Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:15:20 GMT

سه کتاب از نویسندگان جهرمی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۲۹۸۷

سه کتاب از نویسندگان جهرمی منتشر شد

محسن نعمت‌اللهی، دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: کتاب «ردپای خلیل» با موضوع شرح زندگی دلاورمردانه معاون لشکر المهدی (عج)، شهید خلیل مطهرنیا به قلم نویسنده جهرمی عبدالمجید رحمانیان به چاپ رسید.

وی، بیان داشت: عبدالمجید رحمانیان، نویسنده این کتاب که خود یکی از رزمندگان و آزادگان دوران دفاع مقدس است این کتاب را با هدف تبیین و معرفی شهدا به ویژه برای نسل جوان نگاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته نعمت‌اللهی، مطالعه این کتاب، فرصت بی نظیری را برای نگاهی عمیق به رشادت و شهادت یکی از فرمانده‌هان دفاع مقدس، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم اضافه کرد: کتاب ردپای خلیل که مشتمل بر ۶۵۲ صفحه و توام با تصاویر، دست نوشته‌ها و نامه‌های شهید خلیل مطهرنیاست، در یک هزار شمارگان توسط انتشارات پیام آزادگان چاپ و عرضه شده است.   

نعمت‌اللهی اظهار داشت: همچنین کتاب "بررسی تطبیقی انتخابات ریاست جمهوری در ایران - انتخابات دوره نهم-" که مروری بر انتخابات ایران و جهان است اثر سیدنوید اخلاقی، منتشر شد.

وی افزود: کتاب «نقش آموزش فلسفه در تقویت مبانی دینی در کودک» نیز به قلم حجت‌الاسلام محمود رحمانیان کوشککی، چاپ و روانه بازار کتاب شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم بیان کرد: هدف از انتشار این اثر، روشن شدن جایگاه و نقش آموزش فلسفه به کودک در تقویت تفکر و بهره‌گیری از آن برای تعمیق معارف دینی است.

نعمت‌اللهی افزود: این کتاب که در ۲۱۱ صفحه نگاشته شده در قالب ۵۰۰ نسخه توسط موسسه نشر سیمرغ آسمان آذرگان، چاپ و به بازار کتاب عرضه شده است.

وی ادامه داد: پیشتر نیز توسط حجت‌الاسلام محمود رحمانیان کوشککی این استاد حوزه و دانشگاه، آثار دیگری با عنوان "تاثیر داروهای روانگردان بر روح و جسم و مذمت آن از نظر اسلام، "بررسی وضعیت کودکان قبل از تولد و صغارت در برزخ و قیامت"، |بررسی فقهی حج کودک و بررسی مسائل جنسی کودکان بر اساس تمرکز بر سند ٢٠٣٠" نگاشته شده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها نویسندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهرم کتاب فارس ناشران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نویسندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهرم کتاب فارس ناشران نویسندگان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس جهرم کتاب فارس ناشران اخبار کنکور نعمت اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد

کتاب بیست و هفت جمله «مجموعه بیانات شهید بهشتی درباره‌ی نماز» توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه منتشر شد.

«امیدوارم پدران و مادران به سهم خود بکوشند به بچه‌ها با همان زبانی که می‌فهمند این معانی [نماز] را در حدود فهمشان یاد دهند و امیدوارم ما نیز به‌زودی امکاناتی پیدا کنیم و در آینده نزدیک این فرصت نصیب شود که در مسجد نیز زمینه‌ای برای فهماندن این مطالب، مخصوصاً به کودکان، فراهم شود». نویسنده کتاب محسن ذوالفقاری از این جمله از شهید بهشتی تأثیر گرفته و همین جمله جرقه‌ای شده برای شروع پژوهشی جدید تا اثری ساده و ماندگار در خصوص نماز از مجموع بیانات ایشان تبدیل به کتاب شود. حال بعد از چندین سال بررسی و غور در گفتارها و نوشتارهای این شهید بزرگوار این اثر به نام «بیست و هفت جمله» در چهار فصل آماده و توسط انتشارات واژه‌پرداز اندیشه روانه بازار نشر شده است.

فصل اول جایگاه و اهمیت نماز بیان شده؛ در فصل دوم معنا و زبان نماز ذکر شده؛ در فصل سوم به آثار نماز اشاره شده و در فصل آخر شبهات و مسائل نماز پاسخ داده شده است.

ناگفته نماند که خواندن این کتاب و هر اثری که ما را به فهم معانی نماز کمک کند بر هر مسلمانی واجب است. چرا که خود شهید بهشتی می‌فرمایند: «یاد گرفتن معانی کامل عبارات نماز بر هر مسلمانی در حدود درک و توانش واجب است، نه مستحب. البته ممکن است این فتوا با این صراحت در کلمات بعضی فقها نباشد یا اگر از بعضی از آنان بپرسید، با تردید پاسخ بگویند؛ ولی طبق مبانی اصیل فقه ما، نظری که عرض می‌کنم یک نظر مستند اسلامی است.»

کتاب بیست و هفت جمله در ۲۵۲ صفحه و قیمت ۱۴۰.۰۰۰ تومان در ۱۰۰۰ نسخه منتشر و در اختیار خوانندگان آن قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • کتاب «فقه و حکمرانی قاعده لا ضرر و لاضرار» منتشر شد
  • «نقاشی قشنگ» با حدیثی از امام رضا(ع) برای بچه‌ها
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • مجموعه ویدئو کتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • مجموعه شعر «گورکن» منتشر شد