Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@20:26:43 GMT

مازندران نیازمند اهدای خون است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۷۹۵

مازندران نیازمند اهدای خون است

دکتر ذوالفقار تقوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اظهار این که با اهدای یک واحد خون جان سه بیمار نیازمند از مرگ نجات می یابد ، گفت : تمامی پروتکل های بهداشتی در پایگاه های انتقال خون رعایت می شود و تجهیزات این واحدها کاملا استریل است و اهداکنندگان خون بدون نگران و دغدغه می توانند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آمار مراجعه کنندگان برای اهدای خون در سال جاری را ۷۴ هزارو ۳۱۰ نفر اعلام کرد و افزود : بررسی ها نشان می دهد که مراجعه امسال افراد به پایگاه های انتقال خون استان در مقایسه با  ٦ ماهه سال گذشته  ١٦ درصد کاهش داشته است.

تقوی گفت : شهروندان مازندرانی در مجموع امسال  ۶۰ هزار واحد خون اهدا کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ درصد کاهش دارد.

وی افزود : با توجه به نیاز مستمر مراکز درمانی و بیمارستان های استان به خون و فرآورده های خون و کاهش ذخایر خون ، در حال حاضر استان به همه گروه های خونی بویژه Aمثبت نیاز مبرم دارد و بیماران نیازمند چشم انتظار مشارکت شهروندان نیکوکار برای اهدای خون هستند.
مدیرکل انتقال خون مازندران از عموم شهروندانی که از سلامتی کامل برخوردار هستند و شرایط اهدای خون را دارند دعوت کرده است تا برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون در شهرستان های ساری، قائم شهر، آمل ، بابل، چالوس،تنکابن، نور، رامسر و بهشهر مراجعه کنند.

تقوی به اهدا کنندگان خون اطمینان داد که طبق برنامه تمامی افراد در بدو ورود به واحد دریافت خون مورد تب سنجی قرار می گیرند و قبل از اهدای خون ، توسط پزشکان مستقر معاینه می شوند.

وی توضیح داد : بسیاری از اهداکنندگان خون در ماه‌های اخیر به دلیل ترس از ابتلا به کرونا قید حضور در مراکز درمانی و بهداشتی را زده‌اند که در این بین با وجود ثابت بودن نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در جامعه، کاهش روند اهدای خون می‌تواند در صورت استمرار مشکلاتی را ایجاد کند.

تقوی گفت : ماهانه ۶۰ درصد از خون‌های اهدایی به صورت ثابت به مصرف بیماران خاص شامل چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص اعم از تالاسمی ،هموفیلی ،دیالیزی و سرطانی  می‌رسد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.

برچسب‌ها سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون مازندران سازمان انتقال خون ايران روز اهدای خون مازندران اخبار کنکور انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود

جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یک سال تمدید می‌شود.

مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: سازمان بیمه سلامت ایران

 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و پنج دهک درآمدی به صورت سیستمی تمدید می‌شود
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بستان آبادی
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون