Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@11:47:28 GMT

انتقاد کارشناس فوتبال از نقل و انتقالات

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۲۶۵

انتقاد کارشناس فوتبال از نقل و انتقالات

کارشناس فوتبال گفت: پایان این فوتبال نابودی است چرا که بسیاری از باشگاه‌ها علیرغم مشکلات مالی، متاسفانه قراردادهای چند میلیاردی می‌بندند. باشگاهی که ورشکسته است چطور می‌خواهد ۱۰ میلیارد تومان به بازیکنانش بپردازد؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مسعود اقبالی یکی از مردان آگاه فوتبال ایران است که سال‌ها مربیگری کرده و مدرس رسمی AFC است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود اقبالی در گفت و گویی از افزایش بی‌رویه دستمزد بازیکنان و مربیان انتقادات تندی انجام داد.

مشروح گفت و گو با مسعود اقبالی پیشکسوت فوتبال ایران را در زیر می‌خوانید.

 

به نظر مسعود اقبالی چرا دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال افزایش یافته است؟

وقتی صحبت از جذب نکردن مربیان و بازیکنان خارجی به فوتبال ایران می‌شود و این موضوع به صورت قانون درمی‌آید باید هم چنین اتفاقاتی رقم بخورد. عرضه کم و تقاضای زیاد، باعث افزایش قیمت می‌شود و این فرصت بزرگ را در اختیار دلالان قرار می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کنند.

یعنی اگر قانون منع مربیان و بازیکنان خارجی برداشته شود قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند؟

این یک قانون کلی است، وقتی کالایی کمیاب می‌شود قیمت به طرز محسوسی افزایش پیدا می‌کند و متاسفانه کسی نیست جلوی این بی‌نظمی و بی‌قاعدگی را بگیرد. متاسفانه در ابعاد مختلف با چالش و مشکل روبرو هستیم و گاهی اوقات بدون کارشناسی قوانینی را تصویب می‌کنیم که اثرات مخربی را به همراه دارد.

یعنی عوامل دیگر در این بی‌قانونی در انعقاد قراردادها و افزایش سرسام‌آور دستمزدها نقش ندارند؟

به طور حتم نقش دارند و این حاصل یک زنجیره و یا گروهی است که از این اتفاقات نفع می‌برند و دوست دارند چنین جریاناتی رقم بخورد تا به اهدافی که دارند برسند. در این حلقه مدیر، مربی، بازیکن و دلال و عوامل دیگر در کنار هم حرکت می‌کنند و هر چه قیمت‌ها افزایش پیدا کند منافع آنها بیشتر می‌شود. وقتی بازیکن خارجی حق ورود به ایران را نداشته باشد دلال برای عقد قرارداد با بازیکن پیشنهاد مالی چند میلیاردی می‌دهد و متاسفانه مدیران ما نیز به راحتی آن را پذیرفته و خواسته‌شان را قبول می‌کنند.

چه روشی را برای مهار این اتفاق پیشنهاد می‌دهید؟

متاسفانه شرایط سخت است اما مدیران ورزش و فدراسیون فوتبال باید با این اتفاقات برخورد جدی و قاطع داشته باشند. برای قراردادها با بازیکنان و مربیان سقفی را تعیین کنند که باشگاه‌ها از آن فراتر نروند.سقف قرارداد چند سال پیش از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد اما هیچ باشگاهی آن را رعایت نکرد و پول‌های زیر میزی زیادی رد و بدل شد.

به خاطرم هست اما چرا این قانون شکست خورد؟

برای اینکه نظارت نمی‌شد، اگر همان موقع فدراسیون فوتبال با باشگاه‌هایی که از آن باخبر بود و به خوبی می‌دانست قانون را زیر پا گذاشته‌اند و پول‌های زیر میزی به بازیکنانشان می‌دهند برخورد جدی و قاطع می‌کرد آیا کسی باز هم رعایت نمی‌کرد. متاسفانه گاهی اوقات از قوانین عبور می‌شود و تبعات آن باقی می‌ماند.

در شرایط فعلی باید چه کار کرد؟

نهادهای نظارتی باید به قراردادهای بازیکنان و مربیان ورود کرده و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال در این راه می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند. آنها باید کارگروه‌های ویژه و کارشناسی با قوانین سخت‌گیرانه وضع کنند تا این هرج و مرج در فوتبال به پایان برسد.

به عنوان یک کارشناس فوتبالی بازیکنان و مربیان فوتبال ایران ارزش دریافت چند میلیارد را دارند؟

کیفیت فنی‌ آنها صفر است و به قول «علی پروین» بازیکنان فوتبال ایران ۱۰ هزار تومان هم نمی‌ارزند، من نمی‌دانم بازیکنی که حتی یک استپ ساده نمی‌تواند انجام دهد و کنترل توپ بلد نیست باید ۱۰ میلیارد تومان قرارداد ببندد. درباره مربیان هم نظرم همین است. خیلی از این مربیان در کلاس‌های مربیگری شاگردم بوده‌ و الفبای فوتبال را بلد نیستند اما صحبت از دریافت ۱۰ میلیارد می‌کنند این یک ظلم به فوتبال است.

با این وضعیت فوتبال ایران به کجا خواهد رفت؟

نابودی پایان این فوتبال است، بسیاری از باشگاه‌ها با مشکلات مالی عدیده‌ای روبرو هستند با این وجود متاسفانه در چنین شرایطی قراردادهای چند میلیاردی می‌بندند. من می‌پرسم باشگاهی که ورشکسته است چطور می‌خواهد ۱۰ میلیارد به بازیکناش پول بپردازد. به طور کلی از پرداخت این مبالغ عاجز هستند و چند ماه دیگر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پر از پروندهایی است که بازیکنان و مربیان از باشگاه‌ها شکایت کرده‌اند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: مسعود اقبالی کارشناس فوتبال مسعود اقبالی بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال فوتبال ایران مسعود اقبالی چند میلیارد ۱۰ میلیارد باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران

به گزارش "ورزش سه"، لیگ برتر ایران به صورت منظم و مستمر در 23 سال گذشته برگزار شده و رفته رفته سروشکل حرفه‌ای‌تری نیز به خود گرفته و با تمام مشکلات، به عنوان یکی از مهمترین رقابتهای فوتبالی در قاره آسیا محسوب می‌شود و در عین حال موردتوجه‌ترین تورنمنت و لیگ ورزشی در کشور نیز به حساب می‌آید.

فارغ از دشواری ورزش فوتبال که با ممارست و مصدومیت فوتبالیست‌ها و فشار شدید ناشی از نتایج و عملکردها برای مدیران، مربیان و بازیکنان همراه است، لیگ برتر ایران از نظر کیفی از سطح قابل‌توجهی برخوردار است و به عنوان یکی از 5 لیگ برتر آسیا شناخته می‌شود. اغلب مربیان و بازیکنان خارجی نیز این عقیده را دارند که فوتبال ایران با اتکا بر فیزیک فوتبالیست‌ها و توجه عمومی، خود را به سطحی رسانده که تنه به تنه جی لیگ و کی لیگ شرق آسیا هم می‌زند.

در لیگ ایران عموما پیشبینی‌ها درست از آب در نمی‌آید. کافی است همین حالا در فاصله شش هفته تا پایان از خودتان و اطرافیانتان بپرسید: کدام تیم قهرمان می‌شوند؟ کدام تیمها سهمیه می‌گیرند؟ کدام تیمها سقوط می‌کنند؟ نخست، گوناگونی پاسخ‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد و سپس احتمالا نتایج واقعی در هفته سی ام، بر تعجب شما خواهد افزود. این در حالی است که شاید در لیگ برتر عربستان، الهلال از همین حالا قهرمان شده، النصر با فاصله در جایگاه دوم قرار گرفته و تیم الحزم نیز صعود خود را قطعی کرده است.

لیگ برتر خلیج فارس به عنوان یک رقابت ورزشی، با مصدومیت شدید نیز همراه است اما شاید بیش از آنکه این آسیب‌ها به چشم بیاید، توجه رسانه‌ها و هواداران باشد که فشاری خردکننده را به کارکنان این لیگ وارد می‌کند. این چیزی است که شما در هیچ یک از رشته‌های ورزشی دیگر در ایران مشاهده نخواهید کرد، اینکه حتی یک مسئول غیر عالی رتبه نیز در نهادهایی نظیر فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و حتی باشگاه‌ها به قدری مورد سوال و توجه قرار می‌گیرد که شاید مقام ارشد در ورزشی دیگر اینطور نباشد.

در لیگ ایران همیشه رقابت برای رسیدن به جایگاه بهتر و شغل مهمتر ادامه دارد. سرمربیان تمام تلاش خود را می‌کنند تا برای فصل آینده پیشنهاد بهتری بگیرند و بازیکنان تا آخرین لحظه امید خود را برای درخشش و بازی در تیمی بهتر از دست نمی‌دهند. ترنور مالی فوتبال ایران به هزاران میلیارد تومان رسیده و این ناشی از همان رقابت دشوار و همان توجه عمومی ویژه است که فوتبال و به خصوص لیگ برتر خلیج فارس در ایران را تبدیل به یک رویداد بسیار بسیار مهم می‌کند.

دیگر خبرها

  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • انتقاد مگوایر از آنتونی: لازم نبود ذوق کنیم!
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات مدافعان در تاریخ فوتبال / یوشکو گواردیول در صدر
  • سخت‌ترین رقابت ورزشی در ایران
  • پرخاشگری مربیان به جامعه تسری پیدا می‌کند/جریمه ها بازدارنده نیست
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات هافبک‌ها در تاریخ فوتبال / کوتینیو در صدر