Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-رییس دادگستری شهرستان اهر، گفت: در راستای صیانت از منابع طبیعی و حفاظت از اراضی ملی و دولتی طی ۶ ماهه نخست سال جاری به میزان ۲۷.۵۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی در حوزه شهرستان اهر خلع ید شده است.

محمد علی نظری، رییس دادگستری شهرستان اهر استان آذربایجان شرقی در گفتگو با میزان  با بیان اینکه اراضی ملی و منابع طبیعی متعلق به تمام مردم بوده و حفاظت از آن جزو حقوق عمومی و وظیفه همگانی است، اظهار داشت: در راستای حفاظت از حقوق عامه و حفاظت از منابع طبیعی ۱۷ مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات شهرستان اهر به میزان یک هزار و ۷۰۰ متر مربع صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: یک مورد حکم قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات در وسعت ۷۰۰ مترمربع توسط عوامل اداره جهاد کشاورزی و با هماهنگی دادستانی اجرا شده است.

رییس دادگستری شهرستان اهر اضافه کرد: اجرای ۱۶ مورد دیگر به وسعت یک هزار متر مربع در حال اقدام و طی مراحل قانونی است.

بیشتر بخوانید: تعیین ضرب الأجل زمانی برای اجرای طرح‌های پیش بینی شده در اراضی ملی و منابع طبیعی

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفاظت از حقوق عامه و بیت‌المال به میزان ۲۷.۵۶ هکتار از اراضی منابع طبیعی خلع ید شده است.

نظری ادامه داد: همچنین ۱۹ مورد حکم بازگشایی و رفع تصرف بستر و حریم رودخانه صادر شده که از این تعداد یک مورد اجرا و موارد دیگر در ماه‌های آتی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رییس دادگستری شهرستان اهر اراضی ملی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اراضی ملی منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور

علی ملکی آهنگران در لرستان با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۵۰۰ نفر از عرصه‌های منابع طبیعی کشور محافظت می‌کنند، گفت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نیرو شرکتی هستند که امسال ساماندهی خواهند شد و علاوه بر این حدود ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب و ساماندهی خواهند شد.

وی اظهارداشت: در تلاشیم برای جبران خلأ نیروی انسانی از فناوری‌های نوین شامل نصب دوربین ها، استفاده از ریزپرنده‌ها و پهباد‌ها و هوش مصنوعی بهره ببریم.

آقای ملکی آهنگران به رفع تصرف ۳۰ هزار هکتار از اراضی، سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افرادی که بخواهند اراضی ملی را تغییر کاربری دهند به شدت برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در خصوص قاچاق چوب هم گفت: در این رابطه شش هزار و ۱۲۰ پرونده تشکیل و ۹۱ هزار و ۸۹۸ اصله چوب کشف شده است.

دیدار با مدیر حوزه علمیه استان و تشکیل جلسه با تشکل‌ها و خبرنگاران با هدف ترغیب مردم برای حفاظت از منابع طبیعی و پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی در فصول گرم سال و همچنین بازدید از یگان حفاظت محیط زیست استان و بخش‌های مختلف آن از جمله برنامه‌های سفر سه روزه علی ملکی آهنگران به لرستان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • دستگیری بیش از ۵ هزار نفر از مجرمین و تعرض‌کنندگان به عرصه‌های ملی و جنگلی کشور
  • ۵۰ هکتار اراضی‌ملی در بوکان از متصرفان بازپس گرفته شد
  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • جذب ۴ هزار نیرو در یگان حفاظت منابع طبیعی کشور
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از زمین‌های کشاورزی و منابع ملی شهرستان سامان
  • رفع تداخل ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی و منابع ملی سامان
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری