Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی پور گفت: اکنون باید روی دانش‌آموزان تمرکز کرد و تجهیرات مورد نیاز آن‌ها چه نوشت افزاری و چه لوازم مربوط به شرایط کرونا مانند تبلت و گوشی را در اختیار آن‌ها گذاشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با بیان اینکه موضوع حمایت و کمک به مردم به خصوص اقشار آسیب‌‌پذیر یک تکلیف شرعی و برخواسته از ارزش‌های دینی ما است، اظهار کرد: پیامبر اسلام و امیرالمونین(ع) همواره نگاه ویژه‌ای برای کمک به نیازمندان داشتند و این به ما می‌آموزد که ما هم باید این مسیر را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه کمک کردن یک امر فصلی و مختص به زمان خاصی نیست، تصریح کرد: هر زمان که انسان شخص فقیر و گرفتاری را ببیند، طبق تکلیف شرعی باید از او دستگیری کند لذا انفاق و کمک به دیگران یک تکلیف شرعی و اخلاقی است و علاوه بر بُعد انسانی نیز دارای بُعد دینی هم است و خدا هم در قرآن تاکید دارد که انسان‌هایی را که انفاق می‌کنند بسیار دوست دارد.

وی افزود: خوشبختانه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری و با شکل‌گیری حرکت‌های کمک مومنانه، در استان اقدامات بسیار خوبی شکل گرفت و همه دست به دست هم دادند و درحد توانشان تلاش خود را کردند تا در این مسئله مشارکت داشته باشند.

جمالی پور با تاکید بر اهمیت تامین ملزومات دانش‌آموزان، عنوان کرد: در دو بخش قبلی رزمایش کمک مومنانه اقدامات خوبی صورت گرفت و اکنون باید روی دانش‌آموزان تمرکز کرد و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها چه نوشت افزاری و چه لوازم مربوط به شرایط کرونا مانند تبلت و گوشی را در اختیار آن‌ها گذاشت.

استاندار قزوین ادامه داد: قبول دارم که اگر مردم خودشان مستقیما کمک‌ها را انجام دهند بهتر است اما گاهی افراد نمی‌توانند یا مبالغ آن‌ها کم است که در این صورت بهتر است در ستاد جمع آوری شود و توسط اعضای ستاد به نیابت از آن‌ها به دست نیازمندان برسد.

از صنایع فعال در رزمایش کمک مومنانه حمایت می‌کنیم

این مقام مسئول با اعلام آمادگی حمایت از خیرین، اظهار کرد: اگر یک نفر بخواهد خودش کارها را انجام دهد ما افرادی را معرفی می‌کنیم تا تحت پوشش او قرار بگیرند و به طور کامل از او استقبال و حمایت خواهیم کرد.

جمالی پور گفت: همان گونه که از قبل هم گفتم اگر صاحبان صنعت در این مسیر قدم بردارند، ما هم برای او قدم خواهیم برداشت و برای حمایت او از تمام اختیارات قانونی خودم استفاده خواهم کرد، برای مثال در مسائل مالیاتی به این صنایع کمک می‌کنم چراکه امروز باید از تمامی ظرفیت‌ها برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ احترام نیازمندان، تصریح کرد: حلاوت این کار این است که کسی تحقیر نشود و عزت نفس کسی زیر سوال نرود چراکه همه این افراد محترم هستند، قطعا آن‌ها درجه ایمان و تقوای بالاتر از ما دارند.

این مقام مسئول با بیان این که این کمک‌ها نباید به آسیب شخصیتی و جایگاه اجتماعی انسان‌ها منجر شود، ابراز کرد: کمک‌ها باید مانند منش امیرالمومنین(ع) که شب‌ها و مخفیانه صورت می‌گرفت، به طور مخفیانه توزیع شود و ضرورتی ندارد که نیازمندان بدانند کمک از کجا انجام گرفته است.

استاندار قزوین افزود: از خدا می‌خواهیم به ما توفیق استفاده از این همه امکانات و منابع الهی را بدهد تا بتوانیم این ظرفیت‌ها را به ثروتی بزرگ برای کشور تبدیل کنیم.

جمالی پور در پایان گفت: امیدوارم روزی کشور به جایی برسد که هیچ نیازمندی در آن نباشد، کشور ما آنقدر سرمایه دارد که معتقدم می‌تواند 400 تا 500 میلیون نفر را با رفاه مطلوب اداره کند و همه ما باید تلاش کنیم این اتفاق خوب بیفتد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمک مومنانه دانش آموزان جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید مجتبی قدمگاهی مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری، حمایت از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی را یکی از برنامه‌های سازمان در راستای کمک به توسعه بازار صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و افزود: حضور در نمایشگاه‌های معتبر بین‌المللی با سه مدل اعزام، حضور مستقل و برپایی پاویون است و نمایشگاه حوزه سلامت جنوب شرق آسیا به صورت برپایی پاویون ملی ایران حمایت و برگزار می‌شود.

وی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه پزشکی و دارویی جنوب شرق آسیا را مهمترین رویداد نمایشگاهی حوزه سلامت در جنوب شرق آسیا و کشورهای “آسه آن” (مالزی، سنگاپور، اندونزی، تایلند، فیلیپین و برونئی) دانست و خاطرنشان کرد: نمایشگاه مذکور از ۲۹ تا ۳۱ فروردین ماه جاری (۱۷ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ ) در مرکز نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های بین المللی کوالالامپور مالزی برگزار شد.

قدمگاهی افزود: این رویداد فرصتی مناسب برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان با کیفیت ایرانی در زمینه تجهیزات و ملزومات پزشکی و محصولات و فرآورده های دارویی فراهم می آورد تا در بازار مهم جنوب شرق آسیا حضور یافته و از مزایای تجاری آن بهره مند شوند.

به گفته او، تجهیزات و ملزومات پزشکی و آزمایشگاهی‎، صنایع دارویی و فرآورده‌های دارویی انسانی و مکمل‌ها‎، بیمارستان سازی و تجهیزات و تاسیسات بیمارستانی و ساخت اتاق تمیز‎، فرآورده‌های آرایشی بهداشتی و تجهیزات زیبایی و تجهیزات توانبخشی و فیزیوتراپی از جمله محورهای فعالیت این نمایشگاه است.

کد خبر 6081016 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • لزوم آموزش یک رشته ورزشى
  • واکنش دانش آموزان بشرویه به عملیات وعده صادق سپاه علیه مواضع اسرائیل+ تصاویر
  • تجمع دانش آموزان جنت آبادی برای حمایت از سپاه پاسداران + فیلم
  • تجمع دانش آموزان روستای منصوری در حمایت سپاه + تصاویر
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • حضور دانش‌بنیان‌ها در بزرگترین نمایشگاه پزشکی جنوب شرق آسیا
  • تداوم حمایت‌های مردم گیلان از حمله سپاه به مواضع رژیم جعلی اسرائیل
  • حمایت دانش آموزان خوانساری از عملیات وعده صادق
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • دانش‌آموزان چهارمحالی حمایت خود را از عملیات «وعده صادق» اعلام کردند+ عکس