Web Analytics Made Easy - Statcounter

محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای استفاده از شبکه اجتماعی چینی "وی چت" در آمریکا توسط یک قاضی این کشور متوقف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ترامپ برای استفاده از شبکه اجتماعی چینی "وی چت" در آمریکا توسط یک قاضی این کشور متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لورل بیلر، قاضی آمریکایی در سانفرانسیسکو به درخواست گروهی از کاربران وی چت (WeChat) در ایالات متحده که معتقد بودند این ممنوعیت ها موجب نقض حقوق آزادی بیان میلیون ها آمریکایی چینی زبان می شود، یک حکم موقت برای توقف این ممنوعیت صادر کرد.

موافقت ترامپ با فروش بخشی از تیک تاک به شرکت های آمریکاییچین تحریم تیک تاک را تلافی می‌کندضربه‌ای که دولت ترامپ با تعطیلی وی چت به اپل می‌زند

این برنامه چینی که قرار بود روز یکشنبه از فروشگاه های برنامه های گوشی در آمریکا حذف شود، 19 میلیون کاربر روزانه در ایالات متحده و 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.

حکم این قاضی به این معنی است که نه "وی چت" و نه "تیک تاک" که یکی دیگر از برنامه های متعلق به چینی هاست که هدف دستور اجرایی دونالد ترامپ قرار گرفته، فعلاً در ایالات متحده غیرقابل دسترس نخواهند بود.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که ترامپ در تلاش است تا با حمله به دولت چین و شرکت های چینی شانس خود را برای انتخاب مجدد افزایش دهد.

دولت ترامپ بر اساس این ادعا که وی چت یک تهدید امنیت ملی است، محدودیت هایی علیه این برنامه چینی اعمال کرده، اما قاضی بیلر اعلام کرد که شواهد در این باره ناکافی است.

قاضی بیلر در حکمی که روز شنبه صادر و اوایل روز یکشنبه منتشر شد، نوشت: وی چت به عنوان یک مکان عمومی مجازی برای جامعه چینی زبان و جامعه آمریکایی چینی در ایالات متحده عمل می کند و (به عنوان یک موضوع عملی) تنها وسیله ارتباطی آنها است.

وزارت دادگستری و بازرگانی آمریکا بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. دولت آمریکا احتمالاً به این حکم اعتراض می کند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ ایالات متحده دولت ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان

 «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اینکه «آیا واشنگتن در مورد حمله هشدار داده است یا خیر»، خودداری اما تاکید کرد که «ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.»

به گزارش ایرنا به نقل از این روزنامه آمریکایی، حوالی ساعت چهار بامداد روز جمعه، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان به گوش رسید.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تیک‌‌تاک در آمریکا تبدیل به قانون شد
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • آمریکا ممنوعیت تیک تاک را در سنا تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است
  • وال استریت ژورنال: آمریکا طرح تحریم برخی بانک‌های چینی را در دستور کار قرار داد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک مخالفت کرد
  • مخالفت ایلان ماسک با ممنوعیت تیک تاک در آمریکا
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان