Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بر اساس طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی مجلس شورایی تحت عنوان «شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی» در کشور راه اندازی می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید جواد ساداتی نژاد در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: متاسفانه تا کنون در جلسات تعیین قیمت خرید تضمینی برای محصول کشاورزی مثل گندم خود کشاورز حضور نداشت بلکه دیگران برای تولید کننده تصمیم می گرفتند لذا در این شرایط خیلی وقت ها تعیین قیمت عادلانه انجام نمی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: عمدتا اعتراض کشاورزان نیز طی این سال ها به همین موضوع بوده که چرا در تعیین قیمت محصولات تولیدی خود حضور ندارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات اساسی کشاورزی دارای 9 عضو است.

وی افزود: سه عضو از دولت (جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه)، سه نفر کشاورز خبره و سه تشکلی که ذی مدخل در حوزه کشاورزی هستند مثل سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی، اتحادیه تعاونی های روستایی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و در ضمن دو نماینده از کمیسیون کشاورزی نیز به عنوان ناظر در این شورا حضور دارند.

ساداتی نژاد بیان داشت: این شورا می تواند قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی را واقع بینانه تعیین کند.

وی ادامه داد: در این قانون آمده قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی باید بر اساس هزینه های واقعی و سود متعارف برای کشاورز تعیین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: سه کشاورز خبره ای که عضو این شورا هستند یکی بنیاد ملی گندمکاران است.

وی افزود: این شورا مربوط به همه محصولات کشاورزی است ولی به دلیل راهبردی بودن گندم در بحث امنیت غذایی و اقتصاد کشور بنیاد ملی گندمکاران نیز جزء اعضای این شوراست.

ساداتی نژاد اظهارداشت: این فضای که برای تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در کشور وجود دارد از ابتدا همیشه وزیر جهاد کشاورزی قیمتی که برای گندم پیشنهاد داده قیمت درستی بوده ولی شورای اقتصاد نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی به عنوان حامی کشاورزان و بخش کشاورزی در کشور رئیس این شوراست مضاف بر این خود تولید کننده هم در فرآیند قیمت گذاری حضور پیدا می کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: همچنین قیمتی هم که در شورا تعیین می شود مبتنی بر رای گیری است.

وی افزود: یکی از بندهای که در این اصلاحیه آورده شده اینکه نرخ خرید تضمینی محصولات زراعی سال 1399 -1400 باید بر اساس این اصلاحیه تعیین شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس محصولات اساسی کشاورزی خرید تضمینی محصولات قیمت خرید تضمینی تعیین قیمت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در برنامه تلویزیونی گفت: در اوایل دهه ۹۰ وقتی مشکلی در زمینه مایحتاج مردم در حوزه کشاورزی، پروتئین و ... پیش می‌آمد ۳ نهاد متولی بودند و از این روز مجلس یازدهم تلاش کردیم مدیریت واحدی را اجرایی نمایین و ر حوزه کشاورزی و تامین گوشت فقط وزارت جهاد کشاورزی پاسخگو است.

او افزود: در این مجلس مصوب شد که نقشی را به عهده سندیکا‌ها و انجمن‌های صنفی که مرتبط با کشاورزان است بدهیم، اما اکنون باز هم کشاورزان گلایه‌مند هستند و دلیل آن نیز تورم و افزایش هزینه‌های تولید طی سال‌های گذشته است که کشاورز را با مشکلاتی برای تامین درآمد مواجه کرده است.

آقای یوسفی می‌گوید: توجه به بخش کشاورزی در خوزستان با تولید ۱۷ و نیم میلیون تن محصولانت باغی و زراعی که با فاصله از استان‌های دیگر است یعنی توجه به پیشران‌های اقتصاد و قطعا توجه به کشاورزی هم باعث پیشرفت و تامین کالا‌های اساسی و امنیت غذایی است و هم معیشت کشاورز استان را تامین می‌کند.

تکمیل می‌شود...

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالا‌های اساسی وارداتی با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی تخلف است
  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • راهنمای خرید مانیتور ال جی و سامسونگ
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد