Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-25@17:51:03 GMT

واکسن آنفلوآنزا هنوز به ایران نرسیده است!

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۹۳۰

واکسن آنفلوآنزا هنوز به ایران نرسیده است!

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حیدر محمدی مدیر کل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی کشور درمورد تاخیر در واردات واکسن آنفلوآنزا به کشور گفت: بخشی از واکسن‌ها وارد کشور شده و امیدواریم که همه محموله‌ها تا آخر مهر ترخیص و توزیع شود، ولی ما تلاش می‌کنیم تا هفته‌ اول مهر بیشتر توزیع‌ها انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی در ادامه درباره بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: بهتر است تزریق واکسن در مهر و آبان انجام شود. البته این واکسن تا آخر اسفند امسال قابلیت مصرف خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود افزایش نرخ ارز احتمال افزایش قیمت واکسن مذکور وجود دارد، بیان کرد: وقتی دارو تولید داخل است با قیمت مناسب توزیع می‌شود و اگر قرار باشد داروی خارجی مشابه آن با مقدار مختصر وارد شود، با ارز نیمایی وارد می‌شود. درحقیقت نمونه وارداتی داروی تولید داخل ارز نیمایی می‌گیرد. البته بخشی از مواد جانبی دارو هم ارز نیمایی می‌گیرد که تاثیر مختصری بر روی قیمت دارو خواهد داشت.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت نیز امروز در گفتگو با خبرنگاران درباره علت دیر رسیدن واکسن آنفلوآنزا به کشور توضیح داد: ما در ابتدا مشکلی در رابطه با تهیه ارز داشتیم و این مشکل حل شد اما تحریم‌ها برای ورود این واکسن‌ها به داخل کشور، ما را با مشکل مواجه کرده است.

لاری در ادامه با بیان این که واکسن‌هایی که الان وارد کشور شده است هلندی هستند و از هلند وارد شده‌اند، گفت: این واکسن ۳۰ تا ۶۰ درصد می‌تواند ایمنی‌سازی کند و این طور نیست که از آن برای همه مردم استفاده کنیم.

‌بالاخره واکسن آنفلوآنزا به ایران وارد شده است؟  ایران واکسن آنفلوآنزا را از کدام کشور وارد کرده است؟ | خرید واکسن کرونا از شرکتی با مالکیت ۱۸۰ کشور! کد خبر 551072 برچسب‌ها بیماری - آنفلوآنزا واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری آنفلوآنزا واکسن واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست

گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۳ را با جزئیات منتشر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده برتر کشور طی سال 1402 را با جزئیات منتشر کرد و شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه در صدر این لیست قرار دارند.

برای مشاهده 100 واردکننده‌های برتر سال 1402 اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • واردات گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • وزیر کار : حقوق کارگران هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا