Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@17:33:08 GMT

پیام تسلیت روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۵۵۲

پیام تسلیت روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام تسلیت روابط عمومی این مؤسسه آمده است: «خبر درگذشت علی اکبر عبدالهی، نویسنده و مترجم پرتلاش، ضایعه‏‌ای دردناک برای جامعه فرهنگی و ادبی است که موجب تأثر و تأسف شد.

مرحوم علی اکبر عبدالهی با چیره دستی و ترجمه آثار شناخته شده و گرانبهایی همچون «پیرمرد و دریا»، «داستان‏‌های شکسپیر؛ رؤیای نیم شب تابستان»، «آنا کارنینا»، «اتللو»، «رومئو و ژولیت» و… موجب شده تا مخاطبان او محدود به قشر و گروه خاصی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیش از ۷۰ اثر (چاپ جدید و تجدید چاپ) برای فرهنگ‏دوستان از خود به جای گذاشت که می‌تواند راه‌گشای مسیر مترجمان جوان این مرز و بوم باشد.

روابط عمومی مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با گرامیداشت یاد علی اکبر عبدالهی که سابقه شایسته تقدیر شدن در جایزه کتاب فصل را در کارنامه درخشان خود دارد، درگذشت این مترجم توانمند را به جامعه فرهنگی، به ویژه بازماندگان و خانواده محترمشان تسلیت عرض می‏‌کند و از درگاه ایزد منان، علو درجات را برای ایشان و صبر جمیل را برای بازماندگان خواهان است»

کد خبر 5029384 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ترجمه هفته دفاع مقدس تازه های نشر ترجمه رایزنی فرهنگی معرفی کتاب انتشارات سروش تجدید چاپ گردشگری ادبیات جهان انقلاب اسلامی ایران دفاع مقدس انتشارات علمی و فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی چهل سالگی دفاع مقدس روابط عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در پیامی درگذشت زهرا شجاعی را تسلیت گفت.

به گزارش منیبان، خاتمی در این پیام نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

بانوی بافضیلت و باایمان و خیراندیش سرکار خانم زهرا شجاعی رحمة ‌الله‌علیها دیده از دنیا فروبست و بدیدار معبود شتافت و همه ما را سوگوار کرد.

در مدت زمان بیش از سی سال آشنایی، هم‌فکری و همکاری با این بزرگوار چیزی جز فضیلت‌خواهی، خیراندیشی و نمایاندن چهره رحمانیِ دینِ خدا و دفاع از حق و حقیقت به‌خصوص حقوق زنان و اصلاح‌جویی از ایشان ندیدم و نشنیدم.

از خداوند منان مسألت می‌کنم که به پاداش پاکی و نیکویی این بنده خوبِ خود، او را غرقه در بحبوحه رحمت و کرم خویش فرماید و بیامرزد و بر علو درجاتش بیافزاید.

این مصیبت را به همه اصحاب فضل و فضیلت و خاندان شریف شجاعی و همه بستگان محترم به ویژه جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر توانا و دختران خوب ایشان تسلیت می‌گویم و علو درجات این فقیده سعیده و سلامتی و صبر و اجرِ بازماندگانِ معزز را از خداوند منان خواستارم .

یادش گرامی‌ باد!
سیّد محمّد خاتمی
۱۴۰۳/۱/۸

۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888482

دیگر خبرها

  • تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت زهرا شجاعی
  • تهدید بمب گذاری در بیش از ۵۰ مؤسسه آموزشی در پاریس
  • پیام تسلیت استاندار ایلام در پی درگذشت مادر ۲ شهید والامقام
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • بیت الجواد؛ خانه روزه داران کوچک
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم
  • سبط اکبر(ع) را بهتر بشناسید