Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-25@10:46:53 GMT

آلمان: گاز روسیه برای آلمان کافی نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۳۱۲

آلمان: گاز روسیه برای آلمان کافی نیست

آلمان با رد ادعای وابستگی انرژی به روسیه می‌گوید گازی که این کشور از روسیه وارد می‌کند فقط بخش بسیار کوچکی از نیاز انرژی آلمان را تامین می کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، اولاف شولز، وزیر دارایی آلمان می‌گوید گاز طبیعی فقط بخش بسیار کوچکی از نیاز انرژی آلمان را تامین می‌کند و گازی که این کشور از روسیه وارد می‌کند هم بخشی جزئی از نیاز گازی آلمان است، بنابراین اینکه می‌گویند آلمان با نورداستریم 2 به یک کشور وابسته به روسیه تبدیل خواهد شد از اساس غلط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط لوله نورد استریم 2

روز دوشنبه شولز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه نورد استریم 2 و انتقاداتی که ایالات متحده و چند کشور اروپایی از اجرای این پروژه دارند گفت: دولت آلمان بر این باور است که خط لوله نورد استریم 2 یک پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و نباید هدف تحریم‌های ایالات متحده قرار گیرد.

مسمومیت آلکس ناوالی، اصلی ترین مخالف سیاست‌های ولادیمیر پوتین در روسیه، بسیاری از کشورهای غربی را بر آن داشته است که باید تحریم‌هایی علیه روسیه در نظر گرفته شود.

خط لوله نورد استریم 2

پروژه نورد استریم 2 توسط شرکت گازپروم روسیه انجام می شود. این شرکت یک شرکت دولتی روسیه است.

منتقدین این پروژه بر این باورند که با این خط لوله آلمان بیش از گذشته به انرژی روسیه وابسته می‌شود و از سویی منافع مالی کشورهایی چون لهستان و اوکراین که پیش از این از طریق عبور خطوط لوله گاز از سرزمینشان منبع درآمدی برای خود داشتند تامین نخواهد شد.

الکسی ناوالی برچسب هاآلمان انرژی امروز اوکراین روسیه گازپروم (Gazprom) لهستان نورد استریم

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: آلمان انرژی امروز اوکراین روسیه گازپروم Gazprom لهستان نورد استریم آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو نورد استریم 2 خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد

تأسیسات و پروژه خط لوله ۱۴ اینچ فرآورده‌های نفتی تبریز - خوی - ارومیه با ظرفیت انتقال روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شانا، به‌نقل از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، پروژه ساخت خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه شامل احداث خط لوله ۱۴ اینچ تبریز به ارومیه از طریق شمال دریاچه ارومیه، خط انشعاب ۱۰ اینچ خوی، احداث تلمبه‌خانه‌های تبریز و سلماس و پایانه‌های ارومیه و خوی است که با هدف انتقال انواع فرآورده‌ نفتی با ظرفیت روزانه ۶۵ تا ۱۰۰ هزار بشکه طراحی شده است.

این طرح در قالب تأمین کالا و اجرا (PC) با مدیریت شرکت ملی مهندسی ساختمان نفت ایران به اجرا درآمده و هم‌اکنون به پیشرفت ۹۹.۲درصدی رسیده و در مرحله نهایی و آماده‌سازی به‌منظور تحویل به بهره‌بردار است.

طول این خط لوله در حد فاصل تبریز به ارومیه حدود ۲۲۰ کیلومتر با طول انشعاب ۳۷ کیلومتر است. همچنین، تولید و تأمین کالا و تجهیزات به‌کاررفته در این پروژه به‌عهده شرکت‌های داخلی بوده است و زمینه اشتغال سالانه هزار و ۲۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • برق خورشیدی بالکنی راهکار نوین آلمان برای انرژی سبز
  • صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد