت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سنندج: حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز دوشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس استان کردستان اظهار داشت: فرماندهان و رزمندگان در دفاع مقدس اختلاف نظرهایی داشتند اما در نهایت مطیع تصمیم گرفته شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه اخلاص برای خدا و ادای دین و تکلیف از دیگر شاخصه‌های بارز رزمندگان اسلام بود، یادآور شد: رزمندگان از جان خود گذشتند اما برخی امروز با اینکه مال زیادی دارند اما از کسب مال بیشتر هم نمی‌گذرند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس هم در منش و رفتار و هم در زندگی شخصی خود ساده زیست بودند که این باید الگویی برای همه باشد.

وی یادآور شد: معنویت، اخلاص و اطاعت از ولی امر مسلمین سه شاخصه اصلی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برابر متجاوزین بعثی بود.

تجلیل از 2 هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کردستان هم در این آیین گفت: ۱۱ ستاد استانی و ۹۷ کمیته تشکیل شده که با ریاست استاندار کردستان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را پیگیری کنند.

سردار ذبیح‌الله مالکی اظهار داشت: در استان کردستان از ۲ هزار نفر پیشکسوت دوران دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور با حضور رهبر معظم انقلاب و به صورت ویدئو کنفرانس تجلیل و تکریم می‌شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب کردستان تجلیل و تکریم نماینده ولی فقیه در کردستان رزمندگان اسلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی انقلاب، معنویت و انسانیت بود، خواستار اختصاص سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به این دو مقوله شد.

آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۵ اردیبهشت در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم، گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی بود که در روزگار خالی شدن جهان از معنویت، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل دعوت کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت، تنها به بحث عواطف انسانی محدود نمی‌شود، گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است، حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

آیت‌الله دژکام افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما هم رسانه قدرتمندی نداشتیم، بحث عدالت‌خواهی، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش‌آفرینی کند و گاهی به نظر می‌آید که فقط چند موسسه در کار خِیر سهیم هستند، در حالیکه این تنها یک گوشه کار است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم، گفت: ما با این حرکت می‌خواهیم پیام کمیته امداد و پیام عدالت‌خواهی امام راحل را به همه جهان، ولو با یک کار کوچک، گوشزد کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد.

شهید صداقت تا آخرین روزهای عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • سر فصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز