Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپیده طیب قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: ۶۰۰ کلاس درس تا پایان امسال آماده بهره‌برداری و تحویل به آموزش و پرورش است و با جایگزینی 5 مدرسه به جای مدارس خشت و گلی در استان همه مدارس خشتی از آذربایجان‌غربی برچیده می‌شوند.

وی ادامه داد: ۴۲۷ طرح مدرسه‌سازی با ۲ هزار و ۴۲۴ کلاس درس و زیربنای ۳۳۵ هزار مترمربع در استان در حال احداث است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی بیان کرد: سال گذشته سیستم گرمایشی ۳۱۹ مدرسه با یک هزار و ۴۴ کلاس درس استانداردسازی شد و امسال ۸۰۳ مدرسه با یک هزار و ۲۵۹ کلاس درس در دست اجراست.

طیب قاسمی در زمینه اجرای طرح آجر به آجر و گسترش فرهنگ مدرسه سازی، تصریح کرد: این طرح اقدام مشارکت جمعی در زمینه ساخت مدارس است که می‌توان از آن به عنوان بسته تحولی نوآورانه در توسعه فضاهای آموزشی نام برد.

وی با بیان اینکه از شروع فعالیت این طرح بیش از 5 هزار نفر در آن مشارکت داشته‌اند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا روز اربعین هزینه بازسازی مدرسه یک کلاسه "مرانه" سردشت که در سامانه مهر مدرسه برای کمک‌های مردمی با اعتبار ۱۸۸ میلیون تومان ثبت شده، جمع‌آوری شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه احداث یک مدرسه ۶ کلاسه در ایواوغلی خوی در قالب این طرح، بیان کرد: این مدرسه با همکاری شهرداری و هیات‌های مذهبی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰۵ کلاس درس در قالب ۲۴۵ مدرسه به صورت مشارکتی با خیّران مدرسه ساز در استان در حال احداث است، گفت: سال گذشته ۸۷۰ میلیارد ریال توسط خیّران برای مدرسه سازی در استان کمک شد.

طیب قاسمی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌غربی دارای 5 هزار و ۸۰ مدرسه با ۶۲۰ هزار دانش‌آموز است که ۳۰ درصد مدارس استان نیازمند مقاوم سازی هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان غربی مدرسه کلاس درس آموزش و پرورش آذربایجان غربی کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد

نوبخت اژدری عزم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم را جدی ذکر کرد و گفت: این طرح‌ها در حال حاضر با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که به تدریج تکمیل شده و در چند مرحله تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

او افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۹۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و ۱۲ هزار و ۶۰۰ تن نیز به توان تولید بخش استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزایش ظرفیت واحد‌های تولید کشاورزی استان را رویکرد جدید سازمان تحت مدیریت خود اعلام و اضافه کرد: بررسی کارشناسی نشان می‌‍دهد که ۲۹ طرح مهم کشاورزی استان شرایط فنی و کارشناسی لازم برای تحقق این هدف را دارند.

اژدری اظهار کرد: با افزایش ظرفیت این طرح‌ها نیز برای تعداد ۹۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده و توان تولید بخش نیز به میزان ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

او همچنین افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص تکمیل و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین در سطح ۲۹ هزار هکتار صورت گرفته که پس از بهره‌برداری از این پروژه کلیدی و مهم، به میزان یک میلیون تن به مجموع تولیدات کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۵ هزار نفر را از جمله مزیت‌های این طرح ذکر کرد و گفت: عملیات تکمیل این طرح نیز با اختصاص بودجه مورد نیاز آغاز شده است.

اژدری در ادامه توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای را از جمله رویکرد‌های جدید توسعه بخش کشاورزی در این استان طی سال جاری اعلام کرد و افزود: در این زمینه تکمیل و آغاز بهره‌برداری از ۴۱۲ هکتار واحد گلخانه در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌های گلخانه‌ای در سال جاری ۵۶ هزار تن به میزان تولیدات کشاورزی استان افزوده شده و برای تعداد یک هزار و ۳۷۰ نفر به صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.

اژدری فعال سازی ۳۸ واحد راکد و نیمه‌فعال، توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی، احداث باشگاه ورزشی، توسعه کشت متراکم گلخانه‌ای و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های اولویت‌‍دار سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای نیل به اهداف شعار سال عنوان کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۱۴۷ طرح کشاورزی استان اردبیل امسال به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل احداث می‌شود
  • ۴۲۴ پروژه آموزشی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در اردبیل پیش بینی شده است
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • ۳۵۰ هزار خیّر در آذربایجان‌غربی با کمیته امداد همکاری دارند
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه روستای سندحمزه شهرستان دشتیاری