Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@18:23:11 GMT

سردار نقدی: فعالیت‌های سپاه منفعت طلبانه نیست

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۳۶۳

سردار نقدی: فعالیت‌های سپاه منفعت طلبانه نیست

به گزارش افکارنیوز،

 سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برنامه «بدون توقف» که ۳۰ شهریورماه از شبکه سه سیما پخش شد، با اشاره به اینکه تمام قدرت‌هایی که در سپاه متولد و خلق شده در واکنش به اتفاقاتی بوده که در تاریخ انقلاب افتاده است، گفت: بعد از انقلاب به واسطه اتفاق‌هایی که افتاد سپاه مجبور شد که در زمینه‌های مختلف ورود پیدا کرده و از دستاوردهای نظام دفاع کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص دلیل فعالیت‌های چند بعدی سپاه ، یادآور شد: این فعالیت‌ها مربوط می‌شود به خود پدیده انقلاب، چون انقلاب ما یک اتفاق تاریخی و استثنایی بود که در همه تاریخ، شما جز نهضت‌های بزرگ انبیای اولوالعزم نمونه دیگری برای آن پیدا نمی‌کنید که یک ملتی در برابر ابرقدرت‌های بزرگ زمان خودش بایستد، حق خودش را بگیرد و بر این حق پافشاری کند، خوب دفاع از این پدیده استثنایی هم یک کار استثنایی است، در چنین شرایطی پاسداری از کشوری با امکانات محدود و در شدیدترین شرایط محاصره و با سخت‌گیری‌هایی که دشمنان به کار گرفتند ظرفیت‌های خودش را می‌طلبد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه با اشاره به اینکه پاسداری از این انقلاب هم یک کار استثنایی و پیچیده‌ای است و نمی‌شود این پاسداری را فقط به یک عرصه خاص موکول کرد، تاکید کرد: امام(ره)  با همان تیزبینی که این انقلاب را هدایت کردند و به پیروزی رساندند برای دوامش نهادی درست کردند که با همان تیزبینی به کار خودش ادامه داده و مسیر خودش را طی کرده و متوقف نشد.

سردار نقدی تاکید کرد: معمولاً انقلاب‌های دنیا بعد از پیروزی به دست یک عده افراد قدرت‌طلب افتاده و به انحراف کشیده شده و هیچکدام به چهل سالگی و برخی حتی به ۱۰ سالگی هم نرسیدند و همین تدابیر زیبای رهبر انقلاب و پیش‌بینی طراحی نهادهای خیلی حساب شده در انقلاب موجب شد که این مسیر را ادامه دهیم و انقلاب‌مان آسیب نبیند، چون در همه این سال‌ها اتفاقات مهمی افتاده که هر کدام می‌توانست انقلاب را از بین ببرد.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا این گستردگی فعالیت‌های سپاه فرصت است یا تهدید» تصریح کرد: اجبار است، مردمی که انقلاب کردند می‌خواهند آزاد باشند می‌خواهند از این دستاورد دفاع کنند و مجبورند که در همه ابعاد از خود دفاع کنند. اگر حمله امنیتی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی شود سپاه و بسیج نهادهایی برخاسته از خود مردم هستند و خود مردمند که آمدند متمرکز شدند، منسجم شدند روی پاسداری از دستاوردهای خودشان.

معاون هماهنگ کننده سپاه اظهار داشت: امروز وقتی به این مردم نگاه می‌کنم دوست دارم تلویزیون باز باشد و هزار بار بگویم آفرین، حماسه‌ای که در همین یکی دو سال مردم ما آفریدند آفرین دارد، دشمن هزار حیله و نیرنگ برای بر هم زدن آرامش مردم به کار گرفت و مردم همه مشکلات را تحمل کردند. اگر در تاریخ جریانات همین یکی دو ساله کشور نوشته شود که دشمن چه خرابکاری‌هایی کرد که آرامش مردم را به هم بریزد بسیار خواندنی می‌شود.

سردار نقدی در خصوص اینکه آیا از ابتدا فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چنین گسترده تعریف شده بود؟ گفت: هیچ‌کس پیش‌بینی تمام این حوادث را نمی‌توانست بکند، حوادث پیش آمد، بعد از پیروزی انقلاب کودتاها شروع شد، تشکیلاتی لازم بود تا جلوی کودتاها را بگیرد، بعد جنگ‌های تجزیه‌طلبانه شروع شد که آمریکایی‌ها و رژیم بعثی آن را هدایت می‌کردند و فرانسه و آلمان در آن شریک بودند، بعد موج گسترده ترورها و انفجارها را آغاز کردند که ۱۷ هزار نفر از مردم ما شهید شدند

وی افزود: در همین تهران روزهایی بر ما گذشت که ۱۰۰ شهید در روز به واسطه ترور داشتیم، این وضعیت امنیت ما بود و تشکیلاتی لازم بود که جلوی ترورها را بگیرد، یعنی یکی یکی قدرت‌هایی که در سپاه متولد و خلق شده در واکنش به اتفاقاتی بوده که در تاریخ انقلاب افتاده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه با طرح این سؤال که تنوع در فعالیت‌های سپاه به نفع و ضرر چه کسی بوده است؟ تصریح کرد: آن کسانی که رسانه‌های‌شان سپاه را نشانه گرفته مردمند یا افرادی که از تنوع فعالیت‌های سپاه لطمه خوردند؟ سپاه با ورود به جنبه‌های مختلف دست مردم را گرفته یا توی سرشان زده؟؛ دست مردم را گرفت.

سردار نقدی با بیان اینکه وقتی امواج ترور تمام این کشور را در برگرفت و مردم آرامش نداشتند سیستم امنیتی و اطلاعاتی سپاه تأسیس شد و دست مردم را گرفت، اظهار داشت: در دفاع مقدس کسی به سپاه یک قبضه اسلحه نداد، یک تانک برای سپاه خریداری نشد، همه را غنیمت گرفتند، چند لشگر زرهی از کجا درست شد، همه آنها از غنائم بود، توپخانه سپاه همه از غنائم بود. اگر سپاه وارد اقتصاد شده برای فرماندهانش خانه‌های شیک ساخته یا اینکه فرماندهانش با تواضع در خانه‌های معمولی زندگی می‌کنند، خانه‌هایی که خیلی از مدیران کل حاضر نیستند در آنها زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از فعالیت‌های سپاه از روی منفعت‌طلبی نبوده بلکه دست مردم را گرفته، برای‌شان سد کرخه ساخته و آمده گازکشی کرده است، گفت: اگر خارجی‌ها عسلویه را زمین گذاشتند آمده آنجا را ساخته، گفته خیال‌تان راحت من نمی‌گذارم اقتصاد لطمه بخورد.

معاون هماهنگ کننده سپاه تاکید کرد: این چند بُعدی بودن و تنوع کجای آن ضرر داشته، هر جا هم گفتند این کارها را زمین بگذارید گذاشته است، در قانون اساسی پیش‌بینی شده که نیروهای مسلح در شرایط غیرجنگی می‌توانند از ابزارشان تا حدی که توان رزمی‌شان لطمه نخورد به قدر نیاز دولت و کشور کمک کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سپاه پاسداران سپاه انقلاب انقلاب اسلامی سپاه سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه فعالیت های سپاه دست مردم سردار نقدی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همه دنیا تعجب بود

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه و سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حجازی گفت: سپاه مولود انقلاب اسلامی است و در بدو انقلاب این نهاد رشد و نمو کرد، اما رسما از دوم اردیبهشت ماه کار خود را شروع کرد.

او با بیان اینکه در ابتدا راه اندازی سپاه شهرستان‌ها کار بزرگی بود، گفت: با امکانات کم و نبود مکان و تجهیزات و خودرو، اما همت بالا بین پیشکسوتان بود تا در زمان کوتاهی سپاه در گستره همه کشور تشکیلات خود را راه اندازی کرد.

سرتیپ شاهوار پور بیان کرد: سپاه توانست روز به روز با بحران‌های پیش آمده برای کشور و مردم در اوایل انقلاب خود را برای مبارزه قدرتمند‌تر آماده کند؛ اقدامات علیه گروهک‌های ضد انقلاب، توطئه‌هایی که برای نا امن سازی کشور از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شد، سپاه همواره سینه چاک و سپر حوادث بود. چه در حوزه هواپیما ربایی و چه ترور شخصیت‌ها سپاه همیشه پیشگام بود و شهدای والا مقامی را تقدیم انقلاب کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به شروع جنگ تحمیلی اظهار داشت: سپاه در کنار ژاندرمری و ارتش و نیرو‌های مردمی حضور یافت و بخش رزم آن نیز در دوران جنگ راه اندازی شد تا در برابر جنگ تحمیلی مقابله کنیم که نقطه قوتی برای ما بود.

سرتیپ شاهوار پور ادامه داد: این اقدام با تدابیر حضرت امام بود که ایشان محور همه تحولات بود و با محوریت ولایت سپاه کار را پیش می‌برد سپاه اکنون نیز در کنار ارتش و سایر نیرو‌های مسلح در برابر تهدیدات دشمن ایستاده است.

سردار شاهوار پور با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه نیز گفت: اقداماتی که رژیم اسرائیل در این ایام علیه کودکان و زنان انجام داده محکوم است و از این رو سپاه در کنار مردم فلسطین بوده و شهدای والا مقامی تقدیم کرد.

او می گوید: پاسخ دندان شکنی سپاه که برای همه دنیا تعجب بود؛ موشک باران و ارسال پهباد‌ها به سرزمین‌های اشغالی، گوشمالی بزرگی برای رژیم اسرائیل بود و همه اینها از برکت خون شهدا است و خود را متعهد می‌دانیم که راه نورانی شهدا را ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • فعالیت خدماتی، زیرساختی و امدادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • دیدار مسئولان قزوین از فرمانده سپاه استان
  • مسئولان قزوین امروز میهمان فرمانده سپاه استان شدند
  • موفقیت عملیات وعده صادق لطف پرودگار است
  • موفقیت عملیات وعده صادق به خاطر لطف پرودگار الهی ست
  • پاسخ دندان شکن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای همه دنیا تعجب بود
  • دستاوردهای سپاه بر کسی پوشیده نیست
  • سپاه،‌ انقلاب و کشور را از هر گزندی حفظ می‌کند