Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@10:22:09 GMT

۴۰۰ ورزشکار شهید در استان یزد شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۷۳۹

مدیرکل ورزش و جوانان یزد گفت: تاکنون ۴۰۰ ورزشکار شهید رشته‌های مختلف ورزشی با همکاری هیات‌ها و نیروی مقاومت بسیج در شهرستان‌ها و روستاهای استان شناسایی شده‌اند که این کار فرهنگی و ارزشی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا یزد؛ "مسعود شریعتی" مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: از این تعداد زندگی‌نامه ۲۰۰ شهید وزشکار جمع آوری و پایان یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته زندگی‌نامه شهدای ورزشکار شهرستان یزد تهیه و چاپ شد، افزود: امسال در راستای برگزاری کنکره شهدای استان نسبت به چاپ زندگی‌نامه سایر شهیدان اقدام می‌شود.

این مسوول ورزشی  اظهار کرد: به مناسبت برگزاری هفته دفاع مقدس برنامه‌های مختلفی با همکاری تربیت بدنی سپاه الغدیر یزد پیش‌بینی شده که برگزاری یادمان شهدا و ذکر خاطره به خصوص در فضای مجازی اهم آنهاست. 

شریعتی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان به خصوص در حوزه ورزش را یکی از اهداف و کار مهم ذکر کرد که سالانه توسط هیات‌های مختلف ورزشی با همکاری بسیج ورزشکاران انجام می‌گیرد .

همچنین مسوول تربیت بدنی سپاه الغدیر استان یزد گفت: تا پایان هفته دفاع مقدس ۲۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در پایگاه‌ها، نواحی و حوزه‌های مقاومت بسیج  استان برگزار می‌شود.

سرهنگ محمد مهدی نیکونژاد افزود: افتتاح خانه ورزش در ۴۰ روستا با همکاری اداره های ورزش و جوانان، برگزاری مسابقات با بهره‌گیری از فضای مجازی و نمایشگاه دستاوردهای ورزش اهم آنهاست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: یزد شهید استان ورزشکار استان یزد ورزش و جوانان استان ورزشکار شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، یکی از این شهدا شهید «شمسی پور» شهید ورزشکاری که فرمانده شجاع و دلاور جبهه و جنگ، میدان دار ورزش کشور و مروج فرهنگ ایثار و شهادت بود.

شهید علیرضا شمسی پور سال ۴۲ در خانواده‌ای مذهبی در همدان متولد شد، پس از سپری کردن دوران تحصیلی تا دبیرستان، در سال ۶۰ برای گذراندن خدمت سربازی در لشکر ۲۸ سنندج اعزام و بعد از پایان دوره سربازی داوطلبانه وارد نیروی بسیج شد.

این شهید بزرگوار، سال ۶۲ به مدت یک سال در پایگاه مقاومت بسیج مسجد امیرالمؤمنین فعالیت کرد و رفته رفته بعد از خدمت در بسیج مقاومت وارد سپاه ناحیه همدان شد.

وی از سال ۶۳ که در سپاه ناحیه همدان مشغول انجام وظیفه بود، برای حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به مناطق جنگی اعزام و بار‌ها مجروح و در سه مرحله با تهاجم شیمیایی رژیم بعث عراق شیمیایی شد.

در عملیات‌های دفاع مقدس همواره از شهید شمسی پور به عنوان یک فرمانده شجاع و دلاور یاد شده و این روحیه پس از جنگ نیز به میادین فرهنگی و ورزشی کشیده شد.
شهید شمسی پور قلب تپنده ورزش همدان بود، نه تنها در جبهه و جنگ، بلکه در حوزه ورزش نیز محبوب دل‌ها بود به طوریکه هر قشری از جامعه ورزش با مشکل مواجه می‌شد، گره از مشکلات آنان بر می‌داشت و دست رد به سینه هیچ کس نمی‌زد.
هر چند وی در رشته دوچرخه سواری افتخارات ماندگار را برای ورزش استان همدان به ثبت رساند، اما منشا موفقیت هایش در سایر رشته‌ها به خصوص فوتبال و فوتسال نیز همچنان زبانزد چهره‌های سرشناس فوتبال است.
شهید شمسی پور حتی پس از جنگ تحمیلی، همچنان دلبستگی خاص به مناطق جبهه و جنگ داشت و به طور مستمر برای تداعی یاد و خاطره شهدا و دوستان شهیدش در مناطق جنگی حضور یافت و برای راهیان نور روایت گری کرد و اوج فعالیتش حضور در کمیته تفحص در جستجوی شهدا و تقدیم پیکر مطهر این عزیزان به خانواده هایشان بود.
اردیبهشت ۹۵ در تفحص پیکر مطهر شهدای والفجر ۴ در ارتفاعات کانی‌مانگا منطقه پنجوین عراق، ناگهان به روی مین والمری رفته و یکی از پاهایش قطع و پای دیگر هم مجروح و دقایقی پس از این حادثه به آرزویش که همان شهادت بود، نایل شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری یادواره ۳۴ شهید ورزشکار بردسکن
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • ماجرای کشتی ابراهیم هادی با قهرمان جهان | هدایت گنده لات‌ها به هیئت و زورخانه
  • تجلیل از خانواده شهدای ورزشکار فارس
  • شهید «شمسی پور» شهید شاخص ورزشی کشور 
  • گرامیداشت روز شهدای ورزشکار در «پهلوانان ماندگار»
  • قهرمان آزمون ایثار و شهادت از خطه علویان