Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@14:55:26 GMT

هفدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۱۹۳۲

هفدهمین سفر استانی رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل

به گزارش افکارنیوز،

 غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی در هفدهمین سفر استانی خود، روز پنجشنبه هفته جاری در رأس یک هیأت عالی‌رتبه قضایی به استان اردبیل سفر خواهد کرد.

گفتنی است، از فروردین ۹۸ تا شهریور ۹۹، رئیس قوه قضاییه و هیأت عالی قضایی همراه ایشان برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم به ۱۶ استان کشور سفر کرده‌اند و استان‌های دیگر نیز مقاصد بعدی سفر‌های آیت‌الله رییسی و مسؤولان عالی رتبه قضایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قوه قضائیه اردبیل غلامحسین اسماعیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۱۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید

شورای فدراسیون روسیه یا به عبارتی همان مجلس اعلای پارلمان روسیه در نشست روز چهارشنبه خود به اتفاق آرا به انتصاب ایرینا پودنوسوا به عنوان رئیس دیوان عالی این کشور رأی داد.

به گزارش یورونیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هفته گذشته خانم پودنوسوا ۷۰ ساله را برای این سمت معرفی کرد.

ایرینا پودنوسوا، در سال ۱۹۷۵ میلادی به همراه ولادیمیر پوتین از دانشگاه دولتی لنینگراد فارغ التحصیل شد. او که از سال ۲۰۲۰ میلادی در دیوان عالی روسیه حضور داشته است، در ماه ژوئیه همان سال به عنوان معاون رئیس دیوان در این نهاد قضایی منصوب شد.

پس از درگذشت ویاچسلاو لبدف ۸۰ ساله، رئیس قبلی دیوان عالی روسیه در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ (۴ اسفند)، پست ریاست دیوان خالی شد. نا گفته نماند که آقای لبدف از سال ۱۹۸۹ این سمت را بر عهده داشت.

در روسیه دوره‌های ریاست بر دیوان عالی قضایی در بازه‌های زمانی شش ساله تعریف شده است.

خانم پودنوسوا در روز اول آوریل و تنها پس از مشورتی ده دقیقه‌ای، از سوی هیات از قضات برای این پست ریاست معرفی شد.

دمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و رئیس حزب روسیه متحد، در حال ادای احترام به پیکر ویاچسلاو لبدف در تاریخ ۲۸ فوریه ۲۰۲۴آسوشیتدپرس

دیوان عالی روسیه

دیوان عالی روسیه، به عنوان بالاترین و آخرین مرجع قضایی در پرونده‌هایی است که در دیگر دادگاه‌های روسیه به نتیجه نرسیده‌اند و شامل ۱۷۰ قاضی است که توسط هیاتی ۱۳ نفره از قضات ارشد نظارت می‌شود.

با وجود آن‌که این دیوان قدرت به چالش کشیدن احکام ریاست جمهوری و لوایح پارلمانی را در دادگاه قانون اساسی دارد، اما همچون یک نهاد تشریفاتی عمل می‌کند.

از احکام جنجالی‌تر آن می‌توان به افراطی دانستن «جنبش بین‌المللی دگرباشان جنسی» اشاره کرد. این دیوان همچنین قوانین جدید سانسور را با قانون اساسی منطبق دانسته و دستور به انحلال یکی از قدیمی‌ترین گروه‌های حامی حقوق بشر روسیه تحت عنوان گروه مموریال داده است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • رئیس‌جمهور وارد سمنان شد
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید
  • اردوی تیم گلبال در اردبیل برپا شد
  • مسوولان قضایی استان تهران در ماه آینده ۱۳ دیدار مردمی خواهند داشت
  • اژه‌ای: باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود/ باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم
  • باید با اقتضائات زمان در دستگاه قضایی تحول داشته باشیم