Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: اختلاف ملکی دولت با بخشی از شهروندان شهر دهلران (طایفه کایدخورده ) تا سه ماه آینده مرتفع خواهد شد.

«علي اصغر كاظمي» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: برای حل مشکل بخشی  از اراضی شهروندان شهر دهلران با دولت 103هکتار زمین در جنوب شهر دهلران با موافقت شواری عالی معماری و شهر سازی  به شهر دهلران الحاق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: بعد از موافقت شواری عالی معماری و شهر سازی، این طرح برای سیر مراحل قانونی به کمسیون لوایح هئیت دولت ارسال شده  که پیش بینی می شود ظرف مدت سه ماه آینده این مشکل حل شود.

 

 کاظمی افزود: باتوجه به تصرفات غیر قانونی که در شهر دهلران توسط افراد  صورت گرفته بود پیگیری های لازم از طریق دادستان و فرماندار شهرستان دهلران  صورت گرفته است و با افراد متخلف برخورد قانونی می شود.

 

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام عنوان کرد: در حال حاضر افرادی که فاقد مسکن هستند در قالب گروه های3 تا 5نفره طرح اقدام ملی مسکن ساماندهی  می شوند.

 

وی گفت: در حال حاضر 210قطعه زمین در قالب طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان دهلران ساماندهی شده که واگذاری آن ها در دستور کار است.

 

کاظمی اظهار کرد: در فراخوان بعدی افراد واجد شرایط از طریق طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند که زمین آن ها در قالب گروه های 3تا 5نفرتامین شود.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دهلران، اختلاف دولت با بخشی از شهروندان دهلران بر سر مالکیت زمین سبب شد که در سفر اول دولت نهم به استان ایلام مصوبه ای برای تعیین تکلیف این مشکل در دستور کار قرار بگیرد و در آن مصوبه هیئت دولت مسکن شهرسازی، دادگستری و استانداری ایلام را مامور پیگیری و حل این مشکل کرد ولی تا به امروز مشکل اراضی دهلران همچنان پابرجا است.

 

متاسفانه عدم واگذاری زمین شهری در دهلران و اجرایی نشدن مصوبه هئیت  دولت تا به امروز سبب شده مشکلات عدیده ای برای شهروندان و مسئولان در بحث ساخت و ساز به وجود بیاید چرا که  افزایش تقاضا و کاهش عرضه مسکن در شهر دهلران  موجب شده زمین های فاقد سند و حاشیه شهر توسط افراد سودجو با همکاری برخی املاکی ها  با قیمت های نجومی به شهروندان فروخته شود به طوری که در سال های اخیر بیش از ۳ هزار  واحد مسکونی غیر مجاز در نقاط مختلف دهلران ساخته شده است و این روند روز به روز در حال افزیش است.

 

پایان پیام/684

منبع: شبستان

کلیدواژه: رفع تصرف از اراضی ملی اراضی ملی دهلران شهر دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند

 سعیدی در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در حال اجراست گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافت.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است دهیاران با تبلیغ و تشویق روستاییان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • عرضه زمین مشارکت های مردمی را در اجرای پروژه‌های مسکونی تقویت می‌کند
  • جشن واگذاری بیش از ۲ واحد مسکونی در استان سمنان
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • حل مشکل مسکن کمک به معیشت مردم است
  • عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن در ۲۰۰ هکتار اراضی سمنان آغاز شد
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • حل مشکل ۳۲ ساله مسکن شهرک شاهد ارومیه
  • ۳۳ هزار واحد طرح نهضت ملی استان همدان در حال ساخت است
  • ۳۳ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان همدان در حال ساخت است
  • فردا ؛ افتتاح بیش از دو هزار واحد مسکونی در سمنان