Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@11:33:27 GMT

تست کرونا در منزل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۸۱۳

تست کرونا در منزل

آشنایی بشر با تکنولوژی و علوم پزشکی نوین سبب شده است تا انجام تست های تشخیصی که در واقع زیر مجموعه ای از خدمات آزمایش در منزل محسوب می شوند، کاری ساده و کم دردسر به نظر برسد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، شاید اگر در اوایل ظهور بیماری کرونا فردی عبارت تست کرونا در منزل و محل کار را به زبان می آورد، کسی این موضوع را جدی نمی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشنایی بشر با تکنولوژی و علوم پزشکی نوین سبب شده است تا انجام تست های تشخیصی که در واقع زیر مجموعه ای از خدمات آزمایش در منزل محسوب می شوند، کاری ساده و کم دردسر به نظر برسد.

در واقع اتفاقی که در حین ارائه خدمات تست کرونا در منزل می افتد، این است که مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، پس از درخواست متقاضی که راه های آن را در ادامه عنوان خواهیم کرد، پرستاری را برای دریافت نمونه از فرد متقاضی به محل حضور او ارسال می نماید. پرستار نمونه آزمایش را بر اساس نوع تست دریافت کرده و آن را به آزمایشگاه می رساند. آزمایشگاه اقدامات و بررسی های مورد نیاز برای تشخیص را بر روی نمونه انجام می دهد و در نهایت نتیجه به دست فرد متقاضی خواهد رسید.

نکته حائز اهمیت در این بین، اهمیت و دلایل استفاده از خدمات تست کرونا در منزل به جای انجام آزمایش به روش های سنتی و در آزمایشگاه است، که در ادامه بیشتر درمورد این موضوع صحبت خواهیم کرد.

افراد استفاده کننده این خدمت در صورت مثبت بودن نتیجه تست کرونا در منزل، می توانند از خدمات پرستار در منزل مجموعه هوم کا نیز استفاده کنند. پرستار با استانداردها و موازین مراقبت از بیمار در قرنطینه آشنایی کامل دارد و بیش از هر کسی می تواند مانع ابتلای سایر افراد خانواده به این ویروس شوم شود.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا یکی از مجموعه های فعال در زمینه انجام امور درمانی در منزل، ارائه کننده خدمات تست کرونا در منزل می باشد.

چرا تست کرونا در منزل؟

بسیاری از افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند، هیچ گونه علائمی از خود نشان نمی دهند. این مقدار بر اساس تحقیقات انجام شده، چیزی بین 70 الی 80 درصد از افراد مبتلا را شامل می شود. به همین علت هم هست که حضور در اجتماعات و برپایی اجتماعات ممنوع شده است. زمانی که کسی در بین افراد زیادی قرار می گیرد، در واقع در محیطی حاضر شده است که احتمال حضور فردی که در صورت ابتلا به کرونا علائمی نشان نمی دهد، در جمع وجود دارد.

برخی از افراد دیگر نیز علائم را به صورت خفیف تجربه می کنند. این افراد می توانند یکی از گزینه های واجد شرایط برای انجام تست کرونا در منزل باشند.

هر فردی با انجام تست کرونا می تواند از سلامتی خود اطمینان حاصل کند. در صورت ابتلا به این بیماری و عدم رعایت پروتکل های قرنطینه، ویروس به سایر افراد نیز انتقال می یابد.

ممکن است برخی از افرادی که درگیر علائم بیماری کرونا مانند تب و لرز، گلو درد و بیحالی می شوند، توانایی حضور در آزمایشگاه برای انجام آزمایش را نداشته باشند. علاوه بر این ممکن است علائم مربوط به ویروس کرونا نباشد و یک سرماخوردگی ساده باشد. اما بدون اطلاع از این موضوع، پای در محیطی پر رفت و آمد و آلوده گذاشته اند. حضور در مراکز درمانی و آزمایشگاهی پر رفت و آمد در شرایط کنونی برای هر فردی مانند سم است. چه برسد به سالمندان، بیماران و اخیرا کودکان که از جمله گروه های پر خطر در صورت ابتلا به بیماری کرونا شناخته شده اند.

استفاده از خدمات تست کرونا در منزل مجموعه هوم کا، راهی مناسب برای جلوگیری از حضور این گروه ها در محیط های پر تجمع آزمایشگاه ها خواهد بود.

انواع تست کرونا در منزل

مانند هر آزمایش دیگری، در این موضوع خاص نیز روش های مختلفی برای انجام آزمایش استفاده می شوند که نمونه نیز بر همین اساس از فرد متقاضی گرفته می شود. از جمله مهمترین تست های تشخیصی کرونا، می توان به تست آنتی بادی و تست PCR اشاره کرد. البته اگر شما سری به مقاله تست کرونا در منزل و محل کار مجموعه هوم کا بزنید، با پکیج ویژه هوم کا نیز روبرو می شوید و اطلاعات جزئی تری دریافت خواهید کرد.

به طور خلاصه، متخصصان در تست آنتی بادی به دنبال آنتی بادی ویروس تولید شده توسط بدن در خون خواهند بود. پس اگر فردی یک ماه پیش نیز به کرونا مبتلا شده باشد، به احتمال زیاد با جواب آزمایش مثبت مواجه خواهد شد. لذا این روش مناسب برای غربالگری نمی باشد. البته این موضوع به میزان آنتی بادی موجود در خون نیز وابسته است که البته امروزه با روش های بسیار جدید، مقدار اندک آنتی بادی نیز قابل شناسایی می باشد.

در تست PCR، شناسایی قطعات ژنوم ویروس کرونا مورد نظر است. لذا این تست در اوایل ابتلای افراد، به خصوص کسانی که علائم دارند، بسیار اهمیت پیدا می کند تا افراد در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش، سریع خود را قرنطینه کرده و درمان را آغاز کنند. با توجه به تجهیزات کنونی، پاسخ هر دو تست از دقت بسیار بالایی برخوردارند.

مجموعه هوم کا می تواند هر دو تست را در قالب پکیج مجموعه هوم کا در خدمات تست کرونا در منزل، به متقاضیان گرامی ارائه دهد.

دقت تست کرونا در منزل

دقت یک آزمایش به موارد متفاوتی وابسته است. درست است که تجهیزات پیشرفته دقت را بالا برده اند اما تقریبا در هر حالتی، انسان درگیر انجام هر آزمایشی هست.

بخشی از دقت تست کرونا در منزل مربوط به مرحله ابتدایی یعنی نمونه گیری می باشد. فرد نمونه گیر می بایست آموزش های لازم برای نمونه گیری را دیده باشد. برای تست PCR نمونه ترشحات از ته حلق یا بینی و برای تست آنتی بادی نمونه خون مورد نظر هستند. پرستارانی که از سوی مجموعه هوم کا مامور به نمونه گیری می شوند، مهارت بالایی در نمونه گیری دارند و به درستی از عهده این کار برخواهند آمد.

علاوه بر این، مجموعه هوم کا طرف قرارداد با آزمایشگاه های تخصصی ویروس شناسی است. این آزمایشگاه ها از جدیدترین تجهیزات بهره می برند و متخصصان آن ها از مهارت بالایی در انجام خدمات آزمایشگاهی برخوردارند.

اهمیت انجام تست کرونا در منزل

تمام افرادی که مشکوک به ابتلا به بیماری هستند، می بایست تست کرونا در منزل را انجام دهند تا علاوه بر حفظ دیگران از ابتلای به این بیماری، هر چه سریعتر درمان را آغاز نمایند. آغاز سریع درمان می تواند در بهبود افراد نقش کلیدی ایفا کند.

بهتر این است افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا در تماس بوده اند، حتی اگر علائمی ندارند نیز تست کرونا در منزل را انجام دهند تا از سلامت خود مطلع شوند. چرا که ممکن است فردی که در تماس بوده است، علائمی از خود نشان ندهد. یعنی ناقل بیماری است اما هیچ علائمی ندارد و خود نیز از این موضوع بی اطلاع می باشد.

همان گونه که می بینید ابتلا به بیماری در این حد راحت و چراغ خاموش است. در بسیاری از موارد حتی خبر هم نمی دهد و بی علائم می آید و عبور می کند. اما در این بین بسیاری از افراد، زمانی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند، شرایط بسیار وخیمی پیدا می کنند و در بین این بیماران، تعداد زیادی از آن ها کارشان به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ختم می شود. بر اساس تحقیقات در این شرایط فرد 40 درصد از بافت ماهیچه ای خود را از دست می دهد.

اهمیت انجام تست کرونا در منزل این است که می تواند این زنجیره ای که تعداد زیادی از مبتلایان آن وضعیت وخیمی پیدا می کنند و نهایتا فوت می کنند را قطع کند. پس ما اگر با افراد مشکوک به ابتلا و کسانی که در محیط های پر تجمع قرار می گیرند در ارتباط بودیم نیز بهتر است تست کرونا در منزل را انجام دهیم تا در صورت ابتلا سریع خود را قرنطینه کنیم. مجموعه هوم کا با هدف قطع زنجیره ابتلا به کرونا این خدمت را ارائه داده است.

درخواست تست کرونا در منزل از مجموعه هوم کا

هیچ کس فکر نمی کرد که روزی یک ویروس بسیار کوچک این چنین بشر را با دردسر مواجه نماید. کرونا، ویروسی است که همچنان می تازد و هر روز خود را به گونه ای جدید و با علائمی نو نشان می دهد.

مجموعه هوم کا همانند گذشته که با توجه به نیازهای هموطنان خدمات خود را تعریف می کرد، این بار نیز تست کرونا در منزل را به عنوان یکی از خدمات تشخیصی- درمانی ارائه داده است.

برای درخواست تست کرونا در منزل از مجموعه هوم کا، دو راه وجود دارد. راه اول تماس با شماره 91025595-021 می باشد. از این طریق شما با کارشناسان مجموعه هوم کا صحبت خواهید کرد. کارشناسان مجموعه با دقت به مشکلات و نیازهای شما گوش فرا می دهند و پس از انجام مشاوره رایگان، مقدمات ارائه خدمت مورد نظر شما را فراهم می کنند.

مسیر بعدی ورود به سایت www.homeca.ir و ثبت درخواست به صورت رایگان است. شما در مسیر انجام این عملیات اطلاعات مورد نیاز مجموعه را به راحتی وارد می نمایید. پس از ثبت درخواست، کارشناسان هوم کا با شما تماس می گیرند و جزئیات ارائه خدمت را با شما هماهنگ خواهند کرد.

تست کرونا در منزل در کرج

علاوه بر تهران، به تازگی کرج نیز به یکی از شهرهایی تبدیل شده است که خدمت تست کرونا در منزل مجموعه هوم کا در آن جا قابل استفاده می باشد. عزیزان ساکن کرج برای دریافت خدمت تست کرونا در منزل در کرج، کافیست تا به وسیله راه های ارتباطی موجود که ذکر شد، درخواست خود را ثبت کنند و در زمان و محلی که توسط خودشان تعیین می شود، تست کرونا را انجام دهند.

تست کرونا در محل کار

شاید مقداری عجیب باشد اما مجموعه هوم کا خدمات تست کرونا در محل کار را برای تمام کارمندانی که به هر دلیلی در محل کارشان نیازمند انجام تست هستند، ارائه می دهد. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تست کرونا در منزل خدمات تست کرونا در منزل تست کرونا در منزل انجام تست کرونا صورت ابتلا بیماری کرونا نمونه گیری آنتی بادی محل کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش

انتشارخبرهایی درباره ابتلای بعضی افراد به سویه جدید کرونا، ما را به یاد روزهایی می اندازد که این اپیدمی، هر لحظه خانواده‌ای را داغدار یکی از عزیزانش می‌کرد. اما خط مقدم مبارزه با این بیماری، پرستارها بودند که فدایی مردم شدند و در آن روزهای سخت و پر استرس برای کمک به سلامت هموطنان‌شان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: «نرجس خانعلی‌زاده»، یکی از این گل‌های پرپر شده است که جانش را وقف بیماران کرد و در ششم اسفندماه سال ۹۸ به کرونا مبتلا شد. پرستار ۲۵ ساله بیمارستان میلاد لاهیجان، ستاره‌ای در عرصه خدمت بی‌منت به مردم بود که با عوارض مشابه ابتلا به ویروس کرونا، در حین رسیدگی به بیماران در محل کار خود از حال رفت و به زمین افتاد. سپس به دلیل عوارض ریوی و تنگی نفس در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. او در بعدازظهر روز ۶ اسفند ۱۳۹۸ در بیمارستان میلاد لاهیجان درگذشت و اولین قربانی کرونا از کادر پزشکی کشور لقب گرفت. در پرونده امروز زندگی‌سلام با «آسیه حاجی‌زاده»، مادر «نرجس خانعلی‌زاده»، اولین شهید عرصه سلامت کشور گفت‌وگو کردیم که در ادامه خاطرات او از دخترش را خواهید خواند.

نرجس در ۴سالگی به پرستاری علاقه‌مند شد

به‌عنوان اولین سوال از خانم «حاجی‌زاده» می‌پرسم چرا دخترش تصمیم گرفت که پرستار شود؟ آیا داستانی پشت انتخاب این شغل وجود داشته که می‌گوید: «حدودا ۴ سالش بود که در حادثه‌ای، ابرویش شکست. ما آن موقع تهران زندگی می‌کردیم. او را به قسمت اورژانس بیمارستان بردیم چون شکاف ابرویش زیاد بود و باید بخیه می‌زدند. در آنجا چندتا پرستار خانم بودند و نرجس هم یک دختر کوچولو بود. پرستارها خیلی با مهربانی و با لطافت با دخترم رفتار کردند و همین مسئله باعث شد از همان زمان، به این شغل علاقه‌مند شود. بعد از همان اتفاق بود که این جرقه در ذهنش زده شد که پرستار شود. وقتی سنش بالاتر رفت، تصمیم‌اش برای انتخاب این شغل خیلی جدی‌تر شد».

برای قبولی در کنکور، نذر کرد به بچه‌های شیرخوارگاه کمک کند

می‌گویند که برای قبولی در کنکور نذر کرده بود که رشته پرستاری قبول شود چون این شغل را عاشقانه دوست داشت. مادر شهید «خانعلی‌زاده» در این باره می‌گوید: «بله، او خیلی دوست داشت که پرستار شود. وقتی کنکور داد، احساس می‌کردم که انتظار و استرس تا اعلام زمان نتایج کنکور برایش خیلی سخت است. من یک روزی رفتم خرازی و همین‌طور اتفاقی چشمم به کاموا و کتاب‌های آموزش عروسک‌بافی افتاد. یکی از آن کتاب‌ها را با کمی کاموا خریدم. وقتی نرجس آن‌ها را دید، خوشحال شد و چون عاشق عروسک بود، شروع کرد به بافتن. معمولا هم با هم می‌بافتیم چون من یک مقداری هم بلد بودم و او را راهنمایی می‌کردم. یک روز به من گفت که مامان، می‌دانی من برای این عروسک‌هایی که دارم می‌بافم، چه نذری کردم؟ گفتم نه، بگو. گفت نذرکردم اگر پرستاری قبول شوم به نیت بچه‌های شیرخوارگاه آمنه عروسک ببافم و درآمدش را به آن‌ها بدهم. گفتم چه تصمیم خوبی و اگر این طوری است، من هم کمکت می‌کنم. او در آن مدت، تقریبا ۲۵ یا ۳۰ تا عروسک بافت و چندتایی را به نیت کمک به بچه‌های شیرخوارگاه فروخت و پولش را جمع کرد. روزی که نتایج کنکور آمد و خیالش از قبولی در رشته پرستاری راحت شد، آن‌ها را برد و به شیرخوارگاه تقدیم کرد».

می‌گفت در هر شرایطی باید در کنار مردم باشم

«ما از ابتدا تهران زندگی می‌کردیم. تابستان سال ۹۸، آخرهای طرح نرجس بود که ما چون اصالتا گیلانی بودیم، تصمیم گرفتیم که به این‌جا برگردیم. دقیقا ۵ ماه بعد هم دخترم شهید شد». خانم  «حاجی‌زاده» با این مقدمه به این سوال پاسخ می‌دهد که آیا دخترش نمی‌ترسید در آن زمان که این همه‎گیری فراگیر شده بود به بیمارستان برود: «اعلام رسمی ورود کرونا به ایران دقیقا همان روزی بود که من، نرجس را برای بستری به بیمارستان بردم. البته از حدود یک ماه جلوتر، او به من می‌گفت که یک نوع آنفلوآنزا در حال شیوع است که خیلی خطرناک است و باعث فوت افراد می‌شود. وقتی این مسئله را به من گفت، به او گفتم که شاید کرونا باشد. می‌گفت که خب باشد، ما باید به مردم خدمت کنیم و در هر شرایطی کنار مردم باشیم. اصلا هم نمی‌ترسید. بعد از این‌که احتمال شیوع جهانی کرونا از چین در رسانه‌ها مطرح شد، به او گفتم که دیگر نرو. حقوق خوبی هم که به تو نمی‌دهند و بیا این شغل را ترک کن. حتی به پدرش گفتم و حالم دقیقا شبیه به مادران در زمان جنگ‌تحمیلی بود که رزمنده‌ها به خط مقدم می‌رفتند و نگران بودند. تازه من آن موقع نمی‌دانستم که کرونا این‌قدر خطرناک است. با این حال به او می‌گفتم شغل‌های دیگری هست که برای تو بهتر است. همیشه جواب او یک جمله بود و به من می‎گفت که من پای تحصیلی که در رشته پرستاری داشتم، قسم خوردم و باید تا آن جایی که در توانم است، پای قسمم بایستم. کلا هم عاشق پرستاری بود و این‌طور نبود که من بگویم، نرو و او هم قبول کند. حتی با دست شکسته هم می‌رفت در بخش و می‌گفت شاید بیماری باشد که به حضور من در بیمارستان نیاز داشته باشد».

از کمک به کمپ‌های ترک‌اعتیاد  تا سرپرستی فرزند یتیم

کمک به دیگران در زندگی مرحوم «خانعلی‌زاده» نقش پررنگی داشته و فقط منحصر به پرستاری نبوده است. مادرش در این باره می‌گوید: «نرجس در دوران دانشجویی بچه‌ای را به سرپرستی قبول کرده بود. یک‎سال در ماه مبارک رمضان، طرح اکرام ایتام بود که تصمیم به این کار گرفت. بعد از این که نرجس فوت شد، من هزینه‌های آن بچه را قبول کردم. نرجس یک فرزند معنوی در اراک داشت که من راهش را ادامه دادم. علاوه بر این، هر ماه که به آخر می‌رسید و حقوقش واریز می‎شد، مقداری پول به حساب مادرم واریز می‌کرد. بعدش هم خواهش می‌کرد و مثلا می‌گفت که با آن ۲ تا مرغ، روغن، حبوبات

 و ... بخرید، ببرید برای نیازمندان. یا این که دم عید می‎شد، می‌گفت حواس‌مان به نیازمندان هم باشد. آن موقع بسته‌های معیشتی مثل الان مُد نبود. دوران کرونا بود که پخش بسته غذایی بین نیازمندان بیشتر مورد توجه قرار گرفت اما نرجس از قبل، این جور کارها را می‌کرد. همچنین یک جایی که خیلی دوست داشت به افراد آن‌جا کمک کند، کمپ‌های ترک اعتیاد بود و برای آن‌ها هم مواد غذایی از برنج و گوشت می‌گرفت و می‌برد».

در شیفت آخرش با سُرم به بیماران خدمت می‌کرد

از مادر این پرستار درباره روحیه و اوضاع دخترش بعد از ابتلا به کرونا می‌پرسم که می‌گوید: «من بعد از بستری شدن دخترم در بیمارستان، فقط یک روز او را دیدم. ما روز شنبه نرجس را بردیم بیمارستان تا بستری شود چون تنگی نفس داشت. آن شب حالش خوب بود. کمی با هم حرف زدیم. قشنگ غذایش را هم خورد. حتی موهایش را اجازه نداد که من ببافم و گفت که خودم می‌توانم. خیلی دختر متین و نجیبی بود و همه کارهایش را خودش انجام می‌داد. تا آخرین لحظه هم به فکر خانواده‌اش بود. این جمله‌اش یادم نمی‌رود که آن شب، کارت بانکی‌اش را به دست من داد و گفت که مامان، رمز این را که می‌دانی؟ گفتم آره. گفت حواست باشد برای ترخیص من از بیمارستان، بابا هزینه نکند ها، این توش پول هست. یعنی تا این حد عزت‌نفس داشت و آرامش خانواده برایش مهم بود. فردایش گفتند که باید برود بخش مراقبت‌های ویژه. در آنجا به دستگاه وصلش کردند، روز بعد هم اینتوبه شد و روز سه‎شنبه هم شهید شد. این اتفاق خیلی به سرعت افتاد. در این سال‌ها، یک وقت‌هایی دلتنگی‌های مادرانه باعث می‌شود که از او گلایه کنم و به او بگویم که نرجس، اگر شیفت آخر را نمی‌رفتی و به حرف من گوش می‌دادی، شاید این اتفاق نمی‌افتاد. چون قبل از رفتن به شیفت آخر، حالش خوب نبود و بدنش سست بود، سرفه‌های خشک و تنگی نفس داشت. به من که چیزی نگفته بود ولی بعدها همکارانش می‌گفتند که روز آخر دو بار بی‌حال شده بود و بهش سرم زدند تا سرحال شده است. هرچه قدر هم به او می‌گفتند که برو خانه، می‌گفته که نه، بیمار زیاده و به من نیاز است. بنابراین شیفت آخرش را کامل در بیمارستان مانده بود».

محال بود یک شب برای غذادادن به حیوانات بی‌پناه به ساحل نرود

«خانه ما نزدیک دریاست. الان از همین پارکی که آمدم و دارم از آن‌جا با شما صحبت می‌کنم، دریا دیده می‌شود. بعدازظهرها که می‎شد، دقیقا همین موقعی که دارم با شما صحبت می‌کنم، محال بود که نرجس به ساحل برای غذا دادن به حیوانات بی‌پناه نیاید. حتی از گوشه غذای خودش می‎زد و کمتر می‌خورد و غذاهای اضافه ما را هم جمع می‌کرد و غروب‌ها به لب دریا برای حیوانات بی‌پناه می‌برد». مادر «نرجس» ادامه می‌دهد: «من و پدرش که روی او حساسیت زیادی داشتیم، می‌گفتیم که این کار را نکن، چون خطرناک است و ممکن است تو را گاز بگیرند. او می‌گفت مثلا به سگ یک‎بار غذا بدهید، حتی اگر از گرسنگی بمیرد، به شما آسیب نمی‌زند. کلا یک حس و نگاه قشنگی به زندگی و همه چیز داشت و لطافت و مهربانی که هیچ‌گاه از ذهن اطرافیانش پاک نمی‌شود. بارها می‎شد که می‌دیدم مثلا در شیشه آب‌معدنی یک ذره آب مانده، خیلی‌ها آن را همین‌طور می اندازند در سطل زباله، ولی او می‌رفت و یک درخت پیدا می‌کرد و آن آب را هرچند کم بود، خالی می‌کرد پای درخت و بعد بطری را می‌انداخت در سطل زباله. حواسش به این جور مسائل، خیلی بود».

نرجس را به آرزویش رساندیم

از خانم «خانعلی‌زاده» درباره آرزوهای دخترش می‌پرسم که می‌گوید: «من یک هزارم شخصیت او را نمی‌توانم در این چند دقیقه برای شما توصیف کنم. یکی از آرزوهای نرجس این بود که دختربچه‌ای را از شیرخوارگاه به سرپرستی قبول کند و او را بزرگ کند و اسم او را هم بگذارد، باران. او این راه را برای ما گذاشت اما خودش رفت. ما هم پیگیر آن آرزو شدیم و الان ۲ سالی می‌شود که به لطف خدا، آن را برآورده کردیم». از او می پرسم که آیا به جز نرجس، فرزند دیگری هم داشته که می‌خندد و می‌گوید: «من یک پسر ۲۰ ساله هم دارم که الان آتش‌نشان شده است. متاسفانه یا خوشبختانه، نمی‌دانم چرا بچه‌های من این‌قدر دنبال شغل‌هایی می‌روند که خطرات زیادی دارد».

یادگاری‌های نرجس را به یک موزه در قائم‌شهر دادم

او درباره ماجرای جالب اهدای وسایل این پرستار به یک موزه می‌گوید: «بعد از شهادت نرجس، من وسایل او را نگاه می‌کردم و حسرت می‌خوردم که این وسایل چه می‌شود و تکلیف آن‌ها چه خواهد شد. نمی‌دانم اما خیلی زود شرایط به گونه‌ای شد که شاید خودش برنامه‌اش را چیده بود چون به دو هفته نکشید که ما رفتیم یک روستایی در قائم‌شهر. من در آن‌جا دیدم که یک شهید گمنام دفن است و اطرافش هم غرفه‌های لباس‌های شهدا، حتی یک دکمه، یک لنگه پوتین و ... است. فضای خیلی معنوی داشت. به مسئول آن‎جا گفتم که می‌شود وسایل نرجس را هم این‎جا بگذاریم، گفتند با جان و دل می‌خواهیم. دیگر من هم از خداخواسته، یکسری وسایل او مثل روپوش و شلوار بیمارستانش و خیلی از وسایل دیگرش را به آن‌جا بردم. یک غرفه هم در موزه خوش‌نامان کادر درمان در تهران هست که مثلا انگشتر و یکسری وسایلش آن‌جاست.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهترین موسسه انجام پایان نامه در تهران
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • افتتاح سالن بانوان زرند به زودی
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • آیا زن باید برای کار خانه حقوق بگیرد؟
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در مقابل آسمان شیراز
  • یک بام و دو هوای مدیران فارس در قبال آسمان شیراز
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه