Web Analytics Made Easy - Statcounter

با نزدیک شدن به فصل سرما و شروع  انواع آنفلوآنزا ها برخی ترجیح می دهند با زدن واکسن آنفلوآنزا خود را در مقابل برخی از زیر گروه های این بیماری ایمن کنند؛ هر چند که درصد ایمنی در پاییز و زمستان جای علامت سوال بوده و گاهاً با درصد های مختلف یاد می شود اما به هر حال عامل مهمی برای فرار از برخی از انواع آنفلوآنزا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ با نزدیک شدن به فصل سرما و شروع  انواع آنفلوآنزا ها برخی ترجیح می دهند با زدن واکسن آنفلوآنزا خود را در مقابل برخی از زیر گروه های این بیماری ایمن کنند؛ هر چند که درصد ایمنی در پاییز و زمستان جای علامت سوال بوده و گاهاً با درصد های مختلف یاد می شود اما به هر حال عامل مهمی برای فرار از برخی از انواع آنفلوآنزا است.

البته باید توجه داشت که این واکسن در مقابل سرماخوردگی ها سلاحی بی اثر است و راه پیشگیری به حساب نمی آید؛ در این میان این واکسن برای کسانی که بیماری های زمینه ای چون دیابت، عارضه های قلبی و ریوی و ... دارند، اهمیت بیشتری داشته و مورد توجه است؛ هر چند در سالیان گذشته تزریق این واکسن حتی توسط برخی از افرادی که تزریق برای آن ها توصیه می شده است، جدی گرفته نمی شد اما امسال با توجه به بیماری کرونا شرایط متفاوت است.

واکسن آنفلوآنزا به گفته پزشکان تاثیری در بیماری کرونا ندارد اما با توجه به اینکه یک عطسه و یا یک سرما خوردگی ساده نیز در این روزها مورد توجه عموم جامعه است، تلاش می شود حتی شخص در معرض یک سرماخوردگی ساده هم قرار نگیرد، بنابریاین انتظار می رود شرایط تغییر کند و تقاضا برای این واکسن نسبت به سال های گذشته به صورت قابل توجهی افزایش یابد.

افزایش تقاضا بسیار آشکار است و به این دلیل است که قبل از توزیع این واکسن خبرها از دسته بندی و در نظر گرفتن اولویت ها و قیمت های مختلف در این داستان حکایت دارد؛ اما همیشه تجربه ای وجود دارد که در این هنگام، شرایط در بازار با آنچه در ویترین خبرها گفته می شود، متفاوت است و بازار سیاه، واسطه و دلال خیلی سریع خود را به جایی که تقاضا برای آن وجود دارد می رساند؛ البته عجله و تعجیل مردم هم کافی است تا یک کالا و یا خدمات با چند برابر قیمت به دستشان برسد.

*جلسات مکرری در خصوص واکسن آنفلوآنزا در مجلس تشکیل شد

زهرا شیخی مبارکه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز در خصوص پیگیری های مجلس در زمینه واکسن آنفلوآنزا اظهار کرد: جلسات مکرری در مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث واکسن داشتیم؛ کمتیه دارو و غذا که هر هفته جلسات ویژه در خصوص واکسن کرونا و آنفوآنزا دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن آنفلوآنزا یکی از مواردی است که زمان خاص خود را می خواهند و زمان طلایی آن اکنون است که باید از 15 شهریور توزیع می شده است.

وی افزود: قراردادهای خرید این واکسن بسته شده و توزیع آن در حال انجام است.

در این میان، تقاضا با توجه به جو روانی ایجاد شده برای این واکسن به شدت افزایش پیدا کرده است به یکی از داروخانه های سطح شهر مراجع کردیم تا وضعیت تقاضا و عرضه این واکسن را در بازار بررسی کنیم.

*سال گذشته مرداد و شهریور واکسن آنفلوآنزا توزیع شده بود

 

بنی طبا، یک مسئول فنی داروخانه در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: سال گذشته واکسن آنفلوآنزا با قیمت 34 تا 45 هزار تومان متغییر به فروش می رسید و تقاضا برای آن وجود داشت؛ سال گذشته به صورت سهمیه ای و هر شرکت 10 تا 12 واکسن به داروخانه می داد و تقاضا برای آن وجود داشت.

مسئول داروخانه ادامه داد: البته چون همه داروخانه ها این واکسن را داشتند مشکلی نبود و توزیع می شد؛ البته در آخرین روزها شاید کسانی هم بودند که نتوانستند واکسن را تهیه کنند.

بنی طبا با بیان اینکه سال گذشته در ماه های مرداد و شهریور توزیع شده بود و پخش شده بود، گفت: اما امسال تا کنون هنوز هیچ واکسنی توزیع نشده است و هیچ دستورالعملی هم فعلاً ابلاغ نشده اما شایعات زیاد است.

البته در کف بازار، بازار خرید فروش این واکسن بسیار داغ است برخی از واکسن 180 هزار تومانی که از توزیع سال گذشته است در بازار وجود دارد، هر چند که ممکن است تاریخ گذشته باشد، صحبت می کنند و همچنین ثیت نام برای گرفتن واکسن و پرداخت پیش پرداخت و به شکل های دیگر حرف و حدیث هایی است که گفته می شود حتی برخی مدعی هستند در فضای مجازی نیز این تبلغات وجود دارد.

*هنوز هیچ واکسنی توزیع نشده است

 

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: تا کنون هنوز هیچ واکسن آنفلوآنزایی به دست دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها نرسیده و واکسن ها در تهران بوده اما هنوز توزیع نشده است؛ پروتکلی ارائه شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: واکسن به صورت یک مرحله ای به دانشگاه های علوم پزشکی ارائه نخواهد شد و در چندین مرحله و در زمان های مختلف این کار صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه بر اساس دستورالعملی که برای این واکسن به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شده و بر اساس اولویت ها اقدام به توزیع خواهد کرد؛ هنوز هیچ زمانی برای توزیع واکسن به دانشگاه ها اعلام نشده است.

نجیمی خاطرنشان کرد: مردم باید دقت کنند که زدن واکسن آنفلوآنزا برای زدن همه گروه ها به هیچ وجه لازم نبوده و واکسن آنفلوآنزا هیچ ارتباط و یا پیشگیری از بیماری کوید19 ندارد؛ بهتر است این واکسن طبق سنوات گذشته برای گروه های در معرض خطر، گروه های دارای اولویت و گروه هایی که به سبب شغلی در معرض خطر هستند، استفاده شود.

آرش نجیمی عنوان کرد: جمعیت عادی مانند سال های گذشته هیچ نیازی به تزریق واکسن ندارند؛ هجمه ای که امسال ایجاد شد، به دلیل خواست عمومی است اما این خواست عمومی اصلاً منطقی نبوده و واکسن آنفوآنزا ارتباطی با کرونا ندارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه بیان کرد: سال گذشته حجم واردات واکسن بسیار کمتر از امسال بود و به استان ها هم در حد چند صد هزار می رسید و همین چند صد هزار هم در استان اصفهان مازاد آمد و ما واکسن هایی داشتیم که برای آن درخواستی نداشتیم.

یکی از شایعاتی که بسیار در بازار شدت گرفته و فرصت سودجویی ایجاد کرده است؛ فروش واکسن از سال های گذشته در بازار است، آرش نجیمی در این باره اظهار کرد: اصلاً این چننین مطلبی صحت ندارد و توزیع ها مشخص است؛ اصلاً واکسن آنفلوآنزا سال گذشته به درد امسال نمی خورد و مربوط به همان سال است.

در هر حالی که همچنان توزیع این واکسن به تاخیر می افتد و در حالی که روزهای پایانی شهریور آخرین وعده از توزیع آن بوده است و باز هم عملی نشده اما در مقابل از لحاظ روانی در سطح جامعه به جایگاهی رسیدیم که درصد بالایی از مردم خواستار تزریق این واکسن هستند؛ تفکری که برای فرار از کرونا و البته فرار از آنچه که شبیه به این بیماری است بوجود آمده است.

در مقابل با اینکه زمان زیادی هم از توزیع این واکسن گذشته است اما آگاهی بخشی و تغییر باورهای غلط در سطح جامعه آنگونه که نیاز بوده مورد توجه قرار نگرفته است تا ما شمارش معکوس یک تقاضا وحشتناک برای این واکسن را شاهد باشیم.

شاید با این جو دور از انتظار نباشد که در هر شهر و روستا شاهد بازارها و خیابان های ناصر خسرویی باشیم و فرصت طلبان و سودجویان یکبار دیگر فرصت را مغتنم شمارند و از این حجم تقاضا سوء استفاده کنند؛ اتفاقی که باید قبل از آن که با آن رو به رو شویم چاره ای برای ان اندیشیده شود؛ البته به نظر می رسد نقش مردم هم در این میان و همراه نشدن با جوهای روانی در این میان پر اهمیت باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسن آنفلوآنزا انواع آنفلوآنزا برای این واکسن دانشگاه ها علوم پزشکی سال گذشته صاحب نیوز هنوز هیچ گروه ها برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند جوجه کشی، پرورش و بسته بندی گوشت هزاران اردک (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرآیند پخت 3600 اردک کبابی در رستوران مشهور پکنی (فیلم) حملات بی‌امان اردک شجاع به یک شاهین در آب (فیلم) طرز پخت اردک در تنور به روش آشپز مشهور آذربایجانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش هزاران مرغ پاگنده و محلی توسط کشاورزان شرق آسیایی (فیلم)
  • نمایی از صید و فرآوری هزاران تن ماهی مرکب در یک کشتی غول پیکر (فیلم)
  • بیتا فرّهی؛ مهشید به هامون پیوست...
  • ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل توزیع شد
  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • چگونه کشاورزان آمریکایی میلیون‌ها قرقاول را پرورش می‌دهند (فیلم)
  • فرآیند جوجه کشی، پرورش و بسته بندی گوشت هزاران اردک (فیلم)
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • خسرو تئاتر ایران از راز یک هنر شریف نوشت
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد | اتفاق عجیب در اقتصاد ایران