Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سفید لنده که ساعت ۱۵ عصر پنجشنبه آغاز شد ساعت ۲۳ یکشنبه شب کامل مهار و خاموش شد.

ذبیح الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: تا ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه نیروهای منابع طبیعی در منطقه جهت جلوگیری از شلعه ور شدن مجدد آتش حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص علت این آتش سوزی اظهارکرد: عامل انسانی علت این آتش سوزی بوده که سرنخ هایی نی بدست آمده و از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری و بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: نیروهای مردمی، هیئت کوهنوردی و ادارات مختلف شهرستان، نیروهای منابع طبیعی استان و شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه و چرام در مهار و خاموش کردن آتش سوزی همکاری کردند. با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری دو بالگرد از استان‌های فارس و اصفهان نیز به منطقه اعزام شد و کمک کردند.

محمدی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی تصریح کرد: هنوز بصورت دقیق میزان خسارات وارده مشخص نیست اما طبق برآوردهای اولیه ۷۰ هکتار جنگل و مرتع منطقه در این آتش سوزی طعمه حریق شد.

وی با اشاره به اینکه بعلت  انجام کار فرهنگی در بخش‌های مختلف آتش سوزی جنگل‌ها در این شهرستان طی چند سال اخیر روند کاهشی داشت، بیان کرد: ۱۴ فقره آتش سوزی طی سال  ۹۶ در جنگل‌های این شهرستان رخ داده بود در حالی که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ فقره آتش سوزی تاثیرگذار در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بوقوع پیوسته که حدود ۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد آتش سوزي آتش سوزی در جنگل ها آتش سوزی جنگل های کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی در لنده منابع طبيعي کوه سفید آتش سوزی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد

مهرداد خزایی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: محموله چوب قاچاق در محله شب خسب میدان نشتارود در مخفیگاه قاچاقچیان چوب جنگلی توسط مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان عباس آباد شناسایی و توقیف شد.

وی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق چوب و فراوردهای جنگلی با تلاش مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان با اجرای طرح‌های مراقبتی موفق به توقیف یک دستگاه کامیون حامل ۵۲ اصله الوار، ۲/۲۰ متر مکعب از چوب‌آلات قاچاق جنگلی در مخفیگاه قاچاقچیان چوب در نشتارود شده و محموله قاچاق به نفع دولت ضبط شد.

وی با اشاره به دستگیری یک متخلف در این رابطه افزود: این تعدادچوب آلات قاچاق جنگلی توسط فرد سودجو و فرصت طللب در حوزه استحفاظی نشتارود حمل و بارگیری می‌شد که با هوشیاری و اقدام به موقع مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان و با هماهنگی با دادستانو نیروی انتظامی و پلیس آگاهی شهرستان محموله ضبط شد و فرد متخلف پس از تکمیل پرونده جهت اعمال مجازات‌های قانونی به مراجع قضائی روانه زندان شد.

این مقام مسئول ضمن هشدار به متجاوزین عرصه ملی و منابع طبیعی گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان‌ها به صورت شبانه‌روزی در عرصه‌های ملی استان حضور داشته و با همکاری دستگاه قضائی استان و شهرستان‌ها و نیروی انتظامی با متجاوزین عرصه‌های ملی استان برخورد قاطع خواهند کرد.

خزایی پول خاطر نشان کرد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران نوشهر از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند

شایان ذکر است این چندمین محموله قاچاق چوب بوده که در راستای برخورد با قاچاقچیان و اخلال گران امنیت زیستی و اقتصادی و پیگیری‌های شورای تأمین استان و دستورات ویژه کارگروه مبارزه با فساد که با دستور ریاست محترم سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تشکیل گردید صورت پذیرفته است

کد خبر 6078129

دیگر خبرها

  • تشکیل بیش از ۶ هزار پرونده قاچاق چوب / ۲۲ هزار هکتار از اراضی ملی خلع ید شد
  • آتش‌سوزی وحشتناک جنگل‌ها در چین
  • تلاش برای مهار آتش‌سوزی وسیع در جنگل‌های جنوب غرب چین
  • ایمن از آتش تفاوت بین کپسول آتش نشانی co2 و کپسول پوری را فاش کرد !
  • محموله چوب قاچاق جنگلی در نشتارود توقیف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • ۱۱ مورد آتش‌سوزی اراضی ملی در استان سمنان مهار شد
  • پشت پرده قطع ۷۰ درخت جنگلی و حمله به نیروهای منابع طبیعی
  • تغییر و عقب افتادگی از بازار چوب/ جنگلداری سنتی شکست خورد؟
  • هیرکانی، زخمی از خنجرهای پیاپی