Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان نباید در مواقع بحرانی غافل‌گیر شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ مهدی رازجویان در جلسه شورای بحران مازندران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: عزیزان بسیاری در ۸ سال جنگ تحمیلی و در دفاع از خاک وطن و مردم به شهادت رسیدند لذا عملکرد مسئولین باید به‌گونه‌ای باشد که رضایت شهدا را در پی‌ داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال، احتمال وقوع سیل در استان مازندران وجود دارد، اظهار داشت: از تجربیات سیل اسفند ۹۷ و ۹۸ باید برای کاهش وقوع خسارات سیل احتمالی در استان استفاده شود.

رازجویان با بیان اینکه حدود ۹۸ درصد از منازل آسیب دیده سیل‌های اخیر در مازندران احداث، بازسازی و تحویل داده شد، تصریح کرد: لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها می‌تواند باعث کاهش خسارات سیل در مناطق مسکونی گردد.

او ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها با جدی گرفتن هشدارهای سازمان هواشناسی می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتری با حوادث بحرانی مقابله کنند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در مواقع بحرانی همکاری تمام دستگاه‌ها با یکدیگر ضروری است، تصریح کرد: کم‌کاری هیچ دستگاهی در مواقع بحرانی پذیرفتنی نیست.

رازجویان با اشاره به وقوع سیل سال گذشته در شهرستان سیمرغ، افزود: مهمترین پروژه آسیب‌دیده در این شهرستان پل برجی‌خیل بود که به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا دو ماه دیگر پل جایگزین به بهره‌برداری خواهد رسید.

او اظهار داشت: وقوع سیل در دو سال اخیر آسیب جدی به بعضی راه‌های روستایی و زیرساخت‌های مازندران رساند که بلافاصله ترمیم و بهسازی آنها در دستور کار قرار گرفت و اقدامات اساسی انجام شد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت حفظ جان مردم در روستاهایی که احتمال وقوع رانش در آنجا وجود دارد ، افزود: پیش‌بینی و پیش‌گیری از حادثه می‌تواند تلفات جانی را به حداقل برساند.

رازجویان تاکید کرد: در فصل سرما و یخبندان استقرار ماشین‌آلات و تجهیزات سازمان راهداری جهت بازگشایی سریع جاده‌ها و راه‌های روستایی ضروری است.

معاون استاندار مازندران بر تسریع عملیات اجرایی دیوارسازی حریم رودخانه‌ها و ترمیم پل‌ها، جهت کاهش خسارات سیل تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مازندران مهدی رازجویان استاندار مازندران مواقع بحرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم

معاون  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد.

به گزارش ایسنا، اصغر جهانگیر در جلسه مشترک با  رییس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تبریک فرا رسیدن روز تشکیل سپاه، گفت:  مدیریت بحران، بحث جهانی است و همه کشورها درگیر بحران و نحوه مدیریت بحران هستند.

وی افزود: در کشور ما اولین قانون در ۱۱۵ سال پیش در ایران تصویب شده و تاکنون بیش از ۱۳ هزار قانون توسط مجلس و سایر نهادهای قانونگذاری تصویب و ابلاغ شده است؛ در حالی که برخی از این قوانین دچار نسخ و اجمال شدند و از سال ۸۹ معاونت تنقیح مجلس تلاش کرده تا  قوانینی که ناسخ و منسوخ هستند را بازنگری کند.

جهانگیر ادامه داد: از آنجا که با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و  هستیم؛ لذا باید قوانین در این عرصه ساماندهی شود.

وی  ادامه داد: یکی از اولین کارهایی که باید سازمان مدیریت بحران  انجام دهد، جمع آوری داده های بحرانی و روز جامعه است و این داده ها می تواند امکان سیاست گذاری واحد را فراهم کند.

وی با اشاره به مدیریت‌های مدیریتی یا نقطه‌ای گفت: این بحران‌ها با برداشتن فرد از بین می رود لذا این جابجایی‌ها می‌تواند از بحران جلوگیری کند. این بحران ناشی از سوء مدیریت است و این مدیریت فقط اجرایی نیست بلکه قضایی حتی مردمی هم می‌تواند باشد؛ لذا در مدیریت بحران‌ها باید به مسائل ناشی از سوء مدیریت‌ها هم توجه کرد. 

جهانگیر گفت: به طور کلی نگاه قانونگذار در سنوات گذشته تا کنون بر اساس روح نظام مسایل بحرانی نبوده است و قوانین و مقرراتی که تصویب شده در دل خود مشکلات و بحران هایی ایجاد کرده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: زمانی که قانونی نگارش می شود باید پیوست‌های نظام مسائل بحرانی آن نیز دیده شود که متاسفانه تا کنون اینگونه نبوده است و در این زمینه ما نیاز به داده‌های واقعی داریم.  متاسفانه بسیاری از داده‌ها در کشور غیر واقعی است.

جهانگیر افزود: بحران‌ها را می‌توان با برش‌های مختلف در نظر گرفت. گاهی معضلات به دلیل حل نشدن به بحران‌های بالفعل و بالقوه تبدیل می شود. باید مدل بحران‌ها را مشخص کنیم و آن را بشناسیم چرا که با منابع محدود روبرو هستیم. در حوزه بحران هم می توان بحران را با برش فرایندی هم مدیریتی بررسی کرد. بحران‌های مدیریتی ناشی از ترک فعل‌ها باید مورد بررسی قرار گرفته و به تصمیم گیری و تصمیم سازی منجر شود.

وی افزود: به عنوان نمونه اکنون ۱۵ سال است که هدفمندی یارانه‌ها در حال اجرا است اما همچنان دهک‌بندی‌ها به درستی صورت نگرفته است؛ در حالی که توزیع منابع نیز در این حوزه در حال انجام است. واقعیت این است که مشکلات انباشته شده‌ای داریم که تبدیل به معضلات شده است و برخی به مرحله بحران رسیده است؛ بنابراین ابتدا باید مدل‌های بحران را بشناسیم و اولویت‌ها را تعیین کنیم زیرا منابع و زمان محدود است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • اعلام آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان شهرستان میاندوآب برای برگزاری امن کنکور سراسری
  • تاکید معاون استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت
  • مانور آمادگی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی در کرمانشاه برگزار می‌شود
  • تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • دستگاه‌ها در پیشبرد اهداف با فرمانداران تعامل کنند
  • معاون قوه قضاییه : با مشکلات و بحران هایی روبرو بوده و هستیم