Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@01:03:13 GMT

کشتار پرندگان مهاجر در هورالعظیم + فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۰۸۶

کشتار پرندگان مهاجر در هورالعظیم + فیلم و عکس

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان-پرندگان مهاجر از جمله گونه‌های در خطر انقراض پس از کیلومترها پرواز برای مدتی توقف، تالاب‌های کشورمان را انتخاب می‌کنند غافل از اینکه سودجویان در سایه اجرا نشدن قانون، با غیرانسانی‌ترین ابزار و روش‌های نسل‌کشی، انتظارشان را می‌کشند.

خبرگزاری میزان- هفته گذشته بود که در پی انتشار فیلم‌هایی از نسل‌کشی پرندگان مهاجر در به دست سودجویان در استان خوزستان، مسئولان محیط زیست این استان فیلم منتشرشده را مربوط به عراق عنوان کرده و کشتار پرندگان مهاجر به روش صید محمیه در این استان را تکذیب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از این واکنش مسئولان محیط زیست خوزستان، فعالان محیط زیست این استان با فیلمبرداری از بازار کیان اهواز ثابت کردند که کشتار پرندگان مهاجر صحت دارد. در این فیلم لاشه انواع پرندگان مهاجر در سینی‌های فروشندگان بازار کیان به نمایش گذاشته شده بود.

حالا فیلم دیگری از کشتار پرندگان مهاجر در یکی از محمیه‌های تالاب هورالعظیم در اختیار میزان قرار گرفته. در این فیلم، فیلمبردار زمان فیلمبرداری را ۲۶ اردیبهشت و مکان آن را تالاب هورالعظیم عنوان می‌کند.



به گفته فعالان محیط زیست خوزستان، تعداد محمیه‌هایی که امسال در تالاب هورالعظیم برپا شده با نسبت سال‌های گذشته افزایش چشمگیری یافته و این نشان می‌دهد که متخلفان، به نسبت سال‌های گذشته احساس امنیت بیشتری برخوردارند و خود را در برابر اجرای قانون، مصون می‌دانند. آنها بر این باورند که مسئولان محیط زیست اگر به واقع قصد مهار این تخلفات را داشته باشند به جای اینکه هر از گاه، یکی از محمیه‌ها را به صورت نمایشی تخریب کنند باید با عرضه لاشه پرندگان مهاجر در بازارها به ویژه بازار کیان برخورد قانونی کنند.

به گزارش میزان، محمیه به آبگیر‌های مصنوعی نسبتا وسیعی گفته می‌شود که صیادان به منظور صید پرندگان ایجاد می‌کنند. در این آبگیر‌ها تور‌های بزرگی جاسازی شده و به منظور جذب پرندگان، غلات پخش می‌شود.

حالا این دام بزرگ که محمیه نام دارد آماده است و پرندگان مهاجری که برای مدتی زمستان‌گذرانی در تالاب‌های جنوبی کشور بر فراز استان خوزستان پرواز می‌کنند را به سوی خود جذب می‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



محمیه‌ها در پاییز و زمستان مملو از دسته‌های پرندگان مهاجری هستند که یا بر اثر گرفتار شدن طولانی‌مدت در تور‌ها جان می‌دهند و یا توسط صیادان سربریده می‌شوند. محمیه از میان تمام گونه‌هاى مرغابى‌های مهاجر و حتى فلامینگو‌ها قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: پیشروی تعرضات و زمین‌خواری‌ها در میانکاله


انتهای پیام/

برچسب ها: پرندگان مهاجر محیط زیست

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پرندگان مهاجر محیط زیست کشتار پرندگان مهاجر پرندگان مهاجر محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد

دریافت 1 MB کد خبر 846479 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم میانکاله پتروشیمی محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • نشست شورا‌های محیط زیست در زاهدان
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • (ویدیو) هشدار جدی کارشناس محیط زیست به تهرانی‌ها
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • یک خبر خوب برای محیط زیست؛ پروژه پتروشیمی میانکاله کاملا لغو شد