Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@22:55:42 GMT

قیمت هر کیلو تخم‌مرغ14هزارو500تومان

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۷۹۲

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و همچنین جلوگیری از واردات، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ فله‌ای برای مصرف‌کننده در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار 14 هزار و 500 تومان تعیین شد. ناطقان: محمدرضا کلامی امروز در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: جلسه امروز این ستاد با اولویت توجه به مشکلات تولید و اهتمام جدی برای حفظ معیشت مردم برگزار شد، لذا پیرو جلسه‌ای که با تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار داشتیم، مصوبات جلسه متبوع در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: با توجه به درخواست تولیدکنندگان، در جلسه امروز نرخ مصوب هر کیلوگرم تخم‌مرغ تعیین شد، به طوری که پس از بررسی‌های انجام شده، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری 12 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ به صورت فله‌ای برای مصرف‌کننده حداکثر 14 هزار و 500 تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت وزن هر شانه تخم‌مرغ نیز با توجه به وزن آن که بین یک‌ کیلو و 700 گرم تا 2 کیلو است تعیین می‌شود.

کلامی گفت: اگر نرخ جدید تخم‌مرغ اعلام نمی‌شد، در آینده در تولید این کالای مصرفی دچار مشکل می‌شدیم و مجبور به واردات تخم‌مرغ دو دلاری از همسایگان خود مانند ترکیه بودیم.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بسته‌بندی‌های لوکس منجر به افزایش قیمت نهایی تخم‌مرغ می‌شود، اظهار داشت: بر این اساس، ستاد تنظیم بازار در جلسه امروز تأکید کرد که در شرایط فعلی که دولت برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند، عرضه کالا با بسته‌بندی‌های لوکس که منجر به افزایش شاخص قیمت و همچنین اجحاف به حقوق مصرف‌کنندگان می‌شود، نتیجه خاصی نخواهد داشت و سازمان حمایت مکلف شد برای بسته‌بندی‌های متعارف، این محصول تعیین نرخ کند.

کلامی اظهار داشت: لذا نرخ عرضه تخم‌مرغ بسته‌بندی شده با بسته‌بندی‌های متعارف در سازمان حمایت تعیین و سپس ابلاغ می‌شود و ملاک نظارت در عرضه خواهد بود.

وی در مورد صادرات تخم‌مرغ بیان داشت: سقف صادرات تخم‌مرغ در هر ماه حداکثر 5 هزار تن تعیین شد و فرمول ارزش صادرات در گمرکات کشور نیز تغییر کرد که براساس فرمول جدید، 20 درصد ارزش صادرات ضرب در ارز نیمایی سامانه سناریت به عنوان عوارض صادرات تخم‌مرغ در آخر هر ماه محاسبه و برای ماه آینده ملاک عمل گمرکات درنظر گرفته می‌شود.

کلامی با اشاره به واردات ذرت به کشور گفت: از اول سال تا 29 شهریور 4 میلیون و 800 هزار تن ذرت به کشور وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد بیشتر بوده است.

وی بیان داشت: نیاز سالانه کشور به این محصول 10 میلیون تن است که 9 میلیون و 200 هزار تن از آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: روند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی مثبت شده و تخصیص ارز در بخش روغن خام نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد تأمین کنجاله سویا، دانه‌های روغنی بیان داشت: تخصیص ارز در خصوص واردات سویا 5 درصد و دانه‌های روغنی 20 درصد افزایش یافته و واردکنندگان می‌توانند در اسرع وقت نسبت به خرید و تأمین اقدام کنند.

کلامی با بیان اینکه کالاهای اساسی موجود در بنادر کشور براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین گمرکات 3 میلیون و 300 هزار تن است، گفت: پیش از این، این میزان 4 میلیون تن اعلام شده بود که این کاهش نشان می‌دهد مصوبه ستاد اقتصادی دولت برای ترخیص اعتباری کالا مؤثر بوده است.
منبع: فارس برچسب ها: قیمت ، تخم مرغ ، بازار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قیمت تخم مرغ بازار کیلوگرم تخم مرغ ستاد تنظیم بازار بسته بندی جلسه امروز تعیین شد هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلسه 197 شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت توجه و تمرکز بر حفظ جایگاه کشور در المپیاد‌های جهانی، طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و در جلسه ۱۷۴ مورخ 16 خرداد 1402 مقرر شد طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی در قالب میز تخصصی شناسایی، جذب و نگهداشت نخبگان مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: پس از بررسی طرح پیشنهادی در جلسات متعدد میز تخصصی مربوطه و جلسات کمیسیون علم و آموزش با مشارکت تمامی بازیگران اصلی این حوزه، این جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بررسی این طرح اختصاص یافت.

دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه پس از بررسی بحث المپیاد‌های دانش‌آموزی در اسناد بالادستی، بررسی المپیاد‌های دانش‌آموزی در پرتو آمار و بررسی آسیب‌شناسی این المپیادها، طرح پیشنهادی در ۲ محور اصلی تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و تسهیلات برگزیدگان المپیاد‌های جدید مطرح شد.

وی افزود: با توجه به استماع نظرات اعضای این جلسه مقرر شد باشگاه دانش پژوهان جوان طبق اساسنامه آن، ظرف مدت ۲ ماه شاخص‌ها و استاندارد‌های مسابقات معتبر دانش‌آموزی در سطح ملی و بین‌المللی را جهت بررسی و تصویب در جلسه شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • گوگل‌پلی رفع فیلتر می شود؟
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر «گوگل پلی» را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو
  • هر کیلو زعفران؛ ۱۱۰ میلیون تومان!
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد | فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج
  • فروش ۲۶۳۶ کیلو طلا در ۱۹ حراج/ حراج بعدی فردا برگزار می‌شود