Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعزت‌الله ضرغامی در اولین روز از هفته دفاع مقدس به دیدار خانواده شهید صنیع‌خانی رفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیدعزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما به دیدار خانواده شهید صنیع‌خانی رفت. او با انتشار یک پست در صفحه اینستاگرامی خود یاد و خاطره شهید صنیع‌خانی را گرامی داشت: 

یک استکان چای با فرزندان شهید صنیع‌خانی و شهید حسین‌زاده 

«شهید صنیع‌خانی افتخار نازی‌آباد، سپاه، رزمندگان و مردم شریف ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بچه‌های جنگ هر وقت تصاویر اتوبوس‌های اعزام نیرو و یا خودروهای سنگین ترابری در دفاع مقدس را می‌بینند چهره و نام شهید صنیع‌خانی برای آنان زنده و تداعی می‌شود. 

مدیریت جنگ به ویژه در زمان عملیات، به شدت با امر لجستیک و پشتیبانی گره خورده است و در این میان امر حمل و نقل انسانی، تجهیزات، مهمات، ادوات، مواد غذایی و ... از برجسته‌ترین آنهاست. 

شهید صنیع‌خانی، مدیر، مدبر، پرتلاش و ایثارگر، نماد راستین این بخش از دفاع مقدس است. 

پدر و مادر بزرگوار، همسر فداکار و فرزندانش، مثل خودش انقلابی، معتقد به ولایت فقیه و مطیع رهبری معظم انقلاب می‌باشند. 

در مراسم استقبال از ورود حضرت امام (ره)، تشییع و اداره مراسم بزرگداشت و ساخت حرم آن بزرگوار، نقش برجسته و یه‌یادماندنی دارد.

سفارشات او به اطاعت از امام خامنه‌ای در وصیت‌نامه‌اش، مشابه سفارشات شهید سلیمانی است. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.»

براساس این گزارش، شهید صنیع‌خانی در اواخر سال 1358 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. او مسئولیت تاسیس «ستاد مبارزه با مواد مخدر کل کشور» را بر عهده گرفت و چندین باند بزرگ مواد مخدر را در تهران شناسایی و منهدم کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی، مرکز اعزام نیرو در سپاه را تشکیل داد و  خود در فاصله بیست روز از آغاز جنگ وارد جبهه شد. شهید صنیع‌خانی بنیان‌گذار و فرمانده ترابری سپاه بود.

در عملیات کربلای 8 و بندر مهم فاو با ایجاد سرعتی چشم‌گیر در جابجایی نیروها و تجهیزات رزمی، ایجاد یک باند مهم مراسلاتی از طریق قایق‌های عاشورا و تاسوعا در اروند و ساخت جاده‌های ارتباطی در جبهه و سنگرهای رزمندگان سهم به‌سزایی در به انزوا کشیدن دشمن متجاوز داشت. برابر اسناد موجود،  او تنها در شلمچه، در یک شب 2هزار وسیله سنگین را با رعایت همه جوانب حفاظتی و استتار کامل به خطوط مقدم رساند. 

شهید صنیع‌خانی در وصیت‌نامه خود چنین نوشته است: 

بسمه تعالی

اگر بکشید به بهشت می‌روید، اگر بمیری هم به بهشت می‌روید (امام خمینی)

وصیت‌نامه اینجانب سیدمحمد صنیع‌خانی فرزند موسی 378/1332قم

انشاءالله که شهادت اینجانب مورد قبول خداوند و امام و امت قرار گرفته باشد.

از قول من به تمام برادران و خواهران بگویید که همانطورکه امام فرموده‌اند پیروز خواهیم شد و از کشته شدن سرد نشوید که پرچم اسلام با خون نگهداری شده است.

از پدرو مادر و خواهران و برادران و همسرم می‌خواهم که هیچ‌گونه ناراحتی به خود راه ندهند که مرا خدا داده و خودش هم گرفته است.

به تمام دوستان و آشنایان بگویید که بنده را مورد عفو خود قرار دهند.

سیدمحمد صنیع‌خانی

مداحی مطیعی به مناسبت هفته دفاع مقدس/ "یک عده در آغوش زهرا جان سپردند"ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران آغاز شد

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سردار قاسم سلیمانی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس عزت الله ضرغامی رسانه ملی سردار قاسم سلیمانی دفاع مقدس هفته دفاع مقدس عزت الله ضرغامی رسانه ملی شهید صنیع خانی وصیت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم

شهید حاج رضا چراغی فرمانده لشگر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۶۲ در فکه به شهادت رسید. روایتی از زندگی این شهید بزرگوار را از زبان برادر و همرزمانش می‌شنوید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • خاطرات رزمندگان دفاع مقدس از شهید چراغی + فیلم
  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با خانواده شهید نعمت پور در الشتر
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • (ویدیو) وصیت‌نامه جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی
  • ببینید | روایت جواد خیابانی از وصیت‌نامه خود؛ قول مهم آقای گزارشگر به مارادونا
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • حماسه‌آفرینی‌های شهید زاهدی، افتخاری ماندگار است
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود
  • شهید زاهدی همواره در حال دفاع از نظام و انقلاب بود