Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:26:44 GMT

اشتغال پایدار با اجرای مطلوب مشاغل خانگی ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۷۳۳۲۶

اشتغال پایدار با اجرای مطلوب مشاغل خانگی ایجاد می شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت:در صورتی که طرح مشاغل خانگی به خوبی اجرا شود اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

پروانه نیک مرام در نشست هم اندیشی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رئیس و معاون جهاددانشگاهی استان افزود: از بارزترین ویژگی‌های این طرح اتصال به بازار است که ما باید در راستای آمورش نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری از این فرصت نهایت بهره را ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از طرح های مشارکتی استقبال می کند و آماده همکاری لازم با همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان هستیم.

نیک مرام اظهارکرد: کارگروه توسعه مشاغل خانگی باید متشکل از نیروهای خبره و آگاه به مسائل این حوزه باشد که بتوانند در راستای تحقق اهداف و نتیجه سودمند مفید واقع شوند.

سید محمد قائم کاظمی بیدک، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی۱۵۰۰نفر سهمیه استان است که این برنامه بر پایه شناسایی و مزیت ها، آموزش و توانمند سازی و اتصال به بازار آنهاست و انتظار می رود با تلاش هر دو دستگاه این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تصمیم دارد با همکاری جهاد انشگاهی بعنوان یک نهاد توسعه ای، این طرح را در ۳۱ استان کشور و به منظور کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور تعمیم دهد.

کاظمی اظهارکرد: در استان کهگیلویه  و بویراحمد نیز این موضوع به عهده جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه  و بویراحمد است و علاقه‌مندان باید در زمان مقرر در سامانه  inhb.ir اقدام به ثبت نام نمایند. لازم به ذکر است ثبت‌ نام از روز پنج‌شنبه ۶ شهریور آغاز شده و به مدت یک ‌ماه ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط متقاضیان ثبت نام در طرح حداقل سن 18سال، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح که در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای حدود 54 هزار نفر در 31 استان کشوردارد.

به گزارش ایسنا، کاظمی بیان کرد: توجه به بازار، توانمندسازی متقاضیان و کاهش وابستگی به وام، توجه به پیشرانان ملی، منطقه ای، استانی و محلی، شبکه سازی استانی و ملی، توجه به تجارت الکترونیک و فروش الکترونیکی محصولات از ویژگی‌های شاخص در اجرای این طرح است.امید است با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی جهاد دانشگاهی تعاون کار و رفاه اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد کسب وکار خانگی مشاغل خانگی کهگیلویه و بویراحمد مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۷۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

فرشید کرمی گفت: با هدف احیاء و زنده نگه داشتن ورزش باستانی و پهلوانی، ترویج و توسعه فرهنگ پهلوانی، تقویت روحیه فداکاری، جوانمردی و احیاء فضائل اخلاقی در بین دانش آموزان، طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد به اجرا درآمد. 


وی، گفت: در طرح شهید طوقانی با اجرای ورزش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و در ذیل سند تحول بنیادین، تحقق ساحت‌های اعتقادی، اخلاقی و ساحت زیست بدنی دنبال می‌شود. 


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در این طرح مراسم صبحگاهی در مدارس معین آغاز می‌شود گفت: استعدادیابی در حوزه ورزش زورخانه‌ای یکی از اهداف طرح شهید طوقانی است. 


فرشید کرمی با اشاره به اینکه در این طرح ۲۵ دانش آموز آموزش دیده مرشدی در مدارس حضور یافته و در مراسم صبحگاهی به دانش آموزان مدرسه مربوطه ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی را آموزش می‌دهند افزود: این دانش آموزان آموزش دیده مرشدی از مدارس شهر‌های یاسوج، چرام و دهدشت هستند. 


وی، گفت: ورزش زورخانه‌ای یکی از هویت‌های ملی ما محسوب شده که در پرورش جسمی، روحی و معنوی و رشد تحصیلی دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • بازارچه مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • اهمیت اجرای برنامه‌های دهه کرامت با محوریت جوانان
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج