Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدری با اشاره به این که باید از رویکردها و نگاه‌هایی که برهم‌زننده فضای انسجام و وحدت در جامعه است دور بمانیم، گفت: حساسیت شرایط کنونی اگر از شرایط زمان جنگ بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز(31 شهریور) در صد و ششمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: 31 شهریورسال 59 بود که هواپیماهای عراقی به حریم کشور ما تجاوز کردند؛ آن ها جداسازی خوزستان را در برنامه داشتند؛ دشمن خیال باطل رسیدن به تهران در کمتر از یک هفته را در سر می‌پروراند؛ دشمنان با همت و دلاورمردی‌های ارتش و بسیج و نیروهای مردمی و سپاه پاسداران، یک ماه پشت دروازه‌های خرمشهر ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس شورای شهر مشهد افزود: با همین رشادت‌ها و ایثارگری‌ها، حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن بعثی قرار نگرفت؛ رژیم بعثی هر زمان که در جبهه نظامی با شکست روبرو می‌شد، برای جبران آن حمله موشکی به مراکز مسکونی را در دستورکار قرار می‌داد؛ همانگونه که امام خمینی(ره) فرمودند، دفاع مقدس و جنگ تحمیلی ایران و عراق یک دانشگاه است.

 

حیدری با بیان این که نوع خلوص و صداقت نیروهای ارتش، سپاه، نیروهای مردمی در تاریخ جنگ‌های دنیا بی‌نظیر است؛ تصریح کرد: در مقابل تمام این ایثارگری‌ها و رشادت‌ها سرتعظیم فرود می‌آوریم و آنها را ارج می‌نهیم؛ اینکه ما در چه نقطه‌ای بودیم و الان در جایگاهی ایستاده‌ایم، نکته‌ای قابل تامل و نیازمند آسیب‌شناسی است؛ باید احیاگر مجدد امید و اعتماد عمومی در جامعه باشیم.

 

وی ادامه داد:قاطبه اعضای شورای شهر مشهد برخاسته از خانواده بزرگ ایثارگران، آزادگان، جانبازان و شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستند؛ این روز را به تمامی این عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم؛ امیدواریم بر مبنای عهد و پیمانی که با مردم بستیم، در جهت حفظ، صیانت و احیای ارزش‌هایی که شهدا و جانبازان و ایثارگران بر آن تاکید داشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، تلاش کنیم و نسبت به آنها وفادار باشیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد گفت: رویکرد آمریکا و کشورهای منطقه در این روزها و همچنین نوع فعال کردن مکانیزم ماشه و فضاهایی که شکل گرفته نشان می‌دهد که حساسیت شرایط کنونی اگر از شرایط زمان جنگ بیشتر نباشد، کمتر هم نیست؛ همه جریان‌ها و نگرش‌ها را به بازنگری و بازاندیشی در این نگاه و رویکرد، آن هم در شرایط ویژه کنونی دعوت می‌کنیم.

 

حیدری افزود: امروز هم باید به همان انسجام، وحدت و هماهنگی و همکاری زمان جنگ برگردیم؛ از پرداختن به رویکردها و نگاه‌هایی که برهم‌زننده فضای انسجام و وحدت جامعه است، باید دور بمانیم؛ هفته بزرگداشت دفاع مقدس فرصت بسیار مغتنمی برای تبیین افق‌های جدید و حرکت به سمت فضای امیدآفرینی و اعتماد در جامعه است؛ شورای پنجم و مدیریت شهری به عنوان یک اصل به امیدآفرینی و اعتماد در جامعه توجه و تاکید داشته است.

 

 

پایان پیام/540

منبع: شبستان

کلیدواژه: جلسه علنی شورای شهر مشهد گراميداشت هفته دفاع مقدس شورای شهر مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور وارد مشهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی وزیر کشور، پنجشنبه ۶ اردیبهشت با استقبال یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی وارد مشهد مقدس شد.

????گفتنی است؛ شرکت در همایش مناطق آزاد و بازدید از کارخانه‌های احیا شده از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر کشور به مشهد مقدس است.

کد خبر 6088595

دیگر خبرها

  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • بزرگداشت شهیدان برای آینده نظام ضروری است
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • هوش مصنوعی فرصتی مهم در توسعه و پیشرفت است