Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سید مرتضی دهقانی در نشست خبری که امروز(دوشنبه) در سالن جلسات کمیته امداد استان قزوین برگزار شد؛ با تشریح فعالیت حوزه اشتغال کمیته امداد استان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کلان حوزه اشتغال کمیته امداد این است که بتوانیم با هم افزایی سایر دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال در سطح ملی و استانی در راستای توانمندسازی جامعه هدف گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در واقع در دهه پنجم خدمت کمیته امداد اولویت اصلی نهاد، ایجاد اشتغال و توانمندسازی است که امیدواریم در سال جهش تولید تحقق بیشتری پیدا کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در سال جاری بنا داریم قریب 5هزار فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 141 میلیارد تومان در استان قزوین ایجاد کنیم که این اعتبارات غالبا از طریق هم‌افزایی بانک‌های عامل، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین اعتباراتی که از طریق مشاغل روستایی دفتر ریاست جمهوری در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد، تامین شده است.

ایجاد 1500 فرصت شغلی در سال جاری

وی عنوان کرد: نزدیک به هزار و 500 فرصت شغلی در 6 ماهه اول سال در استان تحقق پیدا کرده که نزدیک به هزار مورد تسهیلات اشتغال در صنف‌های مختلف بوده است و 500 مورد دیگر نیز توانستیم از طریق معرفی افراد به شرکت‌ها و کارخانجات و مراکز تولیدی زمینه اشتغال ایجاد کنیم تا آنها از حداقل حقوق قانون کار برخوردار شوند.

دهقانی بیان کرد: کمیته امداد در طی سه ساله اخیر توانسته کارنامه عملکرد خیلی خوبی در حوزه اشتغال  در استان داشته باشد به طوریکه نزدیک به 11 هزار فرصت شغلی برای جامعه هدف خود از سال 96 تا پایان سال 98 ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: پنج الگو و گام اصلی را در بحث اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان دنبال می‌کنیم که شامل استعدادسنجی و توانمندی، مشاوره‌های شغلی، برنامه‌های آموزشی، پرداخت تسهیلات اشتغال و نظارت‌های پایدار توسط کارشناسان فنی به عنوان ناظر اشتغال است که پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: 93 درصد از اشتغال که در استان قزوین اجرا شده است پایدار بوده و فقط هفت درصد به واسطه فوت، ازدواج یا مهاجرت مجری طرح یا سایر موارد دچار انحراف و غیرفعال شده است.

 وی با اشاره به اجرای رویداد ملی "صنایع روستا دوست" در استان گفت: این رویداد با شعار "تلاش کنیم تا روستاها را طلاش کنیم" اجرا می‌شود؛ چراکه همه بر این باوریم ظرفیت خوبی در مناطق روستایی وجود دارد که اگر به عرصه ظهور برسد می‌تواند در بحث تولید کشور نقش آفرین باشد.

دهقانی تصریح کرد: ثبت نام در این رویداد ملی از ششم مرداد آغاز شده و تا 25 مهر ماه امسال ادامه داد  و افراد دارای ایده و کارآفرینان، مخترعین، شرکت‌های دانش بنیان، دارندگان محصولات و ایده‌های صنعتی که دارای ایده‌های نو برای کسب و کار در مناطق روستایی هستند می‌توانند در سامانه www.emdad.ir ثبت نام کرده و ایده‌های خود را بارگذاری کنند.

وی در پایان عنوان کرد: مفهوم صنایع روستا دوست بدین معناست که طرح مذکور به صرفه باشد و هزینه زیادی برای اجرای آن وجود نداشته باشد، نوآورانه و جدید بوده و در واقع اجرا وعملیاتی کردن آن با فناوری بسیار ساده ممکن باشد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیته امداد استان قزوین حوزه اشتغال فرصت شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدمهدی برادران امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از واحد نساجی دسترنج رضابافت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکمیل ۲۰۰۰ طرح منتخب و بزرگ صنعتی در سطح کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد ۸۰ طرح بزرگ متعلق به استان قزوین است.

وی از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در بخش طرح‌های صنعتی منتخب استان قزوین خبر داد و افزدد: از مجموع طرح‌های منتخب کشوری ۱۰۰۰ واحد تولید، هم هم‌اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش شده تا هرچه سریع‌تر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رکورد اشتغال صنعتی کشور سال گذشته با تحقق ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار اشتغال‌زایی شکسته شد، بیان کرد: همان‌طور که امروز مشاهده می‌شود، کمبود نیروی کار امروز به یکی از چالش‌های اصلی واحدهای تولیدی منجر شده و خوشبختانه نیروهای کارگری ما در سال جاری علاوه بر دریافت حقوق توانستند به اشتغال پایدار دست یابند.

برادران اضافه کرد: ما به تازگی خودکفایی صنعت شوینده را جشن گرفتیم و در آینده نزدیک نیز خودکفایی صنعت پلی استر و نخ را جشن خواهیم گرفت، تا جایی که تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده تا در صنایع مختلف جشن خودکفایی داشته باشیم.

وی با اشاره به توسعه صنعت نساجی ادامه داد: بسیاری معتقد بودند که صنایع نساجی ما فرسوده شده و اگر سرپا بماند دستاورد بزرگی است، اما همه مشاهده کردید که در این ۲ سال دولت سیزدهم رشد تولیدات نساجی ۱۸ درصد رشد کرد و این صنعت در نمایشگاه چین نیز توانست ثبت سفارش‌های متعددی را داشته باشد.

معاون وزیر صمت یادآور شد: صنعت نساجی امروز بیش از هرچیز به رقابت با محصولات خارجی نیاز دارد تا بتوانیم میزان قاچاق در حوزه پوشاک را کاهش دهیم، ضمن اینکه شرکت‌های خوبی در حوزه تحقیق و توسعه پروانه دریافت کرده و در حوزه دانش بنیان نیز اقدامات خوبی شده است.

کد خبر 747033

دیگر خبرها

  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • تحقق اشتغال ۱۷۸ درصدی استان مرکزی در سال ۱۴۰۲