Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلبوم موسیقی «کوچه دلگیرِ تو شد» در ژانر موسیقی دستگاهی ایران بر اساس اشعاری از نظامی و مولانا منتشر شد.

به گزارش ایسنا، مهدی حاجی قاسمی ـ آهنگساز و نوازنده تار و سه تار ـ که پیش از این آلبوم‌های «اجاق سرد» و «کیمیای مهر» از او منتشر شده است، درباره انتشار آلبوم جدید خود گفت: آلبوم «کوچه دلگیرِ تو شد» در ژانر موسیقی دستگاهی ایران برای گروه سازهای ایرانی در دستگاه چهارگاه و همایون نوشته و اجرا شده است که شامل سه قطعه تصنیف با صدای علی مومنیان و اشعاری در قالبِ شعر کلاسیک از نظامی گنجوی و مولانا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این اثر دو قطعه بدون کلام شاملِ پیش درآمد چهارگاه و قطعه‌ای برای سه تار و گروهِ سازهای ایرانی وجود دارد. از دیگر قطعات آلبوم آوازِ تنها با شعری از نظامی، ساز و آواز همایون با شعری از علامه جلال الدین همایی، تکنوازی سه تار و ساز و آواز چهارگاه با شعری از نظامی است.

این آهنگساز درباره فعالیت‌های آینده‌اش گفت: کتابی با عنوان «درگاهی بر موسیقی دستگاهی ایران» در دست چاپ دارم که در آن به شرح و بررسی فضای مُدال موسیقی دستگاهی ایران بر اساس ردیف های معتبر از اساتید قدیم پرداخته ام که بزودی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه: asriran.com/0038Xw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آلبوم موسیقی موسیقی دستگاهی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مست عشق؛ زندگی مولانا و شمس در پرده سینما + جزئیات اکران

در پهنه تاریخ بشریت، نام‌هایی چون نگین‌هایی درخشان می‌درخشند که یادآور عظمت روح انسان و قدرت عشق حقیقی هستند. درمیان این ستارگان بی‌بدیل، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی بی‌گمان از برجسته‌ترین چهره‌ها به‌شمار می‌روند.

عشقی عمیق و عرفانی این دو را به هم پیوند داد و منشأ تحولات شگرفی در زندگی و آثار مولانا شد. حال، سینمای ایران در اقدامی ستودنی، پرده از راز این عشق جاودانه برمی‌دارد و در فیلمی حماسی با نام مست عشق، به اعماق وجود این دو عارف بزرگ سفر می‌کند. شما با خرید بلیط مست عشق، می‌توانید به راز این عشق پی ببرید. به همین جهت در این مقاله، قصد داریم تا شما را با زوایای مختلف این فیلم آشنا کنیم.

مست عشق، اولین محصول مشترک ایران و ترکیه

این فیلم به کارگردانی حسن فتحی، چهره‌ای نام‌آشنا در عرصه سینما و تلویزیون ایران و با بازی شهاب حسینی و پارسا پیروزفر در نقش‌های مولانا و شمس، تجربه‌ای از تماشای یک فیلم‌ سینمایی ناب و معنوی را به مخاطبان خود هدیه می‌دهد. این فیلم که محصول مشترک ایران و ترکیه است، در دورانی حساس از زندگی مولانا (زمانی‌که او تحت‌تأثیر تعالیم شمس متحول شده) رخ می‌دهد.

مست عشق، به‌دنبال بازنمایی این تحول عمیق و واکاوی ابعاد مختلف رابطه مولانا و شمس است. با خرید بلیط فیلم مست عشق، خواهید توانست به تماشای این بازنمایی بنشینید و از آن لذت ببرید. اما مست عشق، صرفاً به روایت یک داستان عاشقانه یا تاریخی بسنده نمی‌کند؛ بلکه تلاش دارد تا مخاطب را در سفری روحانی همراه کرده و به درک عمیق‌تری از مفاهیمی چون: عشق، عرفان و خودشناسی رهنمون سازد.

بازیگران فیلم مست عشق

• پارسا پیروزفر در نقش مولانا

• شهاب حسینی در نقش شمس

• هانده ارچل در نقش کیمیا

• حسام منظور در نقش علاءالدین کی‌قباد

• سلما ارگچ در نقش جلال‌الدین

• ابراهیم چلیکول در نقش برهان‌الدین مولوی

• بوراک توزکوپاران در نقش شرف‌الدین قونوی

• بوران کوزوم در نقش سلطان علاءالدین

بی‌شک با خرید بلیط فیلم مست عشق، شاهد یکی از بهترین فیلم‌های سینمای ایران خواهید بود. فیلمی که با پرداختن به داستانی پرمخاطب و عمیق و بهره‌مندی از عوامل حرفه‌ای، امیدوار است تا گامی درجهت ارتقای سطح سینمای ایران بردارد و نام خود را درمیان آثار ماندگار سینما، ثبت نماید. موسیقی فیلم هم که توسط همایون شجریان و سهراب پورناظری، دو هنرمند برجسته کشورمان ساخته شده است، به‌زیبایی، حال‌وهوای فیلم را به مخاطب القا و او را غرق در فضای معنوی و عرفانی آن خواهد کرد. برای خرید بلیط فیلم مست عشق، باید چند روزی را منتظر بمانید. انتظار می‌رفت که این فیلم، در نوروز 1403 به‌روی پرده سینماها برود و تماشاگرانی را که تشنه معنویت و عرفان ناب ایرانی هستند، به ضیافتی روحانی دعوت کند؛ اما این‌گونه پیش نرفت و خرید بلیط فیلم مست عشق به تعویق افتاد.

نظر منتقدان برای مست عشق

مست عشق، ازسوی منتقدان مورداستقبال قرار گرفت. بسیاری از آن‌ها، بازی بازیگران فیلم مست عشق را ستوده و کارگردانی حسن فتحی را تحسین کرده‌اند. برخی دیگر از منتقدان، به طولانی ‌بودن فیلم و برخی از ضعف‌های فیلمنامه ایراداتی گرفته‌اند؛ اما درمجموع مست عشق، اثری فاخر و ارزشمند است که تماشای آن به‌تمام دوست‌داران فرهنگ، هنر، ادبیات و عرفان توصیه می‌شود. اگر به فیلم‌های درام تاریخی و عاشقانه علاقه دارید، تماشای مست عشق را به شما توصیه می‌کنیم.

زمان اکران فیلم مست عشق

خیلی از افراد برای خرید بلیط فیلم مست عشق، به‌دنبال زمان اکران آن هستند. این فیلم ‌سینمایی که قرار بود از چهارشنبه 29 فروردین اکران خود را آغاز کند، به چهارشنبه هفته آینده یعنی 5 اردیبهشت، موکول شد. علت تأخیر درزمان اکران فیلم مست عشق در ابتدا مشخص نبود و گمانه‌زنی‌هایی درمورد حواشی پیش‌آمده برای بازیگر فیلم یا سخت‌گیری‌های سازمان سینمایی مطرح شده بود؛ اما با پیگیری‌های انجام‌شده، علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم، اعلام کرد که مشکل هیچ‌ یک از این موارد نبوده و تأخیر در اکران به‌دلیل مشکلات فنی رخ داده است. بنابراین، تماشاگران می‌توانند از 5 اردیبهشت، با خرید بلیط فیلم مست عشق شاهد اکران آن، در سینماهای سراسر کشور باشند.

سینماتیکت، دروازه ورود به دنیای فیلم، تئاتر و کنسرت

سینماتیکت، از اسفندماه 1390 با هدف تبدیل‌ شدن به مرجعی کامل برای دوستداران سینما آغاز به‌کار کرد. این وب‌سایت، با ارائه اخبار و حواشی داغ دنیای سینما، شما را در جریان جدیدترین فیلم‌های سینمای ایران قرار می‌دهد؛ اما خدمات سینماتیکت فقط به اطلاع‌رسانی ختم نمی‌شود! با این وب‌سایت می‌توانید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان‌ممکن، خرید بلیط فیلم مست عشق و فیلم‌های سینمایی موردعلاقه خود را به‌صورت آنلاین رزرو کنید و بدون معطلی راهی سینما شوید.

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین فیلم سال آشنا کردیم. حال می‌توانید با خرید بلیط مست عشق ازطریق سینماتیکت، شاهد اکران آن در سینماهای شهر خود باشید. بی‌شک، با داشتن این وب‌سایت به دنیای سرگرمی، هنر، اخبار و حواشی سینمای ایران نزدیک‌تر خواهید شد.

کد خبر 746150

دیگر خبرها

  • از ژاپن تا کلمبیا کنسرت گذاشتم تا برسم به تالار وحدت! | اگر لازم باشد ۲ بار دیگه هم دور کره زمین می‌چرخیدم
  • رونمایی از پوستر رسمی «مست عشق»
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • رسانه در اختیار موسیقی پاپ است/کنسرت «هوران» با ۱۴ قطعه به صحنه تالار وحدت می‌رود
  • انتشار خاطرات منفورترین نخست وزیر تاریخ بریتانیا
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»
  • صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟
  • مست عشق؛ زندگی مولانا و شمس در پرده سینما + جزئیات اکران