Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم‌پور با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی پیش روی انقلاب اسلامی گذاشت گفت: اثبات دشمنی قدرت‌های غربی با انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین تجربه این دوران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «احسان کریم‌پور» امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در آئین رژه موتوری و خودرویی کمک‌های مومنانه، ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی با توطئه قدرت‌های غربی و فریب رژیم بعثی عراق آغاز شد اظهار کرد: اگر چه جنگ تحمیلی خسارات زیادی به کشور ما وارد کرد اما هشت سال دفاع مقدس موفق‌ترین تجربه در گام اول انقلاب اسلامی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس تجربیات ارزشمندی پیش روی انقلاب اسلامی گذاشت افزود: مهم‌ترین تجربه‌ای که از دفاع مقدس به دست آمد، اثبات دشمنی‌قدرت های غربی با انقلاب اسلامی ایران است، دشمنی که با گذشت چهار دهه از دفاع مقدس همچنان و حتی به بهای بی‌اعتبار شدن در نظام جهانی ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: در عین حال، دفاع مقدس ثابت کرد در گام دوم انقلاب اسلامی نیز می‌توان با اتکا به جوانان مؤمن و انقلابی و مقاومت در مقابل دشمن از چالش‌ها و مشکلات به سلامت عبور کرد.

 

کریم‌پور تصریح کرد: امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به رهبری آمریکا با تشکیل ائتلاف تلاش می‌کنند مانع از تداوم پیشرفت‌های ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و به ویژه تقویت قدرت‌های منطقه‌ای شوند.

 

وی عنوان کرد: بدون تردید در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، وضعیت دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطح ممکن قرار دارد و اقتدار و توانمندی لازم در عرصه‌های دیپلماسی و نظامی برای دفاع از خود و انتقام سخت از دشمنان را دارا است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک بیان کرد: توانمندی امروز دفاعی جمهوری اسلامی ایران از تجربیات گران‌بهای دفاع مقدس و رهبری و هدایت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین رهبری امام‌گونه مقام معظم رهبری نشأت می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: مرور و بازخوانی خاطرات و رخدادهای سال‌های دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای عظیم برای نسل جوان ما که جنگ را درک نکرده‌اند، به مثابه دانشگاهی بزرگ است که می‌تواند آنها را به تداوم توسعه و پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی راسخ‌تر سازد.

 

کریم‌پور ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه را یکی از مهم‌ترین و اصولی‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی برشمرد و ابراز کرد: انتقال تجربیات و افتخارات نسل انقلاب و دفاع مقدس به نسل جوان کنونی باعث می‌شود تا راه و مسیر فداکاری‌های آن دوران طلایی به آیندگان منتقل شود و نسل بعدی قدردان کسانی باشند که جان خود را برای امنیت کشور فدا کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه هیچکس نمی‌تواند فرهنگ جهاد و شهادت و آموزه‌های دوران دفاع مقدس را به حاشیه کشانده و به فراموشی بسپارد گفت: دوران دفاع مقدس همچون واقعه عاشورا که طی قرن‌ها زنده مانده و تحت هیچ شرایطی به فراموشی سپرده نشده، زنده می‌ماند البته باید توجه کنیم همانطور که در عاشورا بدعت‌گذاری‌های غلط اتفاق افتاد، ممکن است در دفاع مقدس هم بدعت‌گذاری شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با اشاره به اینکه ثابت شده که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از هزینه‌های سازش است بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال پایان یافتن ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند و با مطرح کردن مسئله مذاکره و پافشاری برای تحقق آن تلاش می‌کنند و در این راستا تنها راه پیروزی در برابر توطئه‌های آنها، مقاومت است.

 

وی با بیان اینکه شعار امسال «ما قوی هستیم» همان منطقی است که باعث شکست‌های دشمنان ایران شده است تاکید کرد: تجربه نشان داده هرگاه در برابر اقدامات خصمانه آمریکا منفعلانه عمل کردیم، فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده که لازم است با اقدامات فعالانه، هوشمندانه و موثر اجازه ندهیم که بیش از این به مردم فشار بیشتری وارد شود.

 

کریم‌پور تصریح کرد: دفاع مقدس برای ما مدرسه مردم‌باوری است، به عینه دیده‌ایم که چگونه در ابتدای جنگ و هنگامی که باور به حضور مردم توسط مسئولان وجود نداشت، چگونه دشمنان پیشروی کردند و چگونه تنها چند ماه پس از حضور گسترده مردم و باور واقعی به توان ملت، عملیات‌هایی مانند شکست حصر آبادان، طریق‌القدس و فتح‌المبین در ابتدای سال ۱۳۶۱ به وقوع پیوست.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر مردم را فراموش کنیم شکست می‌خوریم و اگر به توان آنها باور داشته باشیم و کار را به آنها واگذار کنیم، پیروزی حاصل می‌شود.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک با بیان اینکه نباید فداکاری و ایثارگری‌های کسانی که جان خود را در راه ناموس و میهن فدا کرده‌اند و جانباز جبهه‌های جنگ شده‌اند، به فراموشی سپرد اضافه کرد: بی‌توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات جامعه ایثارگران از سوی دستگاه‌های متولی قابل قبول نیست و تمامی نهادها باید با افتخار و بدون منت به آنها خدمت کنند.

 

وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای تکریم یادگاران جبهه و جنگ و خانواده‌های ایثارگران دانست و یاد آور شد: با توجه به اینکه اندیمشک به عنوان شهر یادمان‌ها بیشترین نقش را در پیشتیبانی از جبهه‌ها بر عهده داشته است، مردم مطالبه ثبت این آثار و این یادمان‌ها را جهت بهره‌برداری کاروان های راهیان نور و نسل جدید انقلاب دارند.

 

در حاشیه این آئین، خانواده معزز شهید «غلامعباس سروندی» به عنوان اولین شهید پاسدار دفاع مقدس شهرستان اندیمشک مورد تقدیر قرار گرفت.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: کمک های مومنانه هفته دفاع مقدس فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اندیمشک انقلاب اسلامی قدرت های غربی اسلامی ایران ترین تجربه دفاع مقدس مهم ترین کریم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نصیرالدین یعقوبی عصر چهارشنبه در نشست با منتخبان مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس با تقدیر از حماسه آفرینی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، از تلاش‌های منتخبان مجلس نیز تقدیر کرد و افزود: طبق آمار و اطلاعات، این ندای رهبری توسط مردم و با تلاش همگان محقق شده است.

وی با اظهار اینکه امیدواریم در دوره جدید شاهد مجلسی باشیم که انقلابی‌تر از گذشته باشد، افزود: شورای ائتلاف توانست شایستگان را به مردم معرفی کند.

وی با عنوان اینکه کار و تلاش ما برای اقتدار و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: هیچکدام از ما هدف جز پاسداری از آرمان انقلاب و نظام مقدس اسلامی نداریم.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به تشکیل کارگروه انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از نامزدها در سایت شورای ائتلاف ثبت نام کرده بودند و از این میزان ۱۹۰ نفر مربوط به استان مازندران بوده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران با اظهار اینکه مردم به شورای ائتلاف اعتماد و اعتقاد دارند، گفت: نباید کام شیرین مردم را در انتخابات تلخ کرد.

کد خبر 6063749

دیگر خبرها

  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • برگزاری مراسم پرفیض شب های قدر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
  • پیکر مطهر یک شهید در منطقه مرزی سومار کشف شد
  • راهیان نور ابزار تبیین دوران دفاع مقدس است
  • تشییع شهید جانباز ۷۰ درصد دوران هشت سال دفاع مقدس در مشهد
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • پیکر شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی سومار تفحص شد