Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@19:35:40 GMT

هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری در مشهد چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۳۱۶

هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری در مشهد چقدر است؟

گروه استان‌ها- عضو شورای شهر مشهدمقدس در مورد هزینه‌های جدید احداث هر کیلومتر قطار شهری در مشهدمقدس توضیحاتی داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، مجتبی بهاروند ظهر امروز در نطق پیش از دستور صد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار داشت: ما در حوزه گسترش حمل و نقل پاک رتبه نخست کشور را داریم، 250 کیلومتر
خطوط دوچرخه سواری در مشهد ایجاد می‌شود و این در حالی است که تهران 60 کیلومتر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر مشهدمقدس گفت: در این دوره مدیریت شهری 386 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به ناوگان تزریق کردیم در شرایطی که رقم خریداری اتوبوس از 500 میلیون به 3 میلیارد تومان رسیده است.

بهاروند بیان کرد: هزینه احداث هر کیلومتر قطار شهری در ابتدای دوره 200 میلیارد تومان بود و اکنون 800 میلیارد تومان شده است، حفاری خط سه بدون توقف ادامه دارد و قرار است پایانه مسافربری تا میدان شهدا به طول 15 کیلومتر در سال 1400 بهره‌برداری شود.

تشریح آخرین وضعیت خط 3 قطار شهری مشهد/ مسیرهای جدید اضافه می‌شودخط 4 قطار شهری مشهد رونق بخشی از مناطق حاشیه شهر را محقق می‌کندفاز نخست قطار شهری کرمانشاه تا 1401 به بهره‌برداری می‌رسد

خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: حدود  134 کیلومتر مسیر دوچرخه تا سال 97 در شهر ایجاد شده بود که این رقم در سال 99 به 248 کیلومتر می‌رسد.

معاون شهردار مشهدمقدس تصریح کرد: امسال  8 میلیارد تومان بودجه به این حوزه اختصاص خواهیم داد و مسیر تقاطع هاشمیه با بولوار نماز تا پل شهید ناصری بزرگ‌ترین مسیر دوچرخه احداثی ما در سال جاری خواهد بود.

کاظمی تاکید کرد: حدود 63 ایستگاه از 163 ایستگاه قبلی دوچرخه جمع‌آوری شده است تا پایان آبان کل ایستگاه‌ها جمع می‌شود. برای تأمین دوچرخه قرارداد داریم که طبق آن 200 دوچرخه تا کنون تحویل شده و 200 دستگاه دیگر تا پایان مهر تحویل شهرداری خواهد شد.

انتهای پیام/282/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیارد تومان قطار شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از احداث ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در این استان در یک سال گذشته خبر داد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۱ از افزایش ۷۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، ایوب کُرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه تحت پوشش این اداره‌کل احداث شده است که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین‌آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه‌جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و احداث راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل و احداث این میزان راه روستایی در استان، نقش به‌سزایی در محرومیت‌زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان یادآور شد: در سال‌جاری نیز احداث راه‌های روستایی در دستور کار این اداره کل قرار دارد تا بخشی از عقب‌ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

کد خبر 747439

دیگر خبرها

  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • تجربه سفر با قطارهای شهری استانبول
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • بررسی لایحه کمک‌هزینه شهرداری شیراز برای کرایه سفر
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل