Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@12:29:45 GMT

تهیه طرح‌های مدیریت جامع خاک دیمزار‌ها

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۶۶۹

تهیه طرح‌های مدیریت جامع خاک دیمزار‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تهیه طرح مدیریت جامع خاک دیمزار‌ها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی در حال اجرا است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در پنجمین جلسه شورای راهبردی خاک که در محل موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد، افزود: با توجه به مصوبات جلسه قبل، طرح مدیریت جامع خاک دیمزار‌ها و طرح شناسایی و ارتقاء ماده آلی و حاصلخیزی خاک کشاورزی توسط موسسه تحقیقات خاک و آب و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در دست تهیه و تدوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درباره ایجاد ردیف بودجه در زمینه خاک، کار کارشناسی و مستندات پشتیبان تهیه و در سطح کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه پذیرفته شده است.

اکبری ادامه داد: کاربرگ‌های ردیف بودجه مورد نظر با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: در طرح‌های اجرایی آب و خاک مانند طرح‌های آبیاری تحت فشار، تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، بازسازی و نوسازی قنوات و زهکشی اراضی و تهیه شناسنامه خاک در مقیاس اجرایی آن طرح‌ها از برنامه‌های معاونت آب و خاک است و دستورالعمل‌های لازم در این باره با امضای وزیر جهاد کشاورزی برای عملیاتی شدن در سراسر کشور بزودی ابلاغ می‌شود.

آقای کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این نشست، گفت: با توجه به شرایط فعلی، تهیه شناسنامه حاصلخیزی خاک و انجام آزمایش خاک برای تعیین نیاز‌های واقعی کودی با وجود سامانه آزمایشگاه‌های خاک و افزایش قیمت کود شیمیایی مورد نیاز و تاکید است.

بازرگان تاکید کرد: تشکیل کمیته فنی ذیل شورای راهبردی خاک و تهیه و تولید محتوی فنی توسط آن برای این شورا ضرورت دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خاک کشاورزی جهاد کشاورزی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی

مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی از ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان دامپزشکی کشور، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی پس از دریافت مکتوب گزارش فعالیت‌های جهادی دامپزشکی در سال ۱۴۰۲ خورشیدی، از خدمات جهاد دامپزشکی به عنوان خدمت مؤثر سازمان دامپزشکی کشور به بهره‌برداران مناطق روستایی و عشایری صعب‌العبور تقدیر و تشکر کرده است.

امین اسدی، مشاور معاون وزیر و مسئول جهاد دامپزشکی در این خصوصی با ابراز خشنودی از این تقدیر دلگرم کننده وزیر جهاد کشاورزی خطاب به جهادگران دامپزشک اظهار کرد: این رضایتمندی عزم همکاران جهاد دامپزشکی جهت گستردگی بیشتر خدمات جهاد دامپزشکی در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نیز مزین شده است را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور در زمینه‌هایی همچون واکسیناسیون، درمان، تشخیص، آموزش و ترویج و مدیریت بیماری‌های دامی انجام داده است و در رزمایش‌های جهاد دامپزشکی از ظرفیت‌های دیگر ارگان‌های دولتی و غیردولتی، سپاه و بسیج و گروه‌های جهادی، برای تسریع خدمت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است؛ از آنجا که کنترل بیماری‌های دام و طیور از جمله وظایف سازمان دامپزشکی است، سازمان دامپزشکی کشور در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم است، با توسعه کمی و کیفی خدمت جهاد دامپزشکی به تولیدکنندگان می‌تواند در اجرای سیاست‌های این سازمان برای کشف استعداد و ظرفیت‌های گروه‌های جهادی در مناطق روستایی و خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی به تولیدکنندگان مناطق روستایی و عشایری کشور استفاده بهینه کند.

کد خبر 747162

دیگر خبرها

  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم