Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست فدراسیون دوومیدانی گفت: اگر از دوومیدانی حمایت شود، مطمئناً در رشته‌های دیگر هم چه در بُعد همگانی و چه در بُعد قهرمانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

مهدی مبینی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت دوومیدانی در دوره سرپرستی‌اش گفت: از زمانی که حکم سرپرستی گرفتم اولین گامی که برداشتیم، از سایت جدید فدراسیون را رونمایی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه ملی دوومیدانی را در فاصله 45 روز راه‌اندازی کردیم. این سامانه محاسن زیادی دارد. یک بانک اطلاعاتی است که فدراسیون جهانی در ارزیابی‌هایش آن را لحاظ می‌کند و به هر حال یک آیتمی هست که فدراسیون دوومیدانی در آن سامانه ملی می‌تواند جمعیت ورزشی، داوران، مربیان، ورزشکاران، قهرمانان، رزومه آنها ارزیابی کند. بحث داخلی، استعلام‌ها  آنلاین هستند که باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود  و در فدراسیون آن را شروع کردیم که استقبال خوبی از آن شد. این سامانه ملی دوومیدانی رفته رفته جا خواهد افتاد.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات ما راه‌اندازی شورای فنی است که برای اولین بار یک بانو به این شورا اضافه شد، دو رئیس هیئت اضافه شد که تصمیم‌گیری‌ها با استفاده از خرد جمعی است تا تصمیم‌گیری‌هایی مطلوبی برای دوومیدانی گرفته شود. دوومیدانی 24 ماده دارد و یک رشته بسیار فنی است و اگر تعداد افراد بیشتر باشد در نتیجه تصمیم‌گیری مطلوب‌تری رخ می‌دهد. همچنین دو الی سه اردوی داخلی برای احسان حدادی در جزیره کیش داشتیم، یک اردو برای بهنام شیری داشتیم. هر چند که قبل از اینکه دو اردوی داخلی برای بهنام شیری داشته باشیم، سه، چهار ماه رسولی در اردوی بلاروس حضور داشت اما  به دلیل لغو پروازها به واسطه شیوع ویروس کرونا، دیر به کشور بازگشت.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی اظهار کرد: قدم بعدی در فدراسیون برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بود. شروع مسابقات ما از جایزه بزرگ بود. با توجه به محدودیت‌های کرونایی کار بسیار سخت بود اما خدا را شکر انجام شد. مرحله اول و دوم لیگ را هم در دو بخش آقایان و بانوان برگزار کردیم. بعد از هشت الی 9 سال هم مسابقات جوانان باشگاهی کشور را راه‌اندازی کردیم که در دو مرحله انجام می‌شود. این مسابقات ویژگی‌های خاص خودش را داشت. این که قرارداد ورزشکاران نسبت به سال قبل رشد چشم‌گیری داشت و تعداد تیم‌ها هم در بخش آقایان و بانوان افزایش یافته بود. 12 رکورد ملی تاکنون در رده‌های مختلف سنی ملی و باشگاهی جابه‌جا شده است.

مبینی تأکید کرد: در یک هفته یا 10 روز آینده مرحله سوم لیگ را برگزار خواهیم کرد و بعد از یک هفته مرحله نهایی لیگ جوانان را برگزار می‌کنیم. در این مدت به لحاظ بازسازی مجموعه آفتاب انقلاب کارهای خوبی صورت گرفت. حدود یک سال بود که در بحث آب مشکلاتی وجود داشت، چمن و فضای سبز این مجموعه و همچنین اتاق نگهبانی‌اش هم مشکل داشت که  خدا را شکر همگی حل شدند. رسیدگی به سیستم هواساز مجموعه، نور، صوت، تجهیزاتی که باید برای مسابقات انجام شود. یک‌سری تغییرات روی دستگاه فتوفینی صورت گرفت که به اذعان کارشناسان خبره دوومیدانی که با آنها صحبت داشتیم، اکثراً نظرشان این بود که کیفیت مسابقات به لحاظ فنی و کیفی بهتر از سال گذشته بوده است.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی در مورد وضع دوومیدانی بانوان اظهار کرد: بانوان ما رشد قابل ملاحظه‌ای داشتند. اگر بخواهیم ارزیابی کنیم نسبت به آقایان رشدشان قابل ملاحظه‌تر بوده، کمااینکه دیدیم رکوردهایی که جابه‌جا شد، در بین بانوان کم سن و سال بود. در رده سنی نوجوانان و جوانان رکوردهای ملی بزرگسالان جابه‌جا شد. زهرا عرب رستمی رکورد ملی پرتاب چکش را زد، ریحانه مبینی بعد از 45 سال رکورد پرش طول را زد، سارینا ساعدی در پرش سه گام در جایزه بزرگ رکورد ملی جوانان را ارتقا داد و در بزرگسالان اول شد. رکوردهای ثبت‌ شده این نوید را می‌دهد که ما نوجوانان و جوانان بسیار مستعد در بخش بانوان داریم و می‌تواند آینده درخشانی داشته باشند که مستلزم برنامه‌ریزی مدون و نظارت و کنترل صحیح است.

وی بااشاره به حضور دانشگاه آزاد اسلامی  در لیگ دوومیدانی بانوان گفت: دانشگاه آزاد سال گذشته هم در لیگ اول شد، این دانشگاه یک تیم منسجم و قدرتمند دارد. هدایت تیم بانوان آن برعهده سپیده توکلی است که از قهرمانان به‌نام آسیا و مربیان ارزنده تیم ملی است. امسال هم تیم خوبی  در  مسابقات دارند، البته گویا یکی دو نفر دچار آسیب‌دیدگی شدند که امیدوارم تا مرحله سوم بتوانند امتیازات از دست رفته را جبران کنند و  قهرمان شوند. اگر قهرمان هم نشوند از تیم خوب دانشگاه آزاد اسلامی هیچ چیز کم نخواهد شد.

مبینی در پاسخ به این سوال که شورای عالی ورزش و مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به ورزش‌های مدال‌آور و پایه و مادر دارد عملکرد آنها را  چطور ارزیابی می‌کنید، عنوان کرد: دوومیدانی یک رشته مدال‌آور است. ما امیدواریم همان‌طور که آقای لشگری در دانشگاه آزاد تمام قد پشت قهرمانان دوومیدانی در دو بخش آقایان و بانوان بودند، این حمایت‌ها تداوم داشته باشد. سال آینده تیم‌ها به ویژه در بخش آقایان خیلی کیفی‌تر به مسابقات اعزام شوند. از طرفی امیدوارم در سال آینده در رده سنی جوانان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی هم تیم‌داری کنند. اگر تمرکز دانشگاه آزاد اسلامی روی رشته‌های پایه مثل دوومیدانی باشد، دوومیدانی با توجه به تعدد ماده‌ها می‌تواند کمک شایانی به ورزش کشور کند. اگر از دوومیدانی حمایت شود، مطمئناً در رشته‌های دیگر هم چه در بُعد همگانی و چه در بُعد قهرمانی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

 

وی در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: در بحث انتخابات دوومیدانی منتظر اعلام وزارت ورزش هستیم. به هر حال انتخابات فرآیند خودش را دارد. بعد از اینکه نامزدها ثبت‌نام کردند جلساتی تشکیل شد. یک مراحل تطبیق شرایط مدیریتی دارد و بعد از آن مرحله استعلام‌های نظارتی است. بعد از آنکه استعلام‌ها صورت گرفت و وزارت ورزش به ما اعلام کرد، ما در اولین فرصت شرایط برگزاری انتخابات را مهیا می‌کنیم. من از جنس خانواده دوومیدانی هستم. باعث افتخارم بوده که در این مدت در خدمت قهرمانان عزیز دوومیدانی بودم که واقعاً جامعه‌ای هستند که کمترین توقع را دارند. امیدوارم به زودی هم انتخابات فدراسیون برگزار شود. با توجه به محدودیت‌های کرونایی امیدوارم هر چه سریعتر شرایط برگزاری مجمع فراهم شود. 

وی در مورد برگزاری اولین مسابقه برون مرزی گفت: مسابقات برون‌مرزی و کسب سهمیه المپیک از آذرماه شروع می‌شود. طبق تقویمی که فدراسیون جهانی اعلام کرده مسابقات آسیایی در ماه دی و بهمن برگزار می‌شود که البته کشور میزبان هنوز مشخص نیست، ولی احتمالاً چین خواهد بود. رقابت‌های ساحلی آسیا هم در فروردین‌ماه سال آینده خواهد بود. مسابقات نوجوانان آسیا به احتمال قوی در اواخر اسفند برگزار می‌شود.  فدراسیون طبق تقویم کار خودش را انجام می‌دهد. مسابقات برون‌مرزی دیگری هم خواهد بود که با توجه به شیوع کرونا هنوز وضعیت‌شان مشخص نیست. بحث کرونا یک موضوع  جدی است و  یک‌سری محدودیت‌هایی وجود دارد.

انتهای پیام/4057/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد دوومیدانی مهدی مبینی انتخابات فدراسیون دوومیدانی فدراسیون دوومیدانی قابل ملاحظه بخش آقایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تنیس، یکی از دغدغه‌های این فدراسیون در چندسال اخیر به موضوع گران شدن زمین‌های ورزشی باز می‌گشت. این فدراسیون از مدت‌ها قبل با هدف ارزان ‌شدن این رشته ورزشی، راهکارهای مختلف را مورد بررسی قرار داد که در نخستین گام مقرر شد مرکز ملی تنیس(باشگاه استقلال)‌ تسهیلات ویژه‌ای را برای قهرمانان و ورزشکاران این رشته در نظر بگیرد.

بر این اساس ۱۰۰ نفر اول رنکینگ کشوری در دو بخش دختران و پسران در تمامی رده‌های سنی می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۵ و در طول ایام هفته، با قیمت ۱۵۰ هزار تومان زمین در اختیار گرفته و به تمرینات شخصی خود بپردازند.

گفتنی است اردوهای آماده‌سازی تیم‌های ملی تنیس همچنان بصورت رایگان، با امکانات و ‌تسهیلات اردویی ویژه برگزار خواهد شد.

از سویی دیگر بسیاری از مسوولان باشگاه‌های تنیس جهت شرکت در این پویش به فدراسیون اعلام آمادگی کرده و درصدد هستند با ارائه راهکارهای دیگر، شرایط مختلف و بستر مناسبی را برای توسعه این ورزش در دستور کار قرار دهند که کارهای کارشناسی آن در دست اقدام است، فدراسیون تنیس کشورمان نیز آماده همکاری کامل با آنها بوده و از این حرکت در راستای تعمیم و توسعه ورزش تنیس استقبال می‌کند.

کد خبر 6085675

دیگر خبرها

  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • چهار مسابقه را با ۴ مدیر اعزام شدم/ از دیدن علی دایی استرس گرفتم
  • احتمال برگزاری انتخابانی فدراسیون دوومیدانی در خرداد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان