Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیبی گفت:در موزه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای از اشیائی به نمایش درآمده است، که به نشان صلح توسط شخصیت‌های بین‌المللی به مقام معظم رهبری(مدظله) اهدا شده است، هدایای علمای یهود ضد صهیونیست، از جمله این موارد است.

«مریم حبیبی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس با بیان اینکه مجموعه‌ای از آثار موزه‌ای با محوریت صلح جهانی که از طرف شخصیت‌هایی کشورهای مختلف به رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اهدا شده  و ایشان این مجموعه را به موزۀ آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند به برخی از مهم‌ترین این آثار اشاره کرد و گفت: «تاج نمادین شاخۀ درخت مقدس زیتون وحشی آکروپولیس» که به‌دست «الکسیس سیپراس»، نخست‌وزیر یونان، در سال ۱۳۹۴ خورشیدی به مقام معظم رهبری اهدا شده است، از مهم‌ترین آثار گنجینه است که از جنس فلز با روکش طلایی‌رنگ ساخته شده و فن ساخت و فن تزیینات آن، قالبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول امور مطالعات موزه ‌شناسی سازمان کتابخانه ‌های آستان قدس رضوی با بیان این ‌که اين نشان، درون قابی از جنس پلکسی شفاف قرار داده ‌شده است، افزود: اين تاج نمادین شاخه‌هایی از درخت زیتون وحشی مقدس آکروپولیس آتن و المپیا است كه دسته‌هایی از آن به برندگان بازی‌های المپیک اهدا می‌شده است.

 

حبیبی به لوح سنگی طلاکوب اهدایی علمای یهود ضدصهیونیست به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و توضیح داد: این لوح از جنس مرمر به شیوۀ حکاکی روی سنگ در ابعاد ۳۰ * ۲۳ سانتي‌متر ساخته شده و به همراه یک بشقاب تزئینی و یک جام استیل نقره در سال ۱۳۷۹ اهدا شده است.

 

وی اضافه کرد: بر روی این لوح سنگی به زبان انگلیسی و عبری نوشته ‌شده است: «پروردگار شما را برکت داده و محافظت فرماید، نور جلایش را بر شما تابانده و بر شما شفقت فرماید، پروردگار خشم خود را از شما برطرف گردانیده و به شما سلامتی عنایت فرماید» و در زیر آن نوشته ‌شده است: «با عمیق‌ترین احترام به: مقام معظم رهبری، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، توسط نمایندگان تورات یهود».

 

مسئول امور مطالعات موزه ‌شناسی سازمان کتابخانه ‌های آستان قدس دربارۀ این مجموعۀ اهدایی ادامه داد: «جام فلزی» از جنس استیل با فن ساخت و تزیینات قالبی، به همراه بشقاب تزئینی، از دیگر آثاری است که همراه لوح سنگی طلاکوب، به مقام معظم رهبری اهدا شده است. حبیبی افزود: بدنۀ بیرونی این جام نقره‌ای استیل دارای تزئینات برجستۀ گل و برگ و داخل آن به رنگ طلایی است.

 

حبیبی همچنین به بشقاب تزئینی از جنس استیل اشاره کرد و گفت: این بشقاب با قطر ۵/۲۴ سانتی‌متر که لبۀ آن دارای تزئینات برجستۀ قالبی است و با فن قالبی ساخته شده، دیگر شیء اهدایی این مجموعه است.

 

وی به «درخت زیتون تزیینی» اهدایی «محمد الغنوشی»، نخست‌وزیر تونس، در سال ۱۳۸۰ خورشیدی اشاره کرد و توضیح داد: این نماد که از نقره ساخته‌شده است، ۲۱ شاخه دارد و بر هر شاخۀ آن هشت برگ و هفت میوۀ زیتون سیاه از جنس نقره نصب‌ شده و فن ساخت و فن تزیینات آن، قالبی است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: هدایای رهبری صلح موزه مقام معظم رهبری اهدا شده ساخته شده آستان قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛  آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرقد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.
آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور صبح امروز، سه شنبه ۴ اردیبهشت در اولین روز از هفته کارگر با شعار "کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا"، با حضور سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • بازدارندگی موجود نتیجه هدایت‌های داهیانه رهبری است
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • دیدگاه مقام معظم رهبری درباره سعدی
  • اهدای قرآن نفیس به خط نسخ مغربی به کتابخانه رضوی